ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موزیلا به توسعه Firefox OS در تلفن های هوشمند پایان داد

با تلفن های هوشمند مبتنی بر Firefox OS وداع گویید. موزیلا امروز اعلام کرد که این پلتفرم نرم افزاری را [برای موبایل ها] به دست فراموشی خواهد سپرد و از توسعه و فروش موبایل های مبتنی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

با تلفن های هوشمند مبتنی بر Firefox OS وداع گویید. موزیلا امروز اعلام کرد که این پلتفرم نرم افزاری را [برای موبایل ها] به دست فراموشی خواهد سپرد و از توسعه و فروش موبایل های مبتنی بر Firefox OS نیز دست می کشد.

البته شرکت یاد شده خبر می دهد که از تجربیات خود در زمینه توسعه Firefox OS در سایر دستگاه های متصل به شبکه اینترنت اشیاء استفاده خواهد کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موزیلا امروز در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در Orlando برگزار می شد، این خبر را اعلام نمود. آقای Ari Jaaksi، یکی از معاونین ارشد موزیلا نیز این بیانیه را منتشر کرده است.

به پیشرفت های Firefox OS و قابلیت هایی که به پلتفرم تحت وب افزوده مفتخر هستیم و آنها را در زمینه اتصال دستگاه های مختلف به هم در پروژه های وابسته به اینترنت اشیا به کار خواهیم گرفت. ما همانند گذشته، دستاوردهای بعدی خود را به شکل متن-باز در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهیم داد. البته قادر نبودیم بهترین تجربه کاربری را در زمینه تلفن های هوشمند در اختیار کاربران قرار دهیم و به همین علت، تصمیم داریم به عرضه آنها از طریق اپراتورها پایان بخشیم.

Firefox OS ابتدا در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و هر چند کمی دیر، اما تلاش می کرد تا تجربه کاربری مناسبی را در اختیار کابرانی قرار دهد که به موبایل های هوشمند اما اقتصادی علاقه دارند.

موزیلا نیاز داشت تا این پلتفرم را از iOS و اندروید متمایز سازد و به همین دلیل هم، به طور کلی از اپلیکیشن هایی که در دستگاه نصب می شوند پرهیز نمود و به سراغ اپ های تحت وب رفت. همین موضوع موجب شد تا فروش چنین موبایل هایی بسیار ضعیف باشد و علاقه ای هم به آنها از سوی کاربران پدید نیاید.

از طرف دیگر بیشتر تولید کنندگان موبایل های هوشمند هم در آن زمان یاد گرفته بودند که چگونه محصولاتی اندرویدی بسازند که بتوانند تجربه کاربری مناسبی را هم در اختیار کاربر قرار دهند. در کسب و کاری که ملاک موفقیت، آمار فروش است، موزیلا و Firefox OS شکستی سخت خوردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    حیف بود. کاشکی حداقل اون رو به صورت متن باز نگهش میداشت تا توسعه دهندگان دیگه در صورت تمایل روش کار کنن و آزادانه گسترشش بدن...

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    کاملا مشخص بود که پروژه موزیلا شکست میخوره. چون مناطق فقیرنشین کلا پوشش اینترنت بدردبخوری هم ندارن که بخان اپ های تحت وب لود کنن.

  • dj_kaso
    dj_kaso | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    دوستان چرا من که ویندوز ۱۰ کرک کردم همچنان می تونم اپدیت هارو‌دریافت کنم؟؟

  • خداقلی
    خداقلی | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    همون روز اول که خبر توسعه این سیستم عامل رو دیدم مثه روز برام روشن بود که موزیلا ول معطله

مطالب پیشنهادی