ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی SpaceX موشک فالکون 9 خود را بار دیگر به فضا می فرستد

بعد از مدت ها، کمپانی SpaceX قصد دارد که موشک فالکون 9 بعدی خود را بار دیگر و در تاریخ 19 دسامبر به فضا بفرستد.این موشک، 11 ماهواره برای کمپانی مخابراتی Orbcomm، واقع در نیوجرسی، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

بعد از مدت ها، کمپانی SpaceX قصد دارد که موشک فالکون 9 بعدی خود را بار دیگر و در تاریخ 19 دسامبر به فضا بفرستد.این موشک، 11 ماهواره برای کمپانی مخابراتی Orbcomm، واقع در نیوجرسی، را به جو زمین می برد. بعد از شش ماه، این اولین باری است که فالکون به فضا فرستاده می شود. این خبر، از سوی ایلان ماسک، مدیر عامل SpaceX، و در توییتر رسمی وی اعلام شد.

بعد از انفجار فالکون 9 هنگامی که در حال حمل تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه فضایی بود، SpaceX برای مدتی از ارسال موشک های جدید منع شد. ایلان ماسک اذعان داشته که انفجار و شکست فالکون 9، به خاطر استفاده از نوعی فلز نادرست در مخزن سوخت موشک پدید آمده است. بعد از این واقعه، کمپانی مورد بحث، مسئله را مورد بررسی قرار داد و ماسک قول داده که تمام مخازن سوخت از این پس پیش از پرواز مورد بررسی کامل قرار می گیرند.

در تاریخ 19 دسامبر، کمپانی SpaceX ورژنی جدید از فالکون 9 را به فضا می فرستد که جمع آوری بدنه آن بعد از وقوع هر مشکلی، به راحتی میسر خواهد بود. در سال گذشته، SpaceX مشغول به آزمایش فرود آوردن فالکون 9 روی پلتفرمی در دریا بوده است. معمولا، موشک های مشابه به گونه ای طراحی می شوند که بعد از پرتاب، یا نابود و یا گم می شوند.

بنابراین، تحقق این امر سبب می شود که SpaceX به تکنولوژی جدیدی دست یابد. در همین حال، موشک مورد بحث وظیفه دارد که به روی زمینی واقع در فلوریدا فرود آید و قرار نیست که صرفا و به صورت اتوماتیک، روانه اقیانوس شود. فرود آوردن موشک های پرتاب شده، از رویاهای دیرینه SpaceX به شمار رفته است و در ماه نوامبر اعلام شد که آن ها توانسته اند موشکی را بعد از ارسال به فضا، در «نیوشپرد» فرود آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی