ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وب سایت های وایرد و گیزمودو احتمالا خالق بیت کوین را یافته اند

گرداننده بیت کوین کیست؟ این سوالیست که پاسخ به آن همچنان نامشخص است. البته زمانی که از گوگل یاری بگیرید، به نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» می رسید. حال ناکاموتو کیست؟ پاسخی برای این پرسش نیز در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

گرداننده بیت کوین کیست؟ این سوالیست که پاسخ به آن همچنان نامشخص است. البته زمانی که از گوگل یاری بگیرید، به نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» می رسید. حال ناکاموتو کیست؟ پاسخی برای این پرسش نیز در دست نبوده و اصلا مشخص نیست که این اسم یک شخص است یا یک گروه.

حال مجله وایرد تصور می کند که موسس و گرداننده بیت کوین را یافته و این فرد، مردی ۴۴ ساله و کارآفرین استرالیایی به نام «Craig Steven» است. وایرد اذعان دارد که ایمیل، متن و مستندات دیگری را مورد بررسی قرار داده و به همین دلیل تصور می کند که شخص یاد شده، همان «ساتوشی ناکاموتو» مرموز است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در میان ایمیل هایی که مجله وایرد به آنها دسترسی پیدا کرده، آقای Wright نوشته است: «تمام تلاش خود را به کار بسته ام تا مشخص نشود از سال ۲۰۰۹ تا کنون، من بوده ام که بیت کوین را اداره می کردم. مردم عاشق این هویت مرموز بودند و به همین دلیل به شکل همزمان از من ابراز تنفر هم می کردند.»

از سوی دیگر وایرد باور دارد که در سال ۲۰۱۳، آقای Wright به ارزش ۲۳ میلیون دلار پول مجازی یا همان بیت کوین داشته که با توجه به بالاتر رفتن ارزش این پول در دو سال اخیر، اکنون بیش از ۶۰ میلیون دلار ارزش دارند.

wrightbitcoinpost-inline3-w600

این در حالیست که وب سایت گیزمودو هم در مقاله ای جداگانه، امروز عنوان نموده که آقای Wright در اصل همان ناکاموتو است؛ شخصی که برای چندین سال هویت واقعی خود را پنهان کرده بود.

در این میان لازم به ذکر است که ساعتی پس از اظهارات وب سایت های گیزمودو و وایرد، پلیس استرالیا به منزل این شخص یورش برده و خانه وی را مورد بررسی قرار داده است. البته پلیس استرالیا ارتباط بازرسی از خانه ی آقای Wright با مقالاتی که او را به «ساتوشی ناکاموتو» نسبت می دهند را رد کرده و بیان نموده که این بازرسی به علت عدم پرداخت مالیات صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Bitcoin.ir
    Bitcoin.ir | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مستنداتشون قابل استناد نیست. بعید میدونم فقط یک شخص خاص بیت کوین را اختراع کرده باشه

  • رضا
    رضا | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    قاعدتا طرف بايد مالياتشو با واحد پول بيت كوين بده.

  • Yaya
    Yaya | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    بیت کوین که در اصل یک الگوریتم ریاضی پیچیده ست ، که برای تولید این کد حدود دو ماه زمان نیاز هست .
    تا اونجایی که من هم بدونم این پروژه مربوط به یک چینی بود که تو دانشگاه ام آی تی تحقیقات زیادی داشت . داییم که یه مدت ام آی تی بود با این شخص حرف زده بود ، اونوقت فقط یه پروژه بود .
    این آقا هم معلومه دروغ میگه

  • ANANYMOUS
    ANANYMOUS | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    پرداخت نکردن مالیات؟
    میرن تو خونه ی یارو؟
    عوضیایه دروغگو؟

  • mahmood
    mahmood | ۱۸ آذر ۱۳۹۴

    OOOOOOOOooO

مطالب پیشنهادی