ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات پکن برای اولین بار به خاطر آلودگی هوا در این شهر وضعیت قرمز اعلام کردند

به گزارش آسوشیتدپرس، در روز دوشنبه وضعیت آلودگی هوا در پکن به بیشترین حد خود رسید به طوری که مقامات رسمی این شهر وضعیت قرمز اعلام نمودند و خاطرنشان کردند این شرایط تا سه روز ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

به گزارش آسوشیتدپرس، در روز دوشنبه وضعیت آلودگی هوا در پکن به بیشترین حد خود رسید به طوری که مقامات رسمی این شهر وضعیت قرمز اعلام نمودند و خاطرنشان کردند این شرایط تا سه روز متوالی ادامه دارد و مه غلیظی از ذرات معلق تمام پکن را در بر خواهد گرفت.

تا پیش از دیروز بحران آلودگی هوا در این شهر در حالت نارنجی قرار داشت که بسیار بالاتر از سطح سلامت به شمار می رود اما دیروز کاملا قرمز شد و تا روز 5 شنبه همین هفته نیز ادامه خواهد داشت. در طول این روزها، بسیاری از مدارس تعطیل خواهند بود و از تردد بیشتر وسایل نقلیه در سطح شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در مورد ذرات معلق و دلیل اصلی آلودگی هوا در شهر پکن برایتان توضیح دهیم.

وضعیت قرمز اعلام شده در این شهر در پی افزایش میزان PM2.5 به وجود آمده که نشان دهنده مقدار ذرات معلق در هواست. این ذرات به این دلیل به PM2.5 موسوم هستند زیرا اندازه آنها از 2.5 میکرومتر (یعنی حدود 30 تا 100 برابر باریک تر از یک تار موی انسان) کمتر است.

این مواد بسیار ریز به خاطر بیش از حد سمی بودن، خطرات زیادی برای سلامت انسان در پی دارند و به راحتی می توانند به ریه ها نفوذ کرده و وارد سیستم تنفسی فرد گردند. حتی ممکن است به حمله قلبی، ضربان نامنظم قلب، کاهش عملکرد ریه، تشدید آسم و تنگی نفس و در بدترین حالت به مرگ بیماران تنفسی و قلبی منتهی گردد. جا دارد اشاره کنیم ذرات مذکور از اگزوز ماشین ها، دود کارخانه هایی که انرژی خود را از زغال سنگ تامین می کنند و دیگر کارگاه های صنعتی تولید می گردند.

بررسی میزان PM2.5 موجود در هوای پکن دیروز به 300 میکروگرم در هر متر مکعب رسیده بود و تخمین زده می شود تا پایان هفته این رقم افزایش خواهد داشت. در هوای پاک، اندازه نرمال این ذرات در هر متر مکعب 25 میکروگرم است و وقتی این رقم به بیش از 200 میکروگرم در هر متر مکعب می رسد و تا 72 ساعت نیز ادامه پیدا می کند، وضعیت قرمز اعلام خواهد شد.

مقامات رسمی شهر پکن امیدوار هستند سامانه هوای سرد در روز 5 شنبه بتواند این آلودگی را کاهش داده و زندگی مردم دوباره به حالت عادی بازگردد.

در شهر اصلی کشور چین این وضعیت های بحرانی هوا چندان عجیب نیستند و در فصول سرد سال شهروندان به طور مکرر شاهد چنین هشدارهایی در مورد آلودگی هوا هستند. مقامات سرزمین اژدهای سرخ برای برطرف نمودن این معضل که با سلامتی مردمانش رابطه مستقیم دارد به دنبال راهکارهای سازنده هستند و اعلام نموده اند از سال 2016 میلادی میزان انتشار گاز دی اکسید کربن را تا حد زیادی کاهش خواهند داد. همچنین در نظر دارند سیستم های اعلام آلودگی هوا در سطح شهر نصب نمایند تا در لحظه، میزان خطرات احتمالی را گزارش کنند.

در آخر هم جا دارد اشاره کنیم سالانه حدود 17 درصد از مرگ و میرهایی که در کشور چین صورت می پذیرند به نوعی به آلودگی هوا مربوط هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی