ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکوم اتحادیه اروپا
تکنولوژی

کوالکوم از طرف اتحادیه اروپا متهم به نقض قانون ضد انحصار طلبی شد

هنوز یادمان نرفته که چند سال قبل چگونه اتحادیه اروپا بر اساس "قانون مقابله با انحصار طلبی" یا همان antitrust مایکروسافت را محکوم و آن را مجبور ساخت برای حفظ فضای رقابتی نرم افزار مدیاپلیر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

هنوز یادمان نرفته که چند سال قبل چگونه اتحادیه اروپا بر اساس "قانون مقابله با انحصار طلبی" یا همان antitrust مایکروسافت را محکوم و آن را مجبور ساخت برای حفظ فضای رقابتی نرم افزار مدیاپلیر و حتی مرورگر اینترنت اکسپلورر را از نسخه های ویندوزی که در اروپا به فروش می رساند حذف کند.

این قانون بعدتر گریبانگیر گوگل شد و اتحادیه اروپا این شرکت آمریکایی را هم بابت دستکاری نتایج جستجو به نفع خود، مشمول جریمه ای قابل توجه کرد. حالا خبر می رسد که باز هم یک شرکت آمریکایی دیگر، یعنی کوالکوم، از طرف اتحادیه اروپا به نقض قانون ضد انحصار طلبی محکوم شده است. با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.

بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، این شرکت سازنده چیپ ها متهم است که مقادیر قابل توجهی پول را به برخی مشتریان مطرح خود پرداخته تا آنها را مجاب به استفاده اختصاصی از چیپ های خود کند.

البته علاوه بر این، اتهامات دیگری نیز متوجه کوالکوم هستند؛ کمیسیون یاد شده باور دارد که کمپانی آمریکایی در برخی موارد به عمد محصولات خود را به قیمت هایی بسیار پایین تر به فروش رسانده تا از این راه رقبای کوچکتر اروپایی اش را تحت فشار قرار دهد و آنها را از میدان به در کند. چنان که یکی از همین تولیدکننده ها به دنبال گرفتار شدن در بحران مالی شدید به انویدیا واگذار شد.

به طور کلی اتحادیه اروپا باور دارد که اقدامات و عملکرد کوالکام در این قاره منجر به وارد آمدن فشار به سایر رقبا به شکلی غیر حرفه ای شده اند. اگر کوالکوم در این دادرسی محکوم شود، به احتمال فراوان با جریمه ای سنگین مواجه خواهد گشت، گرچه فعلاً نمی شود هیچ حدسی در مورد میزان آن داشت. شرکت مذکور تا ماه آوریل فرصت دارد پاسخ متقضی را به این تهامات تهیه و ارائه نماید.

حال باید دید شرکتی که همین حالا هم بابت دردسرهای فراوانی که محصول آخرشان، اسنپدراگون 810 به بار آورد، دست به گریبان مشکلات مالی است و حتی مدتی قبل مجبور به تعدیل برخی نیروهایش شد، چگونه می خواد خود را از این معضل تازه رها سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • _Alish_
    _Alish_ | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    ایرانم قانون مقابله با ضد انحصار طلبی رو داره!

  • هادی
    هادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    واقعا ایول دارن. توازن رو دوست دارن حفظ کنن. چه قوانین خوبی

  • امیر
    امیر | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    این قانون انتی تراست همونه که مایکی توش محکوم شد و بخاطرش مجبور شد توی اپل سرمایه گذاری که سافاری رو بسازه واسه ویندوز
    و امروز زیر دست اپل له بشه

    • امیر
      امیر | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

      البته اضافه کنم که اپل هم داره همین راه رو میره و به زودی ورشکست خواهد شد و ایندفعه مایکی باید به اپل کمک کنه و ایندفعه کاسه گدایی دست اپله !

  • یکتا
    یکتا | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    واقعا وقتی بعضی از این قانون های اتحادیه اروپا را میخوانیم به وجد میاییم. دمشون گرم

مطالب پیشنهادی