ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و تلاش برای کاستن فاصله با TSMC در مبحث تولید چیپ های ۱۰ نانومتری

جدای از جدالی که میان دو شرکت سامسونگ و TSMC‌ برای تصاحب سفارش تولید نسل بعدی چیپست های مورد نیاز اپل موسوم به A10 وجود دارد، این دو شرکت رقابتی نزدیک را در زمینه ای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

جدای از جدالی که میان دو شرکت سامسونگ و TSMC‌ برای تصاحب سفارش تولید نسل بعدی چیپست های مورد نیاز اپل موسوم به A10 وجود دارد، این دو شرکت رقابتی نزدیک را در زمینه ای دیگر هم تجربه می کنند.

این رقابت چیزی نیست جز اینکه کدامیک از آنها پیش از دیگری موفق خواهد شد تا  تراشه های ۱۰ نانومتری را به تولید انبوه رسانده و در اختیار دیگر کمپانی های فعال در عرصه ساخت گجت های گوناگون قرار دهد.

اکنون و در همین راستا گزارشی از طریق منابع ساکن در کره جنوبی منتشر شده که می گوید سامسونگ به خاطر خرید یک سیستم اتوماسیون طراحی محصول از سیناپس موفق شده تا در جدال پیش تر اشاره گشته قدری به رقیب سنتی خود نزدیک شده و سیستم-روی-چیپ های ۱۰ نانومتری را با فاصله زمانی کمتری نسبت به TSMC تولید و روانه ی بازار سازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامانه ی مورد بحث در اصل نرم افزاری است که غول تکنولوژی کره ای را قادر می نماید تا به مراتب سریع تر و دقیق تر از گذشته مدارهای چاپی و مجتمع را طراحی کرده و استفاده از طرح های تازه را بلافاصله عملیاتی کند. ضمناً با استفاده از این نرم افزار طراحان مدارها می توانند به شکل موثرتری ایده ها و طرح های خود را پیش از ورود به فاز تولید تجزیه و تحلیل نموده و کارا بودنشان را کنترل کنند.

گفتنی است که سامانه یاد شده IC Compiler 2 نام داشته و بر طبق اطلاعات موجود روند تولید محصول در شرکت های سازنده محصولات نیمه رسانه را ۱۰ برابر سریع تر کرده و خروجی شان را بهینه تر می سازد.

البته علیرغم در اختیار داشتن سیستم مورد اشاره در بالا انتظار می رود سامسونگ تولید انبوه تراشه های ۱۰ نانومتری اش را از سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ شروع کند، که در این صورت آنها هنوز یک فصل دیرتر از TSMC‌ وارد فاز ساخت گسترده ی چیپست های مذکور خواهند گشت.

گفتنی است که تا پیش از این TSMC شاهد پیشی گرفتن همتای کره ای اش در تولید و دریافت سفارش برای سیستم-روی-چیپ های ۱۶ و ۱۴ نانومتری FinFet بوده ولی اکنون امید دارد با برتری کسب کردن در مبحث ۱۰ نانومتری ناکامی های قبلی را جبران نماید. کارشناسان می گویند رقابت اصلی دو شرکت بر سر تصاحب سفارش تولید تراشه های A11 مورد نیاز اپل است که احتمالاً در آیفون ها و آیپدهای ۲۰۱۷ این کمپانی کاربرد خواهند داشت.

اهل فن بر حسب شرایط موجود می افزایند اپل به احتمال زیاد ساخت تراشه های A10 را نیز به TSMC‌ خواهد سپرد و بدین ترتیب گمان می رود طی روزهایی که در پیش داریم ۲.۵ میلیارد دلار به درآمدهای شرکت یاد شده افزوده گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    این نشون به اون نشون نصف تراشه های ایفون جدید Tsmc زده بود نصف دیگشو سامسونگ مدل Tsmc کارایی بهتر داشت خنک تر بود
    تازه Tsmc از 16 نانو میلیمتری استفاده کرده بود مدل سامسونگی 14 نانو میلی متری بود
    این مشتی نمونه خرواره فرقی نمیکنه سامسونگ زودتر به 10 نانو میلیمتری رسیده باشه یا نه ولی Tsmc چند ماه دیر تر به 10 نانومیلیمتری میرسه ولی کیفیتش بهتر از سامسونگ خواهد بود

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

      s.s.dعزیز و محترم لطفا ببخشید اگه جواب من باعث ناراحتی شما میشه !من طرفدار هیچ برند و محصول خاص نیستم وفقط طرفدار اون. موردی خواهم بود که بهترین رو ارائه کنه ! جواب من به فرمایش شما نظر شخصی ام نیس و بر طبق واقعیت موجود علمی تکنولوژیکی هس!شما خودتون اونقدر مطمئنن فهم داری که تحقیق کنی و... همه چیز در آینده مشخص میشه اون هم در عمل پس هم اکنون مانند شما نمیشه قطعی و جدی اظهار نظر کرد , و اینکه دو پردازنده A9 ساخت Tsmc و Samsung هیچ کدوم داغ نمی کنه و هر دو عالی هستن , برطبق نظر من کوچک خیر بر طبق واقعیت موجود و غیرقابل انکار علمی تکنولوژیکی چیپست پردازنده هر چه نانومتر پایین تری داشته باشه یعنی : اندازه کوچکتر و مصرف کمتر شارژ باطری و امکان بهرمندی از کلاک بالاتر و داغ کردن کمتر ! طبق اعلام رسمی اپل و منابع که به شکل گسترده در اینترنت منتشر شد مدتی قبل تفاوت عملکرد کمی کمی پایین تر چیپستA9 ساخته شده Samsungبا پردازنده A9ساخت Tsmc فقط 2الی 3درصد ناچیز هس! نه 2 الی 3برابر اون هم نه به این دلیل که چیپست16نانومتری Tsmc بهتر از چیپست14نانومتری Samsung هس ! به این دلیل که طراحی اپل در چیپست A9 که TsmcوSamsngبراش ساختن با تکنولوژی فوق بهینه 14نانومتری Samsung سازگاری نداشت ! به هرحال لطفا نتنها در مقابل سامسونگ بلکه در مقابل همه شرکت ها انصاف رو رعایت کن و برطبق واقعیت و علم قضاوت کن و نظر بده ! Tsmc و Samsung عالی هستن , هر دو خوبن و درعمل در آینده بهترین مشخص میشه ! اگه پای گفتن و کوباندن باشه که البته کار درستی نیس میشه گفت سامسونگ بهتر خواهد بود نشون به این نشون که سامسونگ واقعا بهتر از بزرگترین و موفق ترین تولید کننده چیپست پردازنده موبایلی ( کوآلکوم در اسنپدراگون810) توانست یک چیپست پردازنده8هسته ای برپایه معماری فوق بهینه بیگ لیتل شرکتARM بسازه و عمل کنه یعنی سامسونگ اکسینوس 7420 بافرکانس2.1گیگاهرتز رو سامسونگ خودش طراحی و ساخت برپایه معماری14 نانومتری خودش اما اسنپدراگون 810کوآلکوم روبافرکانس2گیگاهرتز Tsmc برپایه معماری20 نانومتری خودش ساخت اما اکسینوس7420 که برپایه معماری14نانومتری سامسونگ ساخته شد هم سرعت بیشتری داشت هم مصرف کمتر باطری هم کمتر داغ میکنه و بهینه تره نصبت به اسنپدراگون810 با معماری 20 نانومتریTsmc , بازهم ببخشید و سپاسگذارم?

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    Samsung میخاد در بدبینانه ترین حالت سهم بیشتری از تولید چیپست پردازنده های 10 نانومتری داشته باشه نصبت به Tsmc

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    درود به همه علاقه مندان باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, سامسونگ شرکت خیلی گسترده ای هس که به غیر از فعالیت موفق در تلفن همراه و چیپست پردازنده که نمونه اش همین اکسینوس های 5433و7420و8890 فعلی پیش روی هس در زمینه های دیگر هم فعال هس که شاید خیلی ها بهش فکر هم نکرده باشند و اگه هم بهش فکر کنن بدون تعارف تعجب خواهند کرد! زنده باد Tsmc و زنده بادSamsung , همه بدونید اگه بخاین بفرماین Samsung بهتر از Tsmc هس و برأکسش سخت در اشتباه هستید ! در همه موارد از تلفن همراه گرفته تا چیپست پردازنده و... هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت همه چی بی معنی میشد و باید بدونید که تکنولوژی در حال پیشرفت هس وثابت نیس! یعنی در آینده امکان رخ دادن هر اتفاقی هس ! به عنوان مثال فلان محصول فلان شرکت مقام اول بهترین هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار رو از اپل بگیره و به خودش اختصاص بدهد و فلان محصول فلان شرکت مقام اول بهترین مقاومت در برابر آب و گرد وخاک رو از سونی بگیره و به خودش اختصاص بدهد و فلان محصول فلان شرکت مقام اول بهترین صفحه نمایش و گستردگی نرم افزاری اندروید و میشه گفت چیپست پردازنده رو از سامسونگ بگیره و به خودش اختصاص بدهد و... فعلا که مونده تا اینکه چیپست پردازنده ها به 10نانومتر مهاجرت کنن اما در اون زمان در عمل بهترین مشخص میشه !در چیپست پردازنده Tsmc نشون داد لیاقت پیروزی رو داره به عنوان مثال کارش در چیپست A9اپل وSamsung نشون داد نتنها لیاقت پیروزی رو داره بلکه همیشه از رقباش یک خیر بلکه چندین پله جلوتر هس و بامهارت و خوبی از همه موارد که به بهترین شدنش کمک میکنه استفاده میکنه , به عنوان مثال استفاده صحیح سامسونگ از معماری فوق بهینه بیگ لیتل شرکتARMو اکسینوس8هسته ای 7420 در مقابل استفاده اشتباه کوآلکوم از این معماری بیگ لیتل در اسنپدراگون810 و موارد دیگر
    ????

مطالب پیشنهادی