ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال توسعه پردازنده های گرافیکی موبایل ویژه خودش است

تمام دیوایس های تحت iOS اپل قدرت خود را از چیپست های اختصاصی سری A این کمپانی می گیرند. سیستم-روی-چیپ های مذکور بر مبنای معماری ARM توسعه یافته اند و شرکت سازنده همانند برخی از تولید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

تمام دیوایس های تحت iOS اپل قدرت خود را از چیپست های اختصاصی سری A این کمپانی می گیرند. سیستم-روی-چیپ های مذکور بر مبنای معماری ARM توسعه یافته اند و شرکت سازنده همانند برخی از تولید کنندگان دیگر همچون سامسونگ هسته های پردازشی سفارشی ویژه ای را نیز در آنها تعبیه کرده است.

اما وقتی در مورد پردازنده های گرافیکی به کار رفته در چیپست های موبایل سخن به میان می آید به نظر می رسد تمامی شرکت ها به راهکاری تقریباً یکسان اتکا کرده اند و از آنچه کمپانی های شخص ثالث فعال در این زمینه فراهم آورده اند استفاده می نمایند.

در رابطه با اپل باید بگوییم که برند ساکن کوپرتینو در تراشه های خود از پردازنده های گرافیکی PowerVR که توسط شرکت «Imagination Technologies» توسعه یافته اند بهره می گیرد که البته حالا شنیده ها حکایت از آن دارند که بعید نیست در آینده این روند دچار تغییر شود، زیرا ذکر می گردد احتمالاً کمپانی برتر تکنولوژیک جهان در حال آماده سازی چیپ های گرافیکی اختصاصی خودش است.

ضمناً منابع خبری می افزایند این شرکت به تازگی کار در این زمینه را شروع نکرده و توسعه ی چیپ های مذکور را از چندین سال پیش در دستور کار قرار داده. البته تا روزی که پردازنده های گرافیکی اپل آماده ی بهره برداری شوند کماکان دستگاه های تحت iOS به تراشه های PowerVR متکی خواهند بود و می بایست یادآور شویم که شایعه پیش تر اشاره شده خاطر نشان می کند شرکت مورد بحث هنوز چند سالی برای به سرانجام رساندن کار زمان نیاز دارد.

اپل کمپانی است که همواره تمایل داشته بیشترین نظارت ممکن را روی جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری گجت هایش داشته باشد و لذا چندان مسئله ی عجیبی نخواهد بود که به سختی کوشش کند تا روند تولید یکی دیگر از کلیدی ترین قطعات مورد نیازش، یعنی پردازنده های گرافیکی موبایل را نیز تحت کنترل گیرد.

بر حسب شواهد این شرکت سرمایه ی لازم و البته متخصصین مورد نیاز برای چنین امری را در اختیار دارد و باید دید در صورت صحت یافتن شایعه ی فوق الذکر آیا دستاورد اهالی کوپرتینو برتری بر نمونه های مشابه اش خواهد داشت و برای آنها فاصله ای بیشتر پدید خواهد آورد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    ???

مطالب پیشنهادی