ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و HTC در زمینه واقعیت مجازی سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند

با در نظر گرفتن این مسئله که تلفن های همراه، تجارت اصلی کمپانی های الکترونیکی بزرگی نظیر سامسونگ و HTC هستند، بسیار جذاب است که بیاندیشیم در آینده چه خواهد شد؟ یکی-دو سالی می شود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

با در نظر گرفتن این مسئله که تلفن های همراه، تجارت اصلی کمپانی های الکترونیکی بزرگی نظیر سامسونگ و HTC هستند، بسیار جذاب است که بیاندیشیم در آینده چه خواهد شد؟ یکی-دو سالی می شود که پاسخ این پرسش مشخص شده: واقعیت مجازی.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محصولاتی نظیر Gear VR سامسونگ حالا کم کم مسیر خود را به سوی بازار باز کرده اند و بنا به ادعای شرکت ها و مفسرین، سال 2016، سال هدست های واقعیت مجازی و تکنولوژی جدید خواهد بود. با این حال، تولیدکنندگان بزرگ امروزی تلفن های همراه قرار نیست از این موج عقب بمانند و طرح های خود را برای آینده از همین حالا مطرح کرده اند.

گوگل با هدست مقوایی 20 دلاری اش آغازگر جنبشی میان توسعه دهندگان شد و حالا همه منتظرند تا ببینند آغاز نبرد HTC، سونی و آکیلس با هدست های وایو، پلی استیشن وی آر و آکیلس ریفت چگونه رقم خواهد خورد.

قرار بود این هدست ها اوایل سال 2016 عرضه شوند اما هنوز تاریخی برای هیچکدام مشخص نشده است. البته روز گذشته شنیدیم که HTC قصد دارد هدست خود را با اندکی تاخیر، در فروردین ماه عرضه کند و هیچ بعید نیست که سونی و آکیلس تاریخ مشابهی را در نظر داشته باشند.

اخیرا، شرکتی با نام Baobab Studios کار خود را در زمینه واقعیت مجازی آغاز کرده و فقط در دور اول کسب سرمایه، 6 میلیون دلار از شرکت هایی نظیر سامسونگ و HTC دریافت کرده است. به نظر می رسد این کمپانی ها مایلند تا هرچه زودتر و با کیفیت بهتر، محتوای مناسب برای سخت افزارشان تولید شود.

کمپانی مذکور بخشی از اولین فیلم خود با نام Invasion را برای Gear VR آماده کرد و گفته شده که با همکاری HTC قصد دارند سال 2016 محتوایی ارائه دهند. به هر حال هنوز مشخص نیست که چه میزان از 6 میلیون دلار سهم آسیایی ها بوده اما به هر صورت، جدیت شرکت ها نشان می دهد که سال آینده به واقع سال تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود و باید خودمان را برای خرید گجت های جدید آماده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    اشتباهی دیگه از HTC ...
    کاری که باید انجام بده ، طراحیه تلفن های اندرویدی با بدنه ای با کیفیت و سبک و بروزرسانی های سریع و در سه رنج قیمت ارزان ، متوسط و گران

  • رضا
    رضا | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    دوست عزیز کلیپ های HTC Vive روبرونگاه کن اصلاPSVR جکه درمقابلش دارم بدون تعصب میگم

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    پلی استیشن وی ار قدرتش بالاس چون با پلی4 قدرتش بالاترم میره

مطالب پیشنهادی