ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Scarlet-W آشنا شوید؛ دوربین تازه شرکت Red با قابلیت فیلم برداری 5K

به لطف دوربین جدیدی که توسط شرکت Red معرفی شده، دیگر فیلم برداری و ساختن آگهی های بازرگانی با کیفیتی مشابه به آثار دیوید فیشر (کارگردان مطرح آمریکایی) و پیتر جکسون فیلم ساز سرشناس اهل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

به لطف دوربین جدیدی که توسط شرکت Red معرفی شده، دیگر فیلم برداری و ساختن آگهی های بازرگانی با کیفیتی مشابه به آثار دیوید فیشر (کارگردان مطرح آمریکایی) و پیتر جکسون فیلم ساز سرشناس اهل نیوزیلند یک رویا نخواهد بود.

شرکت رد چندی پیش دوربین Scarlet-W و مدل تک رنگ آن را با قیمت 9950 دلار معرفی کرد که قادر است به لطف حسگر اختصاصی دراگون خود (محصول شرکت Red) تصاویری با کیفیت 5K و فرمت RAW و همچنین 2K ProRes بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دوربین یک کیلو و نیمی همچنین می تواند در حالت فیلم برداری 5K واید، تصاویر اسلو موشن را با نرخ 60 فریم بر ثانیه، در حالت 4k با نرخ 150 فریم بر ثانیه و با رزلوشن 2K با نرخ 300 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

مدل معرفی شده چیزی مابین مدل گران 6K Epic است که با برچسب قیمت 29 هزار دلاری در ویترین فروشگاه ها خودنمایی می کند و همچنین مدل اخیرا معرفی شده Raven که قیمتی برابر با 5950 دلار دارد.

Jared Land یکی از مدیران شرکت Red در مصاحبه اش با نشریه ای به نام No Film School اعلام داشت که Raven برای استفاده همراه با پهپادها طراحی شده در حالی که  Scarlet-W یک دوربین اقتصادی با کارکردهای معمول است.

وی در ادامه اظهار داشت: همه دوربین های ما [البته جدیدترین مدل ها] حسگر دراگون را در خود دارند تا فرایند قطع فیلم و چسباندن سکانس های مختلف به یکدیگر به بهترین شیوه ممکن انجام شود.

گفتنی است که برخلاف مدل های قبلی، دوربین های سری اسکارلت قابلیت آپگرید شدن به مدل Scarlet-W را ندارند با این همه، مالکان حسگر اسکارلت دراگون قادر خواهند بود که با تخفیف 2500 دلاری یک پکیج کامل تجهیزات کانن یا نیکون (با قیمت 12000 دلار به جای 14500 دلار) را دریافت نمایند و همچنان مدل قبلی خود را هم داشته باشند.

قیمت های تعیین شده قطعا با استقبال شرکت های تولید کننده فیلم و همچنین کمپانی های اجاره دهنده تجهیزات فیلم برداری روبرو خواهد شد، با این همه تردیدی نیست که دوربین الکسا از گروه Arri و دیگر مدل های آن بیشتر در صنعت ساخت فیلم محبوبیت و شهرت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    بزودی باید با قیمتای فضاییش درش و تخته کنه ... سنسور رو که خودش نمیسازه .... اصلا سخت افزار ساز نیست ....

  • nobody
    nobody | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    فيلمساز اگه فیلمساز باشه با گوشی هم فیلم میسازه لازم نیست بری ۵۰میلیون بدی دوربین که :) (شوخی)

    یه چیزی که خیلی خوش میاد اینه با وجود تحریم و این حرفا بازم کسایی هستن که به بهبود کیفیت اهمیت میدن . دوربین red one یادمه طولی نکشید که بعد از پخش شدن با اون قیمتش توی ایران هم اومد و باهاش کار میدادن . ای کاش صدا وسیما هم یه خورده به بهبود کیفیت اهمییت میداد یه خورده کیفیت شبکه ها مون میرفت بالا . شبکه های ماهواره ای با اینکه اکثرشون چرت و پرتن ولی به خاطر کیفیت تصاویر و جذابیت های موشن گرافیکی که دارن ادمو جذب میکنه . فقط دیدن یه قسمت از کلیپ نمایش لوگو شبکه بیشتر حال میده تا دیدن تلویزیون خودمون .

مطالب پیشنهادی