ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گربه با پاهای مصنوعی ساخته شده به روش پرینت سه بعدی
تکنولوژی

گربه ای که از طریق پاهای مصنوعی پرینت شده توانایی راه رفتن پیدا کرد [تماشا کنید]

تقریباً روزی نیست که از کاربردهای تازه پرینت سه بعدی خبری منتشر نشود. این تکنولوژی جدید هر روز کاربردهای خود را در علوم مختلف بروز می دهد و بسیاری از کارها که تا به امروز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

تقریباً روزی نیست که از کاربردهای تازه پرینت سه بعدی خبری منتشر نشود. این تکنولوژی جدید هر روز کاربردهای خود را در علوم مختلف بروز می دهد و بسیاری از کارها که تا به امروز ناممکن و یا بسیار دشوار بوده اند، با بهره گیری از آن سهل و ممکن می شوند.

پیش از این در خصوص پرینت سه بعدی اعضای مصنوعی بدن انسان زیاد شنیده بودید، اما چیزی که کمتر به گوشتان خورده، ساخت عضو مصنوعی برای حیوانات است. گربه ای به نام وینسنت، یکی از اولین حیواناتی به شمار می رود که یک عضو مصنوعی تولید شده به روش چاپ سه بعدی را دریافت می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این گربه از بدو تولد به علت نقص ژنتیکی فاقد استخوان درشت نی در پاهای عقب خود بوده و به همین دلیل عملاً توانایی راه رفتن نداشته است. به همین دلیل دکتر Mary Sarah Bergh، متخصص ارتوپدی در دانشگاه ایالتی آیووا تلاش کرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی یک جفت پای عقب مصنوعی از جنس تیتانیوم برای این گربه بسازد. حالا وینست با این پاهای مصنوعی می تواند برای اولین بار راه برود.

دکتر Bergh در این باره می گوید: «این کار مسیر تازه ای را برای درمان حیوانات مشابه در پیش روی ما باز می کند. ما در پروسه تولید ایمپلنت های پای وینست تجربیات جالبی کسب کردیم که به در درمان سایر نقص های جسمی حیوانات کمک خواهد کرد.»

شاید در حال حاضر راه رفتن وینسنت کمی عجیب و ناموزون باشد، اما با رشد استخوان هایش، به مرور زمان این پاهای تیتانیومی عضوی از بدن او خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kasra_shi
    Kasra_shi | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    ما هم اینجا سنگ برمیداریم میزنیم بهشون....

مطالب پیشنهادی