ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نشست خبری اولین کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها برگزار شد

امروز صبح، نشست خبری اولین «کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها» با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد. کنفرانس مورد بحث، اهداف بزرگی را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

امروز صبح، نشست خبری اولین «کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها» با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد. کنفرانس مورد بحث، اهداف بزرگی را دنبال می کند که آگاهی سازی عمومی یکی از اصلی ترین چالش های آن برای برگزار کنندگان است.

کنفرانس مذکور توسط دانشگاه اصفهان، با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و با حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و مخابرات استان اصفهان در تاریخ 28 الی 30 بهمن 1394 برگزار می گردد و همزمان با آن، چهار رویداد جانبی دیگر نیز جریان می یابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

IMG_6518

دکتر جواد راستی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دبیر کنفرانس چالش ها و فرصت ها در ابتدای این نشست به نقش تاثیر گذار حوزه بازی های ویدیویی اشاره کرد و گفت مجموع درآمد این صنعت، همین حالا هم از مجموع درآمد سینما و موسیقی بیشتر است و تا سال 2017، گردش مالی صنعت بازی به بیش از 100 میلیارد دلار می رسد.

رقم هنگفتی که سهم ایران در حال حاضر از آن بسیار ناچیز و اندک است. اما در آینده ایران چه سهمی از این بازار را اشغال خواهد کرد؟ برای رسیدن به چنین نقطه ای، مسلما ابتدا باید جامعه ایرانی با چنین مدیومی آشنا شود. بازی ها دیگر به صرف سرگرمی های چند دقیقه ای ساخته نمی شوند، بلکه اهداف مهم تری را دنبال می کنند.

طی این کنفرانس، بازی ها از سه محور، فنی، هنری و انسانی مورد بررسی قرار می گیرند که به گفته دکتر جواد راستی، تاکید روی مورد سوم بیش از پیش خواهد بود و مقالات روانشناختی بسیاری در این زمینه به رشته تحریر درآمده است.

دکتر جواد راستی، دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها
دکتر جواد راستی، دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها

وی می گوید: «محورهای روان شناسی، جامعه شناسی و مدل سازی احساس از جمله مواردی است که به آن ها خواهیم پرداخت. از طرفی به دلیل تعاملی بودن رسانه بازی، تاثیرگذاری آن در مخاطب بسیار بیشتر از دیگر رسانه ها است.»

هیئت برگزاری این کنفرانس متشکل از 70 کارشناس خواهد بود که منتخبی از اعضای هیئت علمی بیش از 10 دانشگاه در داخل و خارج کشور هستند. همچنین، طی همکاری دانشگاه اصفهان با 20 ژورنال مختلف علمی، نشر مقالات برتر این کنفرانس فرآیندی ساده تر خواهد داشت.

دکتر راستی در ارتباط با دلایل عدم موفقیت بازی سازهای ایرانی نیز اظهاراتی داشت. وی می گوید اگر ایرانی ها در این حوزه موفق نبوده اند به دلیل کمبود استعداد در کشور نیست، بلکه آن ها به درستی نتوانسته اند طرح های تجاری را درون یک بازی گنجانده و شیوه صحیح درآمدزایی را پیاده کنند.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای

کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در پاسخ به دیجیاتو پیرامون با به کار بردن عبارت «بازی رایانه ای» در نام این رویداد و البته در نام بنیاد ملی اذعان داشت که متاسفانه به علت مرسوم شدن این عبارت میان مدیران دولتی، تغییر عبارت به «بازی های ویدیویی» بسیار دشوار است.

بازی های ویدیویی مفهومی کامل تر را شامل می شوند در صورتی که بازی های رایانه ای صرفا به پلتفرم رایانه یا کامپیوترهای شخصی اشاره دارند. شاید در دورانی نه چندان دور، بنیاد ملی بازی های رایانه ای تمام فعالیت خود را روی این پلتفرم به ثمر می رساند اما حالا بازی های موبایل که به هیچ وجه در رده بندی بازی های رایانه ای نمی گنجند، عمده فعالیت این سازمان را شکل داده.

این تصویر غلط از عبارت «بازی های ویدیویی» به هر حال اشتباهی پذیرفته شده است اما گویا فعلا امکان تغییر آن برای مدیران بنیاد ملی بازی های رایانه ای فراهم نیست. پیش از این نیز در زمان برگزاری پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای این مبحث مطرح شد و متین ایزدی، دبیر جشنواره در گفتگو با دیجیاتو نسبت به این مسئله ابراز آگاهی کرده بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه های آموزشی، رویدادهای جانبی، اهداف کلی و همچنین ارسال مقاله می توانید به وبسایت این رویداد مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سورس برنامه آندروید
    سورس برنامه آندروید | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    تو بازی های ایرانی فقط یکی دوتاشون تونستن خوب عمل کنن فقط

مطالب پیشنهادی