ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [14 الی 21 آذر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

خیزش پلی استیشن؛ نگاهی به عناوین معرفی شده در مراسم PlayStation Experience

23459502135_1db6f074aa_b

کنفرانس خبری شرکت سونی در همایش PlayStation Experience چندان پربار نبود و بسیاری از گیمرها، از عدم معرفی محتویات مناسب گله مند بودند. البته این بدان معنا نیست که سونی با دست خالی به صحنه آمد؛ اما کمبود بازی های بزرگ یا به اصطلاح AAA و تمرکز این شرکت ژاپنی روی نمایش عناوین کوچک و بعضا مربوط به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، چندان نظر مخاطبان را جلب نکرد.

با این حال، باید این را در نظر داشت که هیچ وقت نمی توان همه را راضی نگه داشت و مطمئنا هر نمایشی، بازخوردهای مثبت و منفی خاص خود را به همراه دارد. اما این مسئله سبب نمی شود که بازی های ارزشمند معرفی شده در کنفرانس سونی را از یاد ببریم و توجهی به آن ها نشان ندهیم.

در هر حال، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، یکی از محصولات مورد انتظار سال آتی میلادی به شمار می رود و طبق برنامه ریزی های سونی، به نظر می رسد که با دستگاهی قدرتمند و انقلابی مواجه باشیم. تمرکز کنفرانس سونی هم روی این محصول، چندان دور از انتظار نبود و این کمپانی محبوب باید دیر یا زود، از عناوین جدید خود برای هدست واقعیت مجازی پرده بر می داشت.

در کل، سونی با وجود ضعف های خود در کنفرانس اخیر PlayStation Experience، از عناوین جالبی برای پلی استیشن 4 و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی کرد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

چرا ما بازی می کنیم؟

1796872

من دکتر بودن را به دلایل زیادی انتخاب کردم. بعضی از آن ها خوب بودند! و هیچ کدام هم ارتباطی به ارتقای سطح ازدواجم نداشتند؛ برخی دیگر هم اصلا جالب نیستند. اما درباره این موضوع فکر کرده ام و فهمیده ام که رشته پزشکی را به خاطر تجربه ام در بازی های ویدیویی، انتخاب کردم.

منظورم این نیست که تحت تاثیر یک شخصیت خاص، با خودم عهده کردم که در آینده شبیه او بشم؛ بنابراین من می توانم تفاوت های میان بازی «دکتر ماریو» و تمرینات واقعی پزشکی را تشخیص دهم (در واقع اگر دقت کنید، روی قرص های دکتر ماریو می توان پیکسل ها را دید!).

کاملا جدی ام و معتقدم که بازی های ویدیویی، روی من تاثیر گذاشته اند. این را با افتخار می گویم، اما شما ممکن است که به من بخندید. بنابراین ترجیح می دهم تا پایان مطلب صبر کنم تا خودتان قضاوت کنید. فعلا، دلم می خواهد بگویم که بازی های ویدیویی، با توجه به شناختی که از آن ها پیدا کرده ام، تاثیر زیادی روی شکل گیری شخصیت می گذارند.

هر یک از لحظات اکشنی که در بازی ها می بینیم، تاثیر خاص خود را دارند؛ از لحظات صحنه آهسته انفجار باس فایت های بازی Ikaruga گرفته تا هدشات های خشونت آمیز سری رزیدنت ایول. بعضی از اوقات، تاثیر هر یک از این وقایع، بعد از مدتی خود را نشان می دهند؛ مانند لحظه پایانی برخی از مراحل که امتیازات گیمر در آن ها نمایان می شود.

تشخیص این که چه چیزی باعث وقوع این تاثیرگذاری روی گیمر می شود، کمی سخت است: آیا گیمر تحت تاثیر سرگرم کنندگی بازی قرار می گیرد و یا تحت تاثیر بازخورد و امتیازاتی که از آن دریافت می کند؟

مطمئنا هر از چندگاهی، بدون هدف پرسه زدن در جزیره های عجیب و غریب سری «ریمن» یا جست و خیر کردن در تپه های Kokiri، می تواند جذاب باشد و زوایای جالب تری از بازی را برای گیمر نمایان می کند. لزومی ندارد که همیشه با هدف جمع آوری امتیاز یا چیزهایی از این دست بازی کنیم؛ اما مسئله اینجاست که بدون امتیاز و سیستم های مشابه، بازی ها ماهیت خود را از دست می دهند و دیگر تجربه ای جذاب در اختیار گیمر نمی گذارند (حداقل از لحاظ فنی).

بازی ها می توانند شخصیت ما را شکل دهند؛ چرا که هر بار بالا و پایین پریدن یا انجام هر عمل دیگری، توسط یک شخص واقعی انجام می شود و انتخاب های وی نسبت به دیگران متفاوت است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

نشست خبری اولین کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها برگزار شد

IMG_6557

هفته پیش، نشست خبری اولین «کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها» با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد. کنفرانس مورد بحث، اهداف بزرگی را دنبال می کند که آگاهی سازی عمومی یکی از اصلی ترین چالش های آن برای برگزار کنندگان است.

کنفرانس مذکور توسط دانشگاه اصفهان، با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و با حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و مخابرات استان اصفهان در تاریخ 28 الی 30 بهمن 1394 برگزار می گردد و همزمان با آن، چهار رویداد جانبی دیگر نیز جریان می یابد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

نیروی شفابخش بازی های ویدیویی؛ چطور بازی ها باعث نجات جان یک کودک سرطانی شدند؟

about.0

استیون گونزالز تنها 12 سال داشت وقتی که دکترها، «لوسمی حاد میلوییدی» را در بدن وی تشخیص دادند؛ نوعی نادر از سرطان که منجر به کم خونی، عفونت و احساس درد مکرر می شود. به او گفته شده بود که تنها 2 درصد شانس بقا دارد و با جدا شدن از دوستانش به محیط ناخوشایند بیمارستان منتقل شد. گونزالز آرامش را در بازی های ویدیویی یافت.

همان طور که استیون در دنیای مجازی خود، چه به تنهایی و چه با پدرش، غرق می شد تمام درد، حالت تهوع و خستگی اش از بین می رفتند. بازی ها توانستند راهی برای فرار از اثرات روان شناختی و دردهای فیزیکی روند معالجه ایجاد کنند؛ روند معالجه ای که روش هایی چون شیمی درمانی و اتصال دو لوله برای پیوند خون را شامل می شود.

روش درمانی وی، باعث ایجاد مغز استخوان های جدید شده و 30 روز قرنطینه بیمارستانی و 100 روز قرنطینه خانگی را شامل می شد. او می گوید که متخصصان با این کار، پلی برای بازگشت به شرایط عادی ایجاد کردند؛ سرگرمی مشترکی که می توانست به دوستی وی با سایر کودکان کمک کند. گونزالز به آرامی از سرطان و مسائل مربوط به آن جدا شد و به زندگی قدیمی خود بازگشت.

پنج سال بعد، در ماه آگوست 2012، گونزالز در مقابل مخاطبان مراسم TEDxSugarLand قرار گرفت و درباره مدت زمان حضورش در «مرکز سرطان هیوستون» سخن گفت. «من دو کودک را ملاقات کردم که آن ها نیز علاقه ای مشابه به بازی ویدیویی داشتند. در همان زمانی که ما آغاز به صحبت با یک دیگر کردیم، جهان سرطان محو شد.» با توجه به این تجربه و نیز تجارب دیگری که در زمان درمان خود یافته است، گونزالز ماموریت خود را می داند.

او می خواهد به دنیا درباره قدرت شفابخش بازی های ویدیویی بگوید، و او نوعی سازمان غیرانتفاعی به نام «بازی های بازمانده» تاسیس نموده و می خواهد پلی میان بازی سازان، قربانیان سرطان و هرکس دیگری ایجاد کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

نیم نگاهی به نسخه بتا بخش چند نفره Uncharted 4: A Thief's End

cover

طبق وعده های قبلی سونی و ناتی داگ، نسخه بتای عنوان Uncharted 4 برای افرادی که پیش از این Uncharted: Nathan Drake Collection را تهیه کرده بودند عرضه شد تا طرفداران سری آنچارتد بتوانند کمی از آن چه ناتی داگ برای شان تدارک دیده را بیازمایند و انتظار پایان ناپذیرشان برای تجربه آخرین نسخه این سری کمی آسوده تر باشد.

طی این چند روزی که از آغاز این نسخه آزمایشی گذشته، فرصت داشتیم تا آن را تجربه کنیم و دیدگاهمان را با شما در میان بگذاریم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

راهنمای استراتژی های موثر League of Legends؛ قوانین ابتدایی

Capture4

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا خریدهای ریز و درشت درون بازی در مطرح ترین و نامدارترین عناوین.

اما در این صنعت بی رحم یک نام هم روز به روز بزرگ تر و عظیم تر می شود و پای خود را به تمامی پلتفرم ها باز می کند: Free to Play. این نام به بازی هایی گفته می شود که برای بازی کردن شان نیاز نیست حتی یک ریال هم پول بپردازید، اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی سیاست های سودجویانه، F2P چندان مورد پسند بازیکنان نیست.

صحبت از F2P که می شود یاد بازی های Freemium تلفن های هوشمند می افتیم که برای خرید کوچک ترین آیتم ها هم باید مبلغ های گزاف پرداخت کنیم، یاد عنوان هایی می افتیم که پول خرج کردن به مهارت و کار تیمی می چربد. انکار نمی کنیم، حتی بازار F2P هم آبروی چندانی ندارد.

اما نباید تیشه به ریشه تمامی بازی های این سبک بزنیم، بزرگ ترین عناوین عرصه Free to Play یعنی Dota 2 و League of Legends، روز به روز عظیم تر می شوند، بازیکنان بیشتری به سمت خود جذب می کنند و به محبوبیت شان می افزایند.

League of Legends در حال حاضر یکی از عظیم ترین بازی های رقابتی است. عنوانی F2P و در سبک MOBA که بیش از 6 سال از عرضه اش می گذرد. توسعه دهندگان LoL در تمام این سال ها و با فراهم کردن نه یک بازی، بلکه یک دنیای مستقل و بدون سیاست های نادرست بازی های رایگان، جایگاه خود را در پلتفرم PC مستحکم کرده اند.

محبوبیت سبک MOBA در ایران روز به روز در حال افزایش است، بنابراین بر آن شدیم با معرفی مطرح ترین عنوان این سبک یعنی League of Legends کمکی به جایگاه این ژانر بازی ها کنیم. در این سلسله مقالات ابتدا با مفهوم سبک MOBA می شوید و سپس به سراغ یکی از بزرگ ترین نام های این سبک می رویم.

  • قسمت اول: قوانین ابتدایی
  • قسمت دوم: قهرمان ها و نقش آن ها در بازی
  • قسمت سوم: لاین ها
  • قسمت چهارم: جنگل
  • قسمت پنجم: آیتم ها
  • قسمت ششم: راهنمایی های پیشرفته

با مراجعه به وبسایت League of Legends و دانلود رایگان این بازی می توانید ما را با این مقالات همراهی کنید و تجربه های تان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

نسخه پی سی Far Cry Primal با تاخیر عرضه خواهد شد

FCP_ANNOUNCE_SCREEN_001_EMBARGO_OCT_6_9AM_PST_1444078333-ds1-670x377-constrain

تریلری از گیم پلی Far Cry Primal در جریان مراسم The Game Awards 2015 به نمایش در آمد و توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. سری فار کرای از فرمول سنتی خود در حال فاصله گرفتن است و برای اولین بار خبری از سلاح گرم و مبارزه در جزیره های شرجی نیست.

این بار به ماقبل تاریخ و عصر یخبندان خواهیم رفت و سر و کارمان با ماموت و ببرهای دندان شمشیری است. یوبیسافت اما برای طرفداران بازی دو بسته ویژه تدارک دیده تا در زمان عرضه بازی، به خوبی جای خود را میان گیمرها باز کند.

متاسفانه این نسخه های مخصوص کلکسیونرها صرفا برای دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود و مثل همیشه خبری از نسخه پی سی نیست. با این حال، پی سی گیمرها می توانند نسخه های دیجیتالی ویژه بازی را سفارش دهند.

خبر نه چندان جالب دیگر برای پی سی گیمرها این است که نسبت به کنسول گیمرها، یک هفته دیرتر به بازی دسترسی خواهند داشت. Far Cry Primal در تاریخ 4 اسفند برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان و یک هفته بعد در تاریخ 12 اسفند برای پی سی منتشر می شود.

بازی جدید توسعه دهنده The Stanley Parable به رایگان منتشر شد

Screenshot-2015-12-04-15.08.49-ds1-670x377-constrain

چندی پیش، خالق بازی تحسین شده The Stanley Parable، عنوان جدیدی را توسعه داد که نظرات ضد و نقیضی را از سوی کاربران دریافت کرد. چندی بعد، یکی دیگر از توسعه دهندگان بازی استودیو Crows, Crows, Crows را تاسیس کرد تا به صورت مستقل کار خود را ادامه دهد.

شاید عجیب به نظر برسد اما نام این بازی Dr. Langeskov, The Tiger and the Terribly Cursed Emerald: A Whirlwind Heist است که نام مضحک آن، به صورت خلاصه تمام آنچه در بازی رخ می دهد را توصیف می کند. یک تجربه کوتاه و رایگان که به اعتقاد برخی یکی از برترین کمدی های امسال به حساب می آید.

اگرچه The Stanley Parable عنوان بی نظیری بود و نبوغ دو توسعه دهنده نامبرده را نشان می داد اما عناوین جدید آن ها به اندازه بازی اول گیرایی نداشتند. بدون کوچکترین شکی، The Stanley Parable یکی از متفاوت ترین تجربه های چند سال اخیر بوده و امید می رود که در آینده شاهد بازی های این چنینی بیشتری باشیم.

آنچه در ادامه می بینید تریلر اول و آخر این بازی جدید است و به نوعی هم راهنمای بازی است. همین حالا می توانید این بازی را به رایگان و با حجم 236.8 مگابایت از استیم دانلود کنید و 20 دقیقه با آن سرگرم باشید.

بازی ایرانی آتش بست: ترکمنچای در بازار داخلی منتشر شد

turkmenchay-poster

میرمهنا یکی از به نام ترین بازی های ایرانی است که چند سال پیش برای پلتفرم پی سی ساخته شد و حالا ادامه ای برای آن ساخته شده با نام «آتش بست: ترکمنچای» که داستانی در دوران قاجار را تعریف می کند.

آصف و آراز، دو شخصیت آذری زبانی هستند که دوشادوش عباس میرزا، ولیعهد ایران در قرن 19 میلادی به نبر با تزارهای روس در شما ایران می روند. چندین شهر از کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان سوژه ی لوکیشن های بازی شده اند.

بازی به دو زبان فارسی و آذری توسط گویندگان حرفه ای صدا گذاری شده که به شدت واقع گرایانه بودن بازی کمک شایانی می کند. ترکمنچای تاکنون موفق شده تا جوایزی نظیر بهترین بازی از دیدگاه محتوایی را از جشنواره رسانه های دیجیتال دریافت کند. همچنین موسیقی این بازی نیز در چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای موفق به کسب غزال زرین شد.

این بازی توسط موسسه هنرنمای پارسیان در بازار داخل توزیع یافته و اگر علاقه مند به خرید آتش بست: ترکمنچای هستید می توانید با مراجعه به مراکز فرهنگی در سراسر کشور، بازی را تهیه کنید.

الکترونیک آرتز در فکر ورود به حوزه واقعیت مجازی است

electronic_arts_logo_for_the_nfs_underground_3_by_jerrymouse95-d60f4x2

هدست های واقعیت مجازی بازار داغی را ایجاد کرده اند. اما با این حال کسی نمی داند که سرنوشت آن ها طی دو الی سه سال آینده چگونه خواهد بود. مدیران مالی شرکت ها هم اکنون فشار بسیاری روی تیم های توسعه دهنده وارد کرده اند و دوست دارند اگر این حوزه موفقیت کسب می کند، جزو اولین ها باشند.

شرکت الکترونیک آرتز نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین ناشران حوزه بازی های ویدیویی تاکنون تمایلی به بازار واقعیت مجازی نشان نداده است. از سوی دیگر، یوبیسافت با معرفی یک بازی در جریان PlayStation Experience نشان داد که همیشه پیشگام خواهد بود.

اخیرا، استودیو DICE شروع به استخدام مهندسینی کرده که قابلیت واقعیت مجازی را به موتور بازی سازی Frostbite بیاورند. ارتقای موتور قدرتمند و با کیفیتی که این روزها در عناوین متعددی نقش اصلی را ایفا می کند، قطعا یکی از اولویت های الکترونیک آرتز خواهد بود. آنریل انجین و یونیتی نیز پیش از این پشتیبانی از واقعیت مجازی را اعلام کرده بودند و کرایتک با دموی اخیری، قدرت بی نظیر کرای انجین را به رخ کشید. قطعا الکترونیک آرتز از این موج عقب نخواهد ماند.

همانند Wii U، یوبیسافت و الکترونیک آرتز در ابتدای مسیر همراه پلتفرم جدید هستند اما اگر قرار باشد موفقیتی از این طریق کسب نشود، توسعه دهندگان هم میلی به هدر دادن سرمایه خود نخواهند داشت. با توجه به پشتیبانی سونی، فیسبوک و والو از این جریان، بعید به نظر می رسد که واقعیت مجازی با شکست مواجه شود.

مدیران سونی از مراسم PlayStation Experience می گویند

19116146762_a30457129a_o-ds1-670x293-constrain

در جریان برگزاری مراسم PlayStation Experience، به جز معرفی Ni No Kuni II و Ace Combat 7 از سوی ناشرین شخص ثالث، سونی هیچ بازی بزرگی معرفی نکرد و استیج را در اختیار توسعه دهندگان مستقل و بزرگ قرار داده بود تا بازی های شان را برای پلی استیشن 4، ویتا و VR معرفی کنند.

بالا بردن انتظارات طرفداران نتیجه خوبی در پی نداشت و بسیاری به نحوه برگزاری مراسم واکنش نشان دادند اما حالا شوهی یوشیدا، مدیر بخش سرگرمی های سونی می گوید انتظار معرفی بازی بزرگ در جریان این مراسم «اشتباه» بود.

وی می گوید با توجه به اینکه PlayStation Experience صرفا دورهمی طرفداران پلی استیشن است و یک کنفرانس بزرگ خبری نیست، نباید انتظار داشت که بازی های بزرگ در این زمان معرفی شوند. با این حال، عملکرد ضعیف PlayStation VR و اجرای ضعیف دمو هم موجی از اعتراضات پیرامون این پلتفرم را برانگیخت، به حدی که کلیف بلزینسکی، خالق Gears of War در حمایت از سونی، روی دادن چنین اتفاقی را طبیعی جلوه داد.

سونی در کنفرانس های اخیر خود، به خصوص کنفرانس های E3 سال های اخیر به شدت موفق عمل کرده و توانسته نظر طرفدارانش را جلب کند اما PlayStation Experience نمایشی دو ساعته و ضعیف بود. با این حال پس از کنفرانس، مراسم رسمی آغاز شد و طرفداران به سالن ها سرازیر شدند. گفته شده که در روز اول، این رویداد 13 هزار بازدیدکننده داشته و بر اساس ادعای شاون لیدن، مدیر سرگرمی های سونی آمریکا، موفقیت PSX سبب گشته تا سونی بخواهد این مراسم را سال های آتی هم اجرا کند.

نسخه بتا هیتمن جدید اواخر بهمن ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

hitman__2015__wallpaper_by_darkgizmo-d8xrtsk-ds1-670x377-constrain

اسکوئر انیکس با Rise of the Tomb Raider موفقیت های امسال خود را تکمیل کرد و حالا قرار است سال آینده را با نسخه جدید Hitman که پسوند و پیشوندی هم ندارد آغاز کند. بازی در چند فاز عرضه خواهد شد و کاربران در دو نوبت باید این بازی را خرید کنند اما چرا؟

هیتمن جدید ساختاری متفاوت پیدا کرده و همانند عناوین پیشین یک بسته 60 دلاری با داستانی پیوسته نیست. قرار است مراحل در دو بسته متفاوت و با فاصله چند ماهه عرضه شوند. اولین بسته در ماه مارس عرضه خواهد شد و خوشبختانه می توانیم در نسخه بتا به آن دسترسی داشته باشیم.

نسخه بتا البته بخشی از مراحل بازی اصلی نیست و به بیست سال پیش باز می گردد. زمانی که مامور 47 هنوز کار خود را به عنوان یک آدمکش حرفه ای آغاز نکرده بود و در حال آزمون پس دادن بوده است.

با مشارکت در مراحل تمرینی و استخدام در سازمان فوق سری ICA، راه خود را به سوی هیتمن جدید باز خواهید کرد. نسخه بتا در تاریخ 23 بهمن برای پلی استیشن 4 و در تاریخ 30 بهمن برای پی سی عرضه خواهد شد. در همین حین می توانید تریلر جدید مربوط به این بخش را نیز تماشا کنید.

الکترونیک آرتز به ضعف های استار وارز جدید اعتراف می کند

star_wars_battlefront_heroes_and_villains-1152x648

ماه گذشته، الکترونیک آرتز با عرضه Star Wars: Battlefront تقریبا کار خود را با سال 2015 میلادی تمام کرد. این کمپانی انتظار دارد تا آخر زمستان امسال، 13 میلیون واحد از Star Wars Battlefront را به فروش برساند اما گویا کمبود محتوا و عمق ناکافی در گیم پلی کار دست الکترونیک آرتز داده است.

بلیک یورگنسن، مدیر امور مالی الکترونیک آرتز در کنفرانس Nasdaq و در گفتگو با گیم اسپات به این مسئله اعتراف کرد که استار وارز جدید شاید آنقدرها که طرفداران انتظار داشتند در گیم پلی عمیق نیست.

وی گفت: «Star Wars Battlefront یک بازی شوتر است اما تنها شوتر اول شخصی است که درجه بندی سنی T را دریافت نموده. ما بازی را به گونه ای طراحی کردیم که برای گروه گسترده تری از مخاطبان قابل استفاده باشد.»

یورگنسن با مثال سخنان خود را ادامه می دهد: «بنابراین، یک پسربچه 8 ساله به همراه پدرش می توانند روی مبل بنشینند و بازی کنند، همینطور یک نوجوان یا یک فرد 20 ساله می توانند بازی را انجام دهند و لذت ببرند. این بازی در دسترس تعداد بیشتری است. و برای گیمرهای حرفه ای، شاید عمق کافی که آن ها می خواستند در بازی نباشد.»

یکی دیگر از مشکلات استار وارز بتلفرانت، کمبود محتوایی است که بازی را در مدت زمانی کوتاه تکراری می کند. DICE و الکترونیک آرتز قصد دارند تا در آینده و به صورت مقطعی، بسته های الحاقی برای این بازی منتشر کرده و چندین نقشه و مد جدید اضافه کنند.

اشتراک یک ساله PlayStation Now با قیمت 99 دلار ارائه می شود

1352-image1

سه مولفه اصلی برای موفقیت یک سرویس استریم بازی لازم است: یک مجموعه قابل قبول، قیمت رقابتی و مطمئن، پرفورمنس و اجرای نرم و روان. سرویس PlayStation Now در هر سه مورد ضعف هایی دارد اما آهسته و پیوسته در حال بهتر شدن است.

سونی از ابتدا روی قیمت گذاری این پلتفرم مشکل داشت و رفته رفته اوضاع بهتر شد. تا پیش از این، کاربران برای استفاده از سرویس PlayStation Now دو راه در پیش داشتند، یا ماهانه با قیمت 19.99 دلار سرویس بگیرند (سالانه 240 دلار) یا سه ماه یک بار سرویس خود را با قیمت 44.99 دلار شارژ کنند (سالانه 180 دلار) اما حالا گزینه سومی هم برای کاربران در نظر گرفته شده: سالانه 99 دلار یا به عبارتی ماهانه حدود 8.33 دلار.

با توجه به سیاست اخیر مایکروسافت و سونی در ارائه کاهش قیمت های موقت اما به نوعی دائمی، انتظار می رود که سونی در حال بررسی اوضاع این سرویس باشد. ژاپنی ها میلیون ها دلار روی استریم بازی هزینه کرده اند و تمام تلاش شان بر این است که سرویس مذکور موفق باشد، بنابراین با جذب مخاطبان بیشتر این مسئله امکان پذیر خواهد شد.

چندی پیش، کپکام تعدادی از بازی های خود را به این سرویس افزود و حالا نوبت به کمپانی برادران وارنر رسیده تا با افزودن دو نسخه ی دیگر از بتمن و بازی مبارزه ای Injustice: Gods Among Us، مجموعه خود روی سرویس را کامل تر کند. سونی برای حصول اطمینان کاربران، یک دوره هفت روزه رایگان از این سرویس را ارائه داده تا اگر وضعیت اینترنت و استریم مناسب بود، در آینده نسبت به خرید اشتراک اقدام کنند.

قابلیت حذف کامل بازی ها از اکانت استیم مهیا شد

steamgames_0

چند ماه پیش، استیم این قابلیت را در اختیار کاربرن خود قرار داد تا بتوانند بازی هایی که نپسندیده اند را پس بدهند یا به عبارتی ریفاند کنند. اما حالا قابلیت جدیدی به استیم اضافه شده که به شما اجازه می دهد بازی را به طور کامل از اکانت خود حذف کنید تا هیچ اثری از آن باقی نماند.

در واقع تفاوت عمده حذف بازی با پس دادن در این است که اگر دو هفته از خرید بگذرد یا بازی بیشتر از دو ساعت بازی شود، دیگر قادر به پس دادن آن نیستید و اما اگر چنین نباشد، بدون مشکل خواهید توانست پولی که بابت بازی پرداخت کرده اید را تمام و کمال پس بگیرید. اگر این شرایط را ندارید و واقعا از یک بازی متنفر هستید، می توانید از این طریق، بازی را کاملا از اکانت خود پاک کنید.

برای حذف بازی، ابتدا باید به بخش پشتیبانی وبسایت استیم رفته و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس وارد محیط کاربری و مدیریتی خواهید شد و با انتخاب بخش بازی ها، به سوی مجموعه عناوینی که در اختیار دارید هدایت می شوید.

سپس با انتخاب گزینه «می خواهم این بازی را برای همیشه از اکانتم پاک کنم»، بازی برای همیشه از اکانت تان پاک خواهد شد. البته اگر بعدها از تصمیم خود پشیمان شدید، می توانید منتظر یکی از حراجی های بزرگ استیم بمانید و دوباره بازی را با قیمتی نازل خریداری کنید.

نسخه پی سی DiRT Rally منتشر شد؛ نسخه های کنسولی چند ماه دیگر عرضه می شوند

dirt_rally_modern_masters_2-1152x707

DiRT Rally چند ماه پیش به عنوان یک بازی Early Access یا دسترسی زودهنگام روی شبکه استیم منتشر شد و ضمن اینکه در حال توسعه بود و نواقصی داشت، با آپدیت های متعدد مشکلات برطرف می شد. اما امروز بالاخره شرکت Codemasters ورژن نهایی این بازی را برای پی سی از طریق استیم منتشر نمود.

برخلاف عناوین پیشین سری DiRT، این نسخه تمرکز خاصی روی شبیه سازی حرفه ای و دشوار مسابقات آف-رود و جنگلی دارد و خبری از پیست های آماده و فستیوال های بزرگ نیست. مسلما این عنوان رویکردی متفاوت نسبت به نسخه های اصلی DiRT دارد و شاید حتی جذاب تر هم به نظر برسد.

در حال حاضر بازی با 15 درصد تخفیف و با قیمت 42.49 دلار به فروش می رسد. اگر در انتظار نسخه های کنسولی هستید، باید تا ماه آوریل منتظر بمانید.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: 64bit Versions of Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • پردازنده: AMD FX Series or Intel Core i3 Series
  • مموری: 4 گیگابایت رم
  • گرافیک: AMD HD5450 یا Nvidia GT430 یا Intel HD4000 با یک گیگابایت VRAM
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای مورد نیاز: 35 گیگابایت
  • کارت صدا: کارت صدا با پشتیبانی از دایرکت اکس

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: 64bit Versions of Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • پردازنده: AMD FX-8150 یل Intel Core i5 4670K
  • مموری: 8 گیگابایت رم
  • گرافیک: AMD R9 290 یا Nvidia GTX780
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای مورد نیاز: 35 گیگابایت
  • کارت صدا: کارت صدا با پشتیبانی از دایرکت اکس

جدول فروش هفتگی انگلستان منتشر شد؛ الکترونیک آرتز همچنان پیشتاز

just_cause_3_gamescom_2015-2-1152x648

به نظر می رسد که عرضه بازی های جدید دیگر بهانه ای برای پایین کشیده شدن فیفا، استار وارز و Call of Duty از صدر جدول نیست. علی رغم عرضه دو بازی بزرگ Just Cause 3 و Rainbow Six: Siege، هیچ یک از این دو بازی نتوانستند در رتبه اول فروش قرار بگیرند.

در اصل، حتی در میان سه عنوان برتر هم نبودند. Just Cause 3 با پیشی گرفتن از Fallout 4 توانست رتبه چهارم را از آن خود کند و دو پله پایین تر، Rainbow Six: Siege قرار گرفته. نکته جذاب، حضور مداوم و همیشگی Grand Theft Auto V در این جدول است.

الکترونیک آرتز با در اختیار داشتن FIFA 16 در رتبه اول و Star Wars: Battlefront در رتبه سوم، موفق ترین کمپانی این هفته انگلستان است. از میان عناوین انحصاری کنسول ها نیز، صرفا نام Uncharted: The Nathan Drake Collection از کنسول پلی استیشن 4 دیده می شود که دلیل فروش بالای این عنوان را می توان آغاز نسخه بتای آنچارتد 4 دانست.

  1. FIFA 16
  2. Call of Duty: Black Ops 3
  3. Star Wars Battlefront
  4. Just Cause 3
  5. Fallout 4
  6. Rainbow Six: Siege
  7. Minecraft: Story Mode
  8. Grand Theft Auto V
  9. Uncharted: The Nathan Drake Collection
  10. WWE 2K16

انگلیسی ها هیچگاه چندان علاقه ای به کنسول Wii U و بازی های آن نشان نداده اند و حتی در زمان عرضه بازی های بزرگ، باز هم رتبه فروش شان بسیار پایین بود. عنوان اخیر نینتندو تحت عنوان Xenoblade Chronicles X هفته گذشته منتشر شد و فوق العاده عمل کرد اما جایگاهی بهتر از رتبه 28 جدول پیدا ننمود.

ماینکرفت برای Wii U نیز تایید شد

Capture3

بالاخره پس از چند روز شایعه و حدس و گمان، ورژن Wii U بازی ماینکرفت به شکل رسمی توسط نینتندو و Mojang تایید شد. این عنوان قرار است در تاریخ 17 دسامبر برای کنسول Wii U به صورت دیجیتالی عرضه شود و نسخه فیزیکی آن چندی بعد به بازار خواهد آمد.

بازی با قیمت 30 دلار عرضه می شود و نسبت به دیگر نسخه ها یک برتری خاص دارد: بهره گیری از کنترلر متفاوت و خاص Wii U. می توانید بازی را به طور کامل روی کنترلر بازی کنید و بی بهره از تلویزیون به کار خود ادامه دهید.

جالب است بدانید که Mojang یکی از استودیوهای اروپایی تحت تملک مایکروسافت به حساب می آید. مایکروسافت پس از خرید Mojang رسما اعلام نمود که برنامه اش برای توسعه بازی روی پلتفرم های دیگر را قطع نخواهد کرد و همچنان توسعه ادامه می یابد. بلافاصه پس از این خرید بزرگ، نسخه ویندوزفون Minecraft: Pocket Edition منتشر شد و حالا نوبت به کنسول Wii U رسیده است.

آینده ماینکرفت کاملا در دستان مایکروسافت است و اگرچه این نسخه پشتیبانی کاملی روی کنسول های دیگر دریافت کرده اما آنچه در ادامه رخ خواهد داد نامشخص است. Mojang طی همکاری با نینتندو قصد دارد بسته های اختصاصی برای ورژن Wii U بسازد تا طرفداران این کنسول بهتر با محتوای تولید شده ارتباط برقرار کنند.

مدیرعامل اینسومنیاک گیمز از قدرت بالای کنسول های این نسل می گوید

ratchet_and_clank_film-ds1-670x377-constrain

استودیو خوش سابقه Insomniac Games، پس از ساخت Sunset Overdrive برای کنسول اکس باکس وان و کسب موفقیت های فراوان، یک بار دیگر به سراغ سونی آمده تا نسخه ریبوت Ratchet & Clank را برای پلی استیشن 4 بسازد. در جریان مراسم PlayStation Experience دموی جذابی از بازی به نمایش درآمد و تد پرایس، مدیرعامل استودیو پیرامون قدرت کنسول های این نسل مفصلا صحبت کرد.

وی گفت: «عمده میان پرده ها به وسیله موتور صورت پذیرفته اند، اما بعضی قسمت ها هم در تقابل با فیلم هستند.» نکته قابل توجه در مورد نسخه ریبوت Ratchet & Clank این است که بازی اگرچه براساس نسخه ابتدایی ساخته می شود اما صحنه های آن کاملا با فیلمی تحت همین عنوان که در حال ساخت است، تعامل دارند.

در ادامه وی می افزاید: «جالب است که تکنولوژی بازی های ویدیویی تا این حد پیشرفت کرده. به گمانم جای کار بیشتری با قدرت پلتفرم هایی که روی آن ها کار می کنیم وجود دارد. ما می توانیم بسیار بیشتر از گذشته متریال های پیچیده، نورپردازی و تعداد چیزهای موجود در صفحه را رندر کنیم. واقعا به ما کمک می کند که خلاق تر باشیم.»

پرایس نگاهی به گذشته می کند و می گوید: «وقتی به Ratchet اصلی نگاه می کنیم، کارهای بسیاری بود که دوست داشتیم انجام دهیم اما خیلی ساده، قدرت انجامش را نداشتیم اما حالا می توانیم. و حتی بیشتر از آنچه که در نظر داشتیم هم انجام می دهیم.»

نسخه ریبوت Ratchet & Clank قرار است در تاریخ 12 آوریل سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شود.

ورژن نسل هشتمی Gone Home ماه آینده عرضه می شود

23443269431_839a6a0b0c_z

ورژن کنسولی بازی تحسین شده Gone Home هنوز هم در دست ساخت قرار دارد و این بار دیگر چیزی تا عرضه آن باقی نمانده. استودیو Fullbright چندی پیش نسخه کنسولی را کنسل کرد تا این عنوان در انحصار پی سی باقی بماند اما حالا طی قراردادی جدید، این بازی دوباره در دستور ساخت قرار گرفته.

Gone Home قرار است در تاریخ 12 ژانویه برابر با 22 دی ماه برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شود. متاسفانه نسخه Wii U این بازی کنسل شده و قرار نیست بازی برای این پلتفرم عرضه شود.

این بازی، سال 2013 برای پی سی عرضه شد و توانست موفقیت های بسیاری کسب کند. وبسایت هایی نظیر Polygon به آن لقب افتخاری بهترین بازی سال را دادند و تعداد کثیری از منتقدین آن را برترین بازی مستقل سال برشمردند. حال نسخه جدید که قرار است برای کنسول ها عرضه شود تفاوت خاصی با نسخه ابتدایی ندارد.

Gone Home، داستان دختری را تعریف می کند که پس از مدتی طولانی تحصیل در کالجی اروپایی، به آمریکا بازگشته و در بدو ورود، خانه را خالی از سکنه می بیند. اتمسفر بی نظیر و داستان سرایی قدرتمند به لطف محیط سازی عالی، Gone Home را به عنوانی درجه یک تبدیل کرد. استودیو Fullbright در حال حاضر توسعه بازی Tacoma را در پیش گرفته است.

عنوان جدید سازندگان ویچر، Cyberpunk 2077، احتمالا تا آخر سال 2016 عرضه می شود

Cyberpunk-2077

بازی Cyberpunk 2077، سال 2012 از سوی استودیوی CD Projekt RED معرفی شد و قرار بود که با پیروی از سبک نقش آفرینی علمی-تخیلی ساخته شود. بنابر گزارش جدید شعبه آلمان Gamereactor، سازندگان قصد دارند که بازی جدید خود را تا اواخر سال 2016 میلادی عرضه کنند.

در گزارش آمده است به گفته یکی از اعضای استودیو، که هویت وی مشخص نیست، سایبرپانک 2077 در حال حاضر برای پلتفرم پی سی ساخته می شود و ورژن کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز قطعا ساخته خواهند شد. با این حال، وی اضافه کرده که ممکن است سونی و مایکروسافت تلاش کنند تا این بازی را در انحصار خود در آورند.

اگرچه تا به امروز اطلاعات زیادی از سایبرپانک 2077 در دست نداریم اما استودیوی CD Projekt RED بارها اعلام کرده است که عنوان مورد بحث، به مراتب از نسخه سوم سری بازی ویچر بزرگ تر خواهد بود و تمام اعضای استودیو، تمرکز خود را روی ساخت آن معطوف کرده اند.

اما با تمام این تفاسیر، خود سازندگان نیز بارها گفته اند که سایبرپانک 2077 تا قبل از سال 2017 عرضه نخواهد شد. با در نظر گیری سومین بسته الحاقی بازی ویچر 3، یعنی Blood and Wine که قرار است در سه ماهه نخست 2016 عرضه شود، استودیو CD Projekt شاید زمان کافی برای اتمام ساخت سایبرپانک 2077 را در اختیار نداشته باشد و بازی در همان سال 2017 عرضه شود.

مدیرعامل Rovio Games استعفا می دهد

Angry-Birds-movie.0_cinema_960.0

استودیو فنلاندی Rovio، خالق انگری بردز به زودی تغییرات بزرگی را متحمل خواهد شد. Pekka Rantala، مدیرعامل این کمپانی امروز پس از یک سال فعالیت و ایجاد تغییراتی عمده در نحوه اداره کمپانی، از سمت خود استعفا داد.

فقط در ماه اکتبر، 213 نفر از کمپانی اخراج شدند تا وضعیت بحرانی Rovio به خوبی نمایان شود. Kati Levoranta، مدیر امور حقوقی شرکت، از ابتدای سال 2016 سمت مدیرعاملی را بر عهده خواهد گرفت.

دو واحد اصلی شرکت، بازی و رسانه، استقلال بیشتری خواهند یافت. Mikael Hed، مدیرعامل پیشین بخش رسانه و Wilhelm Taht بخش محصولات و تولید بازی ها را بر عهده خواهد کرد. Kaj Hed، یکی از اعضای کلیدی هیئت مدیره شرکت در گفتگو با رویترز گفت که مدل پیشین کسب و کار دیگر جوابگو نیست و قصد دارند با ساختاری جدید کار را در پیش بگیرند.

با توجه به این تغییرات، گویا سمت مدیرعاملی دیگر چندان اهمیت بالایی در شرکت ندارد و تقسیم وظایف سبب شده تا هر بخش با توجه به قدرت سودآوری خود فعالیت کند. به گفته Kaj Hed، پس از اعمال این تغییرات و آگاهی Pekka Rantela، وی دیگر لزومی بر ابقا در این پست ندیده. البته نه مسئولین شرکت و نه رنتالا هنوز حرفی از آینده نزده اند. مشخص نیست که آیا رنتالا با شروع سال 2016 در Rovio باقی می ماند یا مقصدی دیگر را در پیش خواهد گرفت.

انگری بردز سال 2009 عرضه شد و حالا پردانلود ترین اپلیکیشن موبایل تاریخ است. Rovio با بهره گیری از این فرصت توانست طی چند سال برندی بزرگ ساخته و به یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان بازی های موبایل بلد گردد. اما پس از مدتی کسب و کار دچار مشکل شد و سود شرکت کاهش یافت. حالا Rovio امید دارد تا با عرضه فیلم Angry Birds 3D در ماه مه 2016، همه چیز تغییر کند.

دو عنوان جدید از سری Assassin’s Creed Chronicles به زودی عرضه می گردد

assassins_creed_chronicles_russia-5-600x406

چندی پس از عرضه Assassins Creed: Unity، شرکت فرانسوی یوبیسافت عنوان جدیدی تحت نام Assassin’s Creed Chronicles: China را به عنوان یکی از بسته های الحاقی Unity عرضه کرد و توانست تا حدودی موفق ظاهر شود.

اما در اصل، این بازی قرار بود سه قسمتی باشد که فقط یک بخش آن در چین رخ می داد. حالا یوبیسافت از نسخه های روسیه و هند هم پرده برداشته و علاقه مندان به سری Assassin's Creed می توانند اوایل سال آینده این دو عنوان را بازی کنند.

Assassin’s Creed Chronicles: India در تاریخ 12 ژانویه برابر با 22 دی و Assassin’s Creed Chronicles: Russia یک ماه بعد در 9 فوریه برابر با 20 بهمن برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

طبیعتا، پس از ارائه سومین نسخه، پرونده Assassin’s Creed Chronicles بسته خواهد شد و کاربران می توانند بسته کامل آن را که محتوی هر سه نسخه است، همزمان با عرضه سومین بازی خریداری کنند. اگر به تهیه نسخه پلی استیشن ویتا این بازی علاقه مند هستید باید تا 5 آوریل یا 17 فروردین سال آینده منتظر بمانید.

روز جمعه سیاه امسال، رکوردهای فروش کمپانی سونی را جا به جا کرد

ps4_glacier_white-600x337

بعد از این که کمپانی سونی اعلام کرد فروش کنسول پلی استیشن 4 از مرز 30 میلیون واحد عبور کرده، حالا این کمپانی ژاپنی اعلام کرده که روز «جمعه سیاه» موفقیت آمیزترین فروش در تاریخ سونی را رقم زده است. اندرو هاوس، مدیر اجرایی جهانی برند پلی استیشن در مصاحبه با Financial Times این مسئله را تایید کرده است.

هاوس در مصاحبه اخیر خود گفته که موفقیت آمیز ترین فروش روز «جمعه سیاه»، امسال رقم زده شد و سونی حالا در تلاش است که موفقیت پلی استیشن 2 را ادامه داده و یا حتی در صورت امکان، آن را افزایش دهد.

اندرو هاوس، در پاسخ به این پرسش که «آیا پلی استیشن 4 می تواند پلی استیشن 2 را از لحاظ فروش کلی پشت سر بگذارد» گفت که برای پیش بینی این مسئله کمی زود است؛ چرا که مردم و گیمرهای امروزی انتظار دارند تا خلاقیت و نوآوری با سرعت بیش تری در اختیارشان قرار گیرد.

هفته گذشته، کمپانی ردموندی مایکروسافت هم اعلام کرد که کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان، توانسته چند رکورد را در کشور ایالات متحده جا به جا کند. فروش اکس باکس وان ضمن رشد 22 درصدی نسبت به سال پیش، توانست دومین فروش موفقیت آمیز تاریخ مایکروسافت در روز جمعه سیاه را رقم زند. با این همه، هیچ یک از دو کمپانی سونی و مایکروسافت تعداد دقیق واحدهای فروخته شده را اعلام نکرده اند و باید منتظر انتشار آمار و ارقام بیش تر ماند.

سامسونگ و HTC در زمینه واقعیت مجازی سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند

AH-Samsung-Gear-VR-13

با در نظر گرفتن این مسئله که تلفن های همراه، تجارت اصلی کمپانی های الکترونیکی بزرگی نظیر سامسونگ و HTC هستند، بسیار جذاب است که بیاندیشیم در آینده چه خواهد شد؟ یکی-دو سالی می شود که پاسخ این پرسش مشخص شده: واقعیت مجازی.

محصولاتی نظیر Gear VR سامسونگ حالا کم کم مسیر خود را به سوی بازار باز کرده اند و بنا به ادعای شرکت ها و مفسرین، سال 2016، سال هدست های واقعیت مجازی و تکنولوژی جدید خواهد بود. با این حال، تولیدکنندگان بزرگ امروزی تلفن های همراه قرار نیست از این موج عقب بمانند و طرح های خود را برای آینده از همین حالا مطرح کرده اند.

گوگل با هدست مقوایی 20 دلاری اش آغازگر جنبشی میان توسعه دهندگان شد و حالا همه منتظرند تا ببینند آغاز نبرد HTC، سونی و آکیلس با هدست های وایو، پلی استیشن وی آر و آکیلس ریفت چگونه رقم خواهد خورد.

قرار بود این هدست ها اوایل سال 2016 عرضه شوند اما هنوز تاریخی برای هیچکدام مشخص نشده است. البته روز گذشته شنیدیم که HTC قصد دارد هدست خود را با اندکی تاخیر، در فروردین ماه عرضه کند و هیچ بعید نیست که سونی و آکیلس تاریخ مشابهی را در نظر داشته باشند.

اخیرا، شرکتی با نام Baobab Studios کار خود را در زمینه واقعیت مجازی آغاز کرده و فقط در دور اول کسب سرمایه، 6 میلیون دلار از شرکت هایی نظیر سامسونگ و HTC دریافت کرده است. به نظر می رسد این کمپانی ها مایلند تا هرچه زودتر و با کیفیت بهتر، محتوای مناسب برای سخت افزارشان تولید شود.

کمپانی مذکور بخشی از اولین فیلم خود با نام Invasion را برای Gear VR آماده کرد و گفته شده که با همکاری HTC قصد دارند سال 2016 محتوایی ارائه دهند. به هر حال هنوز مشخص نیست که چه میزان از 6 میلیون دلار سهم آسیایی ها بوده اما به هر صورت، جدیت شرکت ها نشان می دهد که سال آینده به واقع سال تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود و باید خودمان را برای خرید گجت های جدید آماده کنیم.

اولین نشانه ها از توسعه نسخه سوم بازی System Shock

19

گیمرهای قدیمی با سری System Shock خاطره ها دارند و حالا به یک باره سایتی راه افتاده که نشان می دهد نسخه سوم این بازی در دست ساخت است. استودیو OtherSide Entertainment به مدیریت Paul Neurath، موسس استودیو خوش سابقه Looking Glass که System Shock را به دنیای بازی های ویدیویی معرفی کرد، حالا قرار است نسخه سوم را هم بسازد.

در یک صفحه، تاریخی نمایش داده می شود که تعداد روزهای باقی مانده تا معرفی رسمی را نشان می دهد و در صفحه ای دیگر نام و لوگوی بازی دیده می شود. در حال حاضر فقط نام بازی مشخص است و معلوم نشده که این بازی چه زمانی و برای چه پلتفرم هایی عرضه می شود.

هر دو نسخه ابتدایی سیستم شاک بسیار موفق ظاهر شدند و حتی نسخه دوم این بازی، تاثیر بسیاری روی خلق Bioshock داشت. همانند بسیاری بازی های قدیمی دیگر، سیستم شاک هم دورانی طولانی را در سکوت کامل به سر می برد و به جز عرضه نسخه های قدیمی روی استیم، هیچ خبر دیگری در ارتباط با آن شنیده نمی شد.

ماه گذشته، شرکتی به نام Night Dive Studios اعلام نمود که حقوق ساخت این بازی را خریداری کرده و قصد دارد نسخه اول را به طور کامل بازسازی کند. اما طرح و نقشه های این استودیو محدود به بازسازی نسخه اول نیست و گویا ساخت سیستم شاک 3 هم بخشی از برنامه های این شرکت است.

OtherSide Entertainment سال گذشته به هدف ریبوت کردن فرنچایزهای کلاسیک تاسیس شد و در حال حاضر روی Underworld Ascendant کار می کند، عنوانی که ادامه ای خواهد بود بر Ultima Underworld: The Stygian Abyss. همانند بازی نام برده، این احتمال وجود دارد که سیستم شاک 3 هم از طریق سرمایه عمومی ساخته شود.

به وسیله کینکت لباس ها را در خانه پسند کنید و سفارش دهید

459293510

تکنولوژی همه مرزها را درنوردیده و حتی به اتاق های پرو هم رسیده. مثل بازی های ویدیویی، حالا می توانید در برابر آینه هایی مخصوص بایستید و لباس مخصوص را بر تن خود ببینید، رنگ مختلفی انتخاب نمایید و خرید را انجام دهید. به هر صورت، این تکنولوژی ها فقط در مراکز فروش دیده می شوند ولی اگر اکس باکس وان داشته باشید، کارتان راحت تر شده است.

با استفاده از اپلیکیشن جدیدی به نام The Mall، دوربین کنسول اکس باکس وان به نام کینکت و نرم افزاری خاص، می توانید حالا اتاق پرو مجازی خودتان را داشته باشید و پیش از خرید هر لباسی، آن را به صورت مجازی بر تن کنید.

واحد Microsoft Ventures با همکاری کمپانی تجارت الکترونیک Von Bismark واقع در دوبلین، ایرلند، این پلتفرم خرید را راه انداخته اند تا به وسیله آن، کاربر بتواند لباس خود را انتخاب کرده و سپس در برابر تلویزیون بایستد و آن را بر تن خود ببیند.

زمانی هم که پروسه انتخاب و پسند کردن به پایان رسید، می توانید به وسیله اپلیکیشن PowaTag لباس را بخرید. اگر نسخه موبایلی این نرم افزار را داشته باشید بدون دردسر قادر خواهید بود تا اطلاعات را وارد کرده و خرید را انجام دهید. اپلیکیشن The Mall در ایالات متحده منتشر شده و برندهای متعددی نظیر SoccerPro و Go2Games تحت حمایت آن قرار دارند.

پتنت جدید کنسول NX نینتندو، کنترلری شبیه به دستگاه های قابل حمل را به نمایش می گذارد

nx_patent_1

کمپانی ژاپنی نینتندو، به تازگی پتنتی برای کنسول NX مورد انتظار خود به ثبت رسانده که ایده های جالبی را نمایان می کند. دستگاهی که در تصویر مشاهده می شود، قرار است به عنوان یک کنسول قابل حمل جداگانه عمل کند و بدون نیاز به اتصال به یک دستگه دیگر، به راحتی کار می کند.

نینتندو ظاهرا قصد دارد برای ساخت این دستگاه قابل حمل، از تکنولوژی جدید کمپانی شارپ بهره ببرد. به لطف این تکنولوژی، نینتندو می تواند دو تامب استیک را درون نمایشگر جاسازی کند و البته، نمایشگر تا لبه های دستگاه ادامه می یابد.

دستگاه مورد بحث، علاوه بر دو تامب استیک و دکمه های تاچ روی نمایشگر، به دو دکمه تریگر و سنجش گر ژیروسکوپ هم مجهز شده است. هم چنین به نظر می رسد که کنسول جدید نینتندو، درگاهی برای کارت های SD نیز دارد.

مثل همیشه، مشخص نیست که این پتنت در آینده ساخته می شود یا خیر؛ اما با توجه به خبرهای اخیر مربوط به کنسول NX، پیش بینی می شود که این دستگاه، هیبرید کنسول خانگی/ کنسول دستی باشد. انتظار می رود که دستگاه نمایان شده در پتنت اخیر، بتواند هم به عنوان کنترلر و هم به عنوان یک کنسول قابل حمل جداگانه عمل کند.

مدیرعامل اسبق اسکوئر انیکس، محرومیت کوجیما از سوی کونامی را ظالمانه خواند

wada

به عقیده Yoichi Wada رئیس سابق کمپانی Square Enix طرز رفتار کونامی با هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear Solid، نه تنها ظالمانه است بلکه عواقب بدی هم برای صنعت بازی های ویدیویی خواهد داشت.

وادا در یکی از پست های خود در صفحه شخصی فیسبوک اش این رفتار کونامی را از دید یک مدیر اجرایی غیر قابل باور دانسته و پیشبینی کرده که ماجراهای اخیر بین کونامی و کوجیما قطعا تاثیرات غیر مطلوبی برای این صنعت به همراه خواهند داشت.

در نظر آقای وادا حتی تصمیم کونامی برای ترک بازار کنسول های خانگی که البته چند وقت پیش توسط سخن گویان این شرکت رد شد هم توجیهی بر این جبهه گیری علیه کوجیما نیست.

در نظر اون دلیل پیش آمدن این رخداد ها عدم حضور نقش مدیریتی در این چرخه عظیم صنعتی و نبود رهبری است که بتواند کوچک ترین جزئیات و وقایع این صنعت را نظاره و کنترل کند.

در حالی که هر دو طرف این دعوای حقوقی از سخن گفتن سر باز می زنند، طی مراسم The Game Awards سال 2015 که روز های پیش برگذار شد، مجری این مراسم جف کیلی اعلام کرد که دلیل روی سن آمدن کیفر ساترلند، صداپیشه شخصیت اسنیک در آخرین نسخه از Metal Gear Solid و تقبل جایزه به جای کوجیما، منع شدن این کارگردان برای شرکت در مراسم توسط کونامی بوده.

ظاهرا آقای کوجیما تصمیم داشتند در این مراسم شرکت کنند اما در آخرین لحظات وکلای کونامی ایشان را از سفر به لس آنجلس باز می دارند.

به دلیل تعهد کاری کوجیما، برای آگاهی یافتن از جزئیات کامل این جدال باید تا پایان قرارداد کوجیما که ظاهرا یکی از روز های ماه دسامبر است صبر کنیم.

آقای وادا امسال از سمتش در Square Enix استعفا داد و هم اکنون مدیریت کمپانی Shinra که روی سرویس های ابری گیمنگ تمرکز دارد را بر عهده دارد.

آمار ماه نوامبر NPD؛ پیروزی مقتدرانه پلی استیشن 4 و بلک آپس 3

black_ops_art1

گروه NPD به تازگی آمار مربوط به ماه نوامبر سال 2015 را به انتشار رسانده که حکایت از خبرهای خوبی برای کنسول های نسل هشتم دارد. سه کنسول پلی استیشن 4، اکس باکس وان و Wii U در کنار یک دیگر، ماه خوبی را سپری کردند و در مجموع، بیش از 3 میلیون واحد فروختند؛ البته 2.8 میلیون از این واحدها، مربوط به کنسول های نسل جدید سونی و مایکروسافت است.

نوامبر 2015، به عنوان بهترین ماه از لحاظ فروش کنسول های نسل هشتم (یعنی سه کنسول مذکور) شناخته شد و توانست میزان فروش ماه های دسامبر و نوامبر سال گذشته را پشت سر بگذارد. به گفته لیام کالاهان، فروش کنسول های نسل هشتمی تا 22 درصد افزایش یافت و فروش کنسول های نسل قبل، با کاهش 76 درصدی مواجه شد.

بنابراین، کنسول های نسل جدید فعلا 93 درصد از سهم فروش بازار سخت افزار را در اختیار دارند؛ که نسبت به نوامبر سال پیش، رشد 9 درصدی داشته است. بعد از گذشت 25 ماه از عرضه کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، مجموع فروش آن ها از مجموع فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، حدود 47 درصد بیش تر است.

نبرد کنسولی

xbox-one-vs-ps4-970-80

پلی استیشن 4 توانست بازهم برخلاف انتظار، اکس باکس وان را در فروش جای بگذارد؛ چرا که سال پیش، اکس باکس توانست در ماه های آخر سال و تعطیلات کریسمس، سونی را جای بگذارد. با این حال، استراتژی های مایکروسافت در پایین آوردن قیمت و عرضه باندل های مختلف، نتوانست اثر چندانی بر موفقیت پلی استیشن 4 بگذارد.

سونی در کنفرانس خبری اخیر خود، بار دیگر اعلام کرد که فروش پلی استیشن 4 از مرز 30 میلیون واحد گذشته است و در روز جمعه سیاه نیز با موفقیتی چشم گیر همراه بوده است. هم چنین به گفته بخش بازاریابی سونی، ماه نوامبر موفقیت آمیز ترین ماه از لحاظ میزان فروش در پلی استیشن استور بوده است و سونی روز به روز درآمد بیش تری کسب می کند.

در همین حال، مایکروسافت اعلام کرد که بهترین ماه نوامبر خود را در ایالات متحده پشت سر گذاشته و فروش بازی های انحصاری آن، تا 72 درصد رشد کرده است. نینتندو هم هنوز تمایلی به انتشار آمار و ارقام نشان نداده است.

فروش نرم افزار

fallout4_guide_x01_rooftop

گذشته از رشد بی نظیر کنسول و سخت افزار، بازی های خرده فروشی دچار رشد منفی شدند. این موضوع چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که معمولا قیمت بازی های دیجیتالی کاهش می یابد تا مخاطبان ترغیب به خرید شوند. نوامبر ماه خوبی برای خرید بازی های تخفیف خورده به شمار می رود و در کشورهای غربی، لزوما نیازی نیست که در فضای وحشتناک فروشگاه ها در روز جمعه سیاه خرید کنید.

فروش کلی نرم افزار، 7 درصد افت داشت و به ارزش 1.02 میلیارد دلار رسید. بازی های مربوط به کنسول های دستی، کاهش فروش 66 درصدی را تجربه کردند و بازی های کنسولی با 1 درصد افت، تغییر چندانی به خود ندیدند. در هر صورت، بازی های کنسول های نسل جدید، 37 درصد واحد بیش تری نسبت به قبل فروخته اند.

گروه NPD گفته که بازی Call of Duty: Black Ops 3 [بررسی دیجیاتو] توانسته فروش نسخه قبلی خود، یعنی Advanced Warfare، را پشت سر بگذارد. فال آوت 4 [بررسی دیجیاتو] نیز با فروختن 70 و 9 درصد واحد بیش تر نسبت به فال آوت: نیو وگاس و فال آوت 3، بهترین فروش ممکن را تجربه می کند.

کالاهان می گوید که فال آوت 4، تا به امروز عملکرد بهتری نسبت به The Elder Scrolls V: Skyrim از خود به جای گذاشته؛ بنابراین و با توجه به فروش کم نظیر اسکایریم، باید منتظر باشیم که این اتفاق در قبال فال آوت نیز تکرار شود. در همین حال، Star Wars: Battlefront [بررسی دیجیاتو] نیز ماه خوبی را پشت سر گذاشت و به پر فروش ترین بازی مربوط به فرنچایز جنگ های ستاره ای در ماه نخست بدل شد.

لیست 10 بازی پر فروش ماه نوامبر را می توانید در پایین مشاهده کنید؛ توجه داشته باشید که پر فروش ترین نسخه ها به ترتیب در مقابل نام هر بازی مشخص شده اند:

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  3. Star Wars: Battlefront - PS4, Xbox One, PC
  4. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  5. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  6. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  7. Need For Speed - PS4, Xbox One
  8. Halo 5: Guardians - Xbox One
  9. Assassin's Creed: Syndicate - PS4, Xbox One, PC
  10. Just Dance 2016 - Wii, Wii U, Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3

آمار عمومی

محموع درآمد صنعت بازی های ویدیویی در نوامبر سال 2015، به 2.47 میلیارد دلار رسید که نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش، 2 درصد رشد داشته است.

فروش سخت افزار با رشد 11 درصدی از 1.02 میلیارد دلار به 1.12 میلیارد دلار رسید. ارزش کلی نرم افزار هم با کاهش 7 درصدی، از 1.09 میلیارد دلار به 1.02 میلیارد دلار رسید. فروش سخت افزارهای جانبی هم با 6 درصد رشد، به رقم 357 میلیون دلار رسید.

مثل همیشه، به یاد داشته باشید که این آمار و ارقام، تنها فروش خرده فروشی و فیزیکی را شامل می شوند؛ بنابراین، آمار کامل را نمایش نمی دهند. با توجه به محبوبیت روزافزون خرید دیجیتالی، آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی خیلی بهتر از آن چیزی است که دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی