ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی پیش از همه با «هولولنز» کار خواهند کرد

مایکروسافت تا کنون چند بار هدست جدیدش را در برابر کاربران به نمایش گذاشته و تحسین آنها را نیز برانگیخته است. هدستی که «هولولنز» نام دارد و قرار است در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

مایکروسافت تا کنون چند بار هدست جدیدش را در برابر کاربران به نمایش گذاشته و تحسین آنها را نیز برانگیخته است. هدستی که «هولولنز» نام دارد و قرار است در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ با قیمتی معادل ۳ هزار دلار در دسترس برخی توسعه دهندگان منتخب قرار گیرد.

اما پیش از اینکه توسعه دهندگان بتوانند هولولنز را در دست گیرند، این فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی هستند که هدست مورد اشاره را بر سر خود خواهند گذاشت. در واقع همین حالا که این مقاله را می خوانید، محموله ای که شامل هولولنزهای مایکروسافت بوده به دست افراد یاد شده رسیده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ابتدای هفته جاری، ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی (دو آمریکایی، سه روسی و یک ژاپنی) محموله ای با وزن ۳.۵ تن دریافت کردند که موارد مورد نیاز آنها را تشکیل می داد. در این محموله، غذا، برخی لوازم مورد نیاز برای آزمایشات علمی و البته چند هدست هولولنز از مایکروسافت نیز قرار گرفته شده بود.

اما چرا دستگاهی همانند هولولنز در فضا مورد نیاز است؟ پاسخ به این پرسش را می توانید از زبان فضانوردان مستقر در این ایستگاه به نام های Scott Kelly و Mikhail Kornienko بشنوید.

همانگونه که انتظار می رفت، به نظر می رسد که فضانوردان قادر هستند از قابلیت های مرتبط با واقعیت افزوده در هولولنز استفاده های زیادی داشته باشند؛ قابلیتی که به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند بر روی هر آنچه به صورت واقعی می بینند، محتوایی دیجیتالی را نیز تماشا کنند.

Scott Kelly، فضانوردی که بیش از یک سال در فضا بوده می گوید:‌ «راستش پیش از اینکه سفرمان را آغاز کنیم، این دستگاه را آزمایش کرده بودم و به نظر می رسد که بتوانیم اینجا از برخی قابلیت هایش به شکلی صحیح بهره گیریم. در حال حاضر برای انجام برخی امور مجبور هستیم به نمایشگر کامپیوتر یا آیپد نگاه کنیم. اما اگر دستگاهی در اختیار داشته باشیم که همان امور را در برابر چشم ما قرار داده و سپس بتوانیم توسط دستورات صوتی نیز، فرمان آن را به دست بگیریم، قادر خواهیم بود تا در نهایت عملیات مورد نیازمان را به شکلی پویا تر انجام دهیم. از طرف دیگر چنین دستگاهی این قابلیت را داراست که می توانید تصاویری که می بینید را برای دیگران نیز ارسال کنید. در چنین حالتی ما اینجا در حال تماشای موردی هستیم در حالی که برخی مهندسان در زمین هم می توانند دقیقا از زاویه دید ما، آن را تماشا کنند.»

وی ادامه می دهد: «برای مثال تصور کنید با سخت افزاری به مشکل خورده ایم که چندان سر رشته ای هم از آن نداریم اما یک مهندس که روی زمین مستقر شده می تواند از طریق هولولنز و آنچه ما می بینیم، راهنماییمان کند چراکه او دقیقا همانی را خواهد دید که ما می بینیم. این صرفا یکی از قابلیت های هولولنز است.»

لازم به ذکر است که اگرچه حالا بالاخره هولولنزها به دست ساکنین ایستگاه فضایی رسیده اند اما مایکروسافت پیش از این تلاش نموده بود تا از طریق موشکل فالکون ۹ اسپیس اکس در ماه ژوئن سال جاری هولولنزها را به دست افراد یاد شده برساند. این موشک در همان ابتدای کار منفجر شد و هولولنزهایی که حمل می کرد هم نابود گشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    بفکر پرچمدار پلاستیکیت باش نه این کارا
    باطری داغون 48ساعته
    سیستم عامل هنگی
    سنسور کار نکن و بدرد نخور
    این است پرچمدار پلاستیکی

  • امیر
    امیر | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    مایکی دیده روی زمین جلوی اپل و گوگل کل بازی رو باخته و ناامیده و هیچی نیست جلوشون
    رفته پول داده مثلا اینجوری برند اش بیفته سر زبونا

  • امیر
    امیر | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    بجای این کارا و پول دادن واسه تبلیغات بی خود برای هلولنز ات یکم بفکر وینفون و استور داغونت باش
    که پرچمدار با سیستم عامل ازمایشی نکنی توی پاچخ ملت

    • R3D
      R3D | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

      ترول هات تموم شد؟
      آدرس رو بده قاقاليلي هاتو بفرستم.

  • hamid
    hamid | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    فکر کنم مهم ترین دلیل اینکه تو عکس اول صورت لباسهای فضانوردی رو پوشوندن ترس باشه
    فکر کنم خوابیدی یهو بیدار شس ببینی وسط ناکجا آباد یه صورت تو لباسه
    :)

  • iMori
    iMori | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    ۱۲۳ امتحان میشه...۱۲۳فوووت

مطالب پیشنهادی