ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صندلی هایی برای مشتریان خاص که بالاتر از سطح هواپیما قرار می گیرند

خطوط هوایی سرتاسر دنیا برای تامین رضایت مشتریان خود مرتبا وعده می دهند که پروازهایشان حتی المقدور کمترین میزان تاخیر را خواهند داشت یا برای حمل و نقل بار و بنه آنها هیچگونه هزینه اضافی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

خطوط هوایی سرتاسر دنیا برای تامین رضایت مشتریان خود مرتبا وعده می دهند که پروازهایشان حتی المقدور کمترین میزان تاخیر را خواهند داشت یا برای حمل و نقل بار و بنه آنها هیچگونه هزینه اضافی را دریافت نمی کنند و حتی اینکه بهترین و خوشمزه ترین غذاها را در طول سفر برایشان سرو می کنند.

اما این روزها، ظاهرا موارد یاد شده به نوعی پیش نیاز برای مشتریان خطوط هوایی مشهور در سرتاسر دنیا بدل شده اند و مسائل دیگری هستند که در انتخاب مشتریان نقش دارند.

براساس اعلام شرکتی به نام Windspeed که در زمینه مهندسی هوا و فضا فعالیت دارد، یکی از تولیدکنندگان هواپیما در نظر دارد صندلی هایی را تحت عنوان SkyDeck به محصولاتش اضافه نماید که همچون پنت هاوس ها در بالاترین نقطه هواپیما قرار می گیرند و صرفا گروه های خاصی از مشتریان تمکن مالی برای پرداخت بهای بلیط آنها را دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هواپیماهای ساخته شده براساس این طرح، یک جفت صندلی جداگانه دارند که از نظر راحتی هم سطح با چیزی است که در هواپیماهای درجه یک یافت می شود. این دو صندلی می توانند از داخل کابین هواپیما بالا آمده و در راس بدنه آن قرار گیرند.

در ادامه یک سطح کروی ایرودینامیکی کاملا جادار روی آنها می نشیند که چشم اندازی بی مانند از آسمان و محیط پیرامونی هواپیما را در اختیار مسافرین خاصش قرار می دهد.

شرکت Windspeed اطمینان داده که ماده مورد استفاده اش برای ساخت این کابین کروی به سختی باقی قسمت های بدنه هواپیماست و به راحتی می تواند شرایط جوی نامساعد و موارد دیگری نظیر ضربه ناشی از برخورد پرندگان با سطح رویی اش را تحمل کند.

کابین کروی و مکانیزم بالابر مورد نیاز برای افزایش ارتفاع دو صندلی ویژه SkyDeck به وزن کلی هواپیما اضافه خواهند کرد و همین مساله باعث می شود که تعداد کل مسافران و باری که هواپیما می تواند حمل کند از حالت معمولش کمتر شود و در مقابل به کاهش درآمد کلی هر سفر بیانجامد.

اما خطوط هوایی برای جبران این مساله می تواند مبالغ هنگفتی را از مشتریان ویژه و البته متمول خود درخواست کنند یا حتی با دریافت هزینه اضافی از سایر مسافران امکانی را فراهم آورند که تک تک آنها به صورت نوبتی سوار شدن روی این صندلی ها را امتحان کنند و از این طریق درآمد خود را افزایش دهند.

این طرح مفهومی که احتمالا ظرف یک یا دو سال آینده و بعد از تکمیل شدن پروسه طراحی اش می تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد، امکانی است که احتمال اجرایی شدنش در کشتی های عظیم الجثه کروز بیشتر به نظر می آید اما روشن است که تجربه سوار شدن روی این صندلی ها در اتفاع 30 هزار پایی از سطح زمین به مراتب هیجان انگیزتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • نیما ناصری
    نیما ناصری | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    این که خیلی بده که تو دید مسافرا باشی
    باید ورود و خروجش رو هم مجزا میذاشتن

  • Blest
    Blest | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    زکی این که فقط بالای 2 تا از صندلی هاش شیشست تو ایران داشتیم همه ی صندلی هاش اینجوری بودن ولی شیشه بالاشون نبود البته هیچی بالاشون نبود ... !

  • بابک
    بابک | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    تو ایران آژانس های هواپیمایی فکر می کنن همه مشتری هاشون متمولن ..... قیمت بلیط خدا کیفیت و خدکات رسانی صفر

مطالب پیشنهادی