ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک حاضر نیست برتری محصولات گوگل در محیط های آموزشی را بپذیرد

ظاهراً‌ تیم کوک تمایلی ندارد تا به کروم بوک ها و دیوایس های مشابه آنها توجه چندانی نشان بدهد و در مصاحبه اخیرش با «بازفید نیوز» نیز سعی کرده این واقعیت را نادیده بگیرد که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ظاهراً‌ تیم کوک تمایلی ندارد تا به کروم بوک ها و دیوایس های مشابه آنها توجه چندانی نشان بدهد و در مصاحبه اخیرش با «بازفید نیوز» نیز سعی کرده این واقعیت را نادیده بگیرد که محصولات یاد شده در محیط های آموزشی بسیار سریع تر از کامپیوترهای مک و آپیدها در حال محبوب شدن هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کوک طی مصاحبه ی مذکور اگرچه دیوایس های مورد بحث را مستقیماً با نامشان خطاب نمی کند ولی می گوید کروم بوک ها و سایر کامپیوترهای شخصی به این علت توانسته اند قدری موفقیت به دست بیاورند که ارزان ترین گزینه ی ممکنه هستند و دانش آموزان را قادر می سازند تا برخی از امور اولیه و آزمون هایی که حداقل روی کاغذ نیستند را از سر بگذارنند.

وی این دستگاه ها را صرفاً برای امتحان دادن و آزمایش کردن برخی از کارهای ساده مفید می داند و می گوید اپل قصد دارد کارهای بزرگتری کرده و نقشی موثرتر را در مبحث آموزش ایفا نماید.

او می افزاید «برگزاری امتحانات با دستگاه های دیجیتالی مبنای یادگیری نیستند. ما می خواهیم به دانش آموزان کمک کنیم که بیشتر و بهتر یاد بگیرند و معلمان نیز بتوانند موثرتر تدریس کنند. به دنبال ساخت و ارائه محصولی هستیم که راه حلی جامع را برای عموم عرضه نماید و به کودکان اجازه دهد تا خلق ایده ها و تعامل کردن در همه ی سطوح را تجربه کنند.»

بد نیست یادآور شویم که کروم بوک های گوگل در طی چند سال اخیر به شکلی چشم گیر در جوامع غربی و خصوصاً ایالات متحده موفق بوده و توانسته اند در محیط های آموزشی جایگاهی ویژه پیدا کنند و بر همین اساس بسیاری از رسانه ها صحبت های اخیر کوک را تند و غیر واقع گرایانه دانسته اند.

گوگل بر این باور است که دستگاه های مورد اشاره تا انتهای سال جاری سایر ابزارهای رقیب در مباحث آموزشی را زمین گیر خواهند کرد و البته برای اینکه معین شود پیش بینی مذکور به ثمر نشسته یا خیر باید قدری منتظر بمانیم تا آمار و ارقام رسمی در اختیارمان قرار گیرد.

اگرچه آیپدهای اپل از لحاظ سخت افزاری به مراتب قوی تر و از نظر نرم افزاری بارها غنی تر از کروم بوک ها هستند ولی شواهد نشان می دهند که سازمان های مرتبط به دنیای آموزش همواره از نظر بودجه در مضیقه بوده و پول های خود را صرف دستگاهی می کنند که بر حسب هزینه ی صورت پذیرفته بیشترین کارایی ممکن را عرضه کند و شاید این همان نکته ای باشد که کوک به روی آن چشم بسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    کلا اپل همینطوریه و همش از محصولات بقیه ایراد میگیره ... مرحوم جابزم همینطوری بود و اصن چشم نداشت اندرویدو ببینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی