ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریس دیوولف مدیرعامل مای اسپیس
تکنولوژی

مدیرعامل MySpace در گذشته 2 بار پیشنهاد خرید فیسبوک را رد کرده است

فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیای امروز، یکی از پرارزش ترین کمپانی های تکنولوژی در سرتاسر دنیا محسوب می شود. بر اساس برآوردها ارزش این شرکت بالغ بر 300 میلیارد دلار است و هر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیای امروز، یکی از پرارزش ترین کمپانی های تکنولوژی در سرتاسر دنیا محسوب می شود. بر اساس برآوردها ارزش این شرکت بالغ بر 300 میلیارد دلار است و هر ساله نیز به رشد خود ادامه می دهد.

اما یک دهه قبل دنیا تا این حد به کام مارک زاکربرگ نبود. در حدود سال 2004 او تلاش می کرد شبکه اجتماعی نوپای خود را به غول های آن دوران بفروشد، اما بارها با جواب مخالف آنان رو به رو شد. یکی از مدیرانی که دو بار پیشنهاد خرید فیسوک را رد کرده، کریس دیوولف مدیرعامل شبکه اجتماعی MySpace است؛ وبسایتی که در آن سال ها از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اولین بار زاکربرگ در سال 2004 با دیوولف ملاقات کرد و پیشنهاد خرید شرکتش را با رقم 75 میلیون دلار به او ارائه داد، اما مدیرعامل MySpace آن را نپذیرفت. یک سال و چند ماه بعد، پس از آن که کمپانی News Corp شبکه اجتماعی MySpace را با رقم 580 میلیون دلار از آن خود ساخت، باز این دو مدیرعامل باهم دیدار کردند و زاکربرگ این بار رقم 750 میلیون دلار را به دیوولف ارائه کرد، و باز هم با پاسخ منفی او مواجه شد.

از همان زمان بود که فیسبوک رشد سریع خود را آغاز کرد و در فاصله ای کوتاه ارزشش را چندین برابر کرد. چنان که مایکروسافت در سال 2007 با رقم 240 میلیون دلار تنها توانست صاحب 1.6 درصد از سهام فیسبوک شود. یعنی ارزش کمپانی زاکربرگ به فاصله سه سال از 75 میلیون به 15 میلیارد دلار رسیده بود.

در طی چند سال بعد از آن ترافیک ورودی فیسبوک به دوبرابر MySpace رسید و فاصله شان روز به روز افزایش یافت. به حدی که امروزه فیسبوک به یک پدیده اجتماعی همه گیر در تمام دنیا تبدیل شده، و در مقابل MySpace به نامی فراموش شده. قطعاً این روزها کریس دیوولف وقتی که به آن دو جلسه با زاکربرگ می اندیشد، شدیداً‌ از پاسخ های «نه» خود احساس پشیمانی می کند. گرچه تضمینی نبود که فیس بوک در دستان اون به اندازه امروز موفق بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    جالبه! بعضی اوقات این جواب نه دادن ها خوبه بعضی موقع ها بد!
    دروپ باکس و اسنپ چت!

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    چی ؟؟ یاهو پیشنهاد خرید داد رد کرد اگر اشتباه نکنم 1 میلیارد دلار ، سال بعدش مایکروسافت پیشنهاد خرید داد فکر کنم 15 میلیارد دلار بازم رد کرد که مایکروسافت سرمایه گذاری کرد

  • patrik
    patrik | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    خب دیگه، آدم کف دستشو که بو نکرده.
    خب منم می دونستم بیت کوین اینجور رشد میکنه، اون روزا اول ۵۰۰ دلار می خریدم، الان میلیونر بودم!

مطالب پیشنهادی