ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: Huawei Honor 7 [به همراه بررسی ویدیویی]

هواوی در سال ۲۰۱۴ برند Honor را به عنوان زیر مجموعه خود وارد بازارهای جهانی کرد که البته محصولات آن نشانی از کمپانی مادر نداشته و تنها از طریق اینترنت به فروش می رسند. شیائومی پیشتر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

هواوی در سال ۲۰۱۴ برند Honor را به عنوان زیر مجموعه خود وارد بازارهای جهانی کرد که البته محصولات آن نشانی از کمپانی مادر نداشته و تنها از طریق اینترنت به فروش می رسند.

شیائومی پیشتر از همین روش برای دست یابی به موفقیت های چشمگیر خود استفاده کرده بود و حالا هواوی هم در همین مسیر قرار دارد. این شرکت توانست با حذف هزینه های مربوط به خرده فروشی، قیمت نهایی محصولات سری «آنر» را کاهش داده و فروش این تلفن های هوشمند را ظرف یکسال از ۱ به ۲۰ میلیون دستگاه برساند.

هواوی می گوید برند «آنر» ترسی از انجام کارهای متفاوت نداشته و روی مخاطبین جوان تری تاکید دارد که به بومیان عصر دیجیتال مرسوم هستند، یعنی همان کاربرانی که به سختی دوران پیش از تلفن های هوشمند و اینترنت را به خاطر می آورند.

این شرکت سال گذشته با تولید Honor 6 ورود موفقی به بازار های جهانی را تجربه کرده بود و حالا نسل تازه پرچمدار این برند را با نام Honor 7 عرضه کرده که قیمت آن از حدود ۳۳۰ دلار آغاز شده و از امکانات جذابی مثل چیپست قدرتمند ۸ هسته ای، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، نمایشگر Full HD، بدنه فلزی و حسگر اثر انگشت بهره می برد.

هرچند قیمت مناسب در کنار امکانات جذاب، یک ترکیب برنده به شمار می رود، اما اکنون دیگر سازندگان متعددی وجود دارند که همین فرمول را برای موفقیت محصولات خود به کار بسته اند و چنین رقابت سنگینی، عرصه را برای حضور یک تولید کننده تازه، به مراتب تنگ کرده است.

آیا شعار «برای دلیران» که برند تازه تاسیس «آنر» برای خود انتخاب کرده، در نهایت به این معنی تعبیر می شود که تنها کاربران شجاع ممکن است جرئت امتحان محصولات این شرکت را داشته باشند؟

با بررسی دیجیاتو از Huawei Honor 7 همراه باشید.

بررسی ویدیویی

در صورت تمایل به مشاهده با کیفیت HD، روی دکمه HD در گوشه تصویر کلید کنید.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

اگر به بدنه شیشه ای مدل قبلی علاقه داشتید خبر بد برای شما این است که هواوی در محصول جدید از بدنه آلومینیومی استفاده کرده که البته حسی شبیه به سرامیک دارد، اما خبر خوب اینکه بدنه جدید در مجموع زیباتر است و کیفیت ساخت دستگاه نیز افزایش یافته است.

IMG_0011

هواوی برای کاهش وزن بدنه، مواد اولیه مربوط به صنایع هوا فضا را مورد استفاده قرار داده. این تلفن هوشمند ابعادی برابر ۱۴۳ در ۷۲ میلی متر دارد و ضخامت ۸.۵ میلی متری دستگاه هرچند نسبت به مدل پیشین به شکل محسوسی افزایش یافته، اما باز هم در مقایسه با رقبایی مثل Moto G 2015 و OnePlus 2 باریک تر است. وزن محصول نیز ۱۵۷ گرم است که با توجه به رده قیمت قابل قبول به شمار می رود.

چنین خصوصیاتی در کنار حاشیه های باریک نمایشگر ۵.۲ اینچی، به ارگونومی مطلوب «آنر ۷» منجر شده و در مجموع می توان گفت به سادگی می توانید با یک دست از این محصول استفاده کنید.

IMG_0068

محل قرار گیری دکمه ها در اطراف بدنه نیز به شکل مناسبی است و دسترسی به شکل مناسبی انجام می گیرد. دکمه های صدا و پاور در سمت راست قرار دارند و یک دکمه جدید به نام دکمه هوشمند نیز در سوی دیگر مشاهده می شود که هواوی آن را دکمه هوشمند نامیده و عملکرد آن به شکل نرم افزاری توسط کاربر تعیین می گردد.

IMG_0017

حسگر اثر انگشت هم مورد دیگری است که در پشت بدنه و زیر لنز دوربین قرار گرفته. وجود حسگر در این قسمت از این نظر ویژگی مثبتی به شمار می رود که انگشت کاربر به شکل طبیعی آن قرار می گیرد و حتی هنگام بیرون آوردن دستگاه از جیب می توانید همزمان قفل تلفن هوشمند را نیز باز کنید، اما از سوی دیگر هنگامی که محصول روی میز قرار داشته باشد به این بخش دسترسی نخواهید داشت.

IMG_0024

این حسگر علاوه بر این از کاربردهای مبتکرانه دیگری نیز برخوردار است که در بخش مربوطه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

در بالا و پایین بخش پشتی ۲ نوار پلاستیکی وجود دارند که برای تجهیزات مربوط به آنتن در نظر گرفته شده اند، اما طراحی زبر و رنگ آنها به شکلی است که با بخش فلزی هماهنگی مناسبی داشته و تفاوتی در جنس آنها احساس نخواهید کرد.

IMG_0032

در سمت چپ بدنه درگاه سیم کارت های نانو مشاهده می شود که البته بنا به نیاز خود می توانید به جای سیم کارت دوم، از کارت حافظه Micro SD استفاده کنید.

IMG_0033

در بالای بدنه علاوه بر ورودی هدفون و میکروفون حذف نویز، فرستنده مادون قرمز مشاهده می شود که این روزها مثل درگاه حافظه، به یک قابلیت کم یاب تبدیل شده است.

IMG_0040

در بخش پایین نیز درگاه Micro USB مشاهده می شود و در ۲ طرف آن نیز سوراخ های اسپیکر قرار دارند که به روش CNC ایجاد شده اند. البته تنها قسمت سمت چپ برای پخش صدا مورد استفاده قرار می گیرد.

IMG_0087

در نمای روبروی دستگاه علاوه بر موارد معمول مثل چراغ نوتیفیکیشن و دوربین سلفی، یک فلش LED نیز برای دوربین جلو قرار دارد و حاشیه پایین صفحه نمایش مثل تلفن های هوشمند سونی کاملاً خالی در نظر گرفته شده است.

IMG_0046

در مجموع می توان گفت «آنر ۷» از کیفیت ساخت و طراحی قابل قبولی برخوردار است، هرچند ممکن است خصوصیات ظاهری آن در نگاه اول محصولات تولید کنندگان دیگر را به ذهن متبادر کنند.

نمایشگر

IMG_0059

«آنر ۷» از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ بهره می برد که در مقایسه با رقبا میزان مناسبی به شمار می رود.

این نمایشگر طبق ادعای سازنده با کنتراست ۱۵۰۰:۱ و نرخ ۸۵ درصدی اشباع رنگ، گزینه مطلوبی برای مشاهده تصاویر و مطالعه متن به حساب می آید، موردی که هرچند در واقعیت نیز فاصله زیادی با ادعای هواوی ندارد، اما تردیدی نیست که در نهایت نمی توانید توقع کیفیتی در سطح پرچمدارانی با ۲ برابر قیمت را داشته باشید.

دقت و پویایی نمایش رنگ ها مناسب است و حداکثر میزان روشنایی نیز در زمره خصوصیات مثبت این صفحه نمایش به شمار می رود.

IMG_0067

اما عمده ترین نقطه قوت این بخش را می توان زاویه دید به شمار آورد که در زمره بهترین های بازار است و تقریباً از هیچ جهتی میزان خوانایی آن کاهش پیدا نمی کند.

چنین خصوصیاتی به دلیل استفاده از فناوری IPS-NEO نئو محقق شده اند که از کریستال مایع در ساخت آن بهره گرفته شده تا زاویه دید و کنتراست صفحه نمایش افزایش یابد.

نمایشگر «آنر ۷» ضمناً حدود ۷۲.۴ درصد نمای روبروی دستگاه را به خود اختصاص داده است که رقم مناسبی به شمار می رود، اما با روشن شدن صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که حاشیه مشکی در اطراف تصویر وجود دارد، موضوعی که هنگام استفاده از دستگاه، سطح قیمت را دائماً پیش چشم کاربر یادآوردی خواهد نمود.

سازنده ضمناً امکان تغییر نحوه نمایش رنگها را برای نمایشگر در نظر گرفته که با مراجعه به بخش تنظیمات می توانید آن را بنا به سلیقه خود تغییر دهید.

Digiato Honor 7 SC06

از دیگر خصوصیات نمایشگر «آنر ۷» نیز می توان به امکان تشخیص تفاوت بین نوک و مفصل انگشت اشاره کرد، ویژگی که نخستین بار در Huawei P8 معرفی شد و با استفاده از آن می توانید با کشیدن دایره توسط مفصل انگشت، به گرفتن اسکرین شات از صفحه بپردازید.

برای مشاهده عملکرد این قابلیت به بررسی ویدیویی در بالای صفحه مراجعه نمایید.

نرم افزار

IMG_0092

«آنر ۷» به آخرین نسخه اندروید آب نبات چوبی مجهز است، اما سازنده روی آن نسخه ۳.۱ از رابط کاربری EMUI خود را قرار داده که بیش از اندروید، تجربه کاربری iOS را تداعی می کند.

با ورود به صفحه قفل دستگاه طرح پس زمینه لاک اسکرین نمایان می شود که با هربار ورود تصویر آن تغییر می کند. در بخش میانی صفحه نوتیفیکیشن ها به نمایش در آمده و با سوایپ از پایین می توان به منوی میانبر های آن دست یافت که برای استفاده از ماشین حساب، چراغ قوه، ضبط صدا و کنترل موسیقی در نظر گفته شده اند.

Digiato Honor 7 SC01

سوایپ از بالا نیز بخش نوتیفیکیشن های اندروید را نمایان می کند که در رابط کاربری هواوی به ۲ قسمت تقسیم شده است. در بخش اول اعلان ها برای مشاهده کاربر لیست می شوند. در بخش دوم نیز می توان به گزینه های معمول نوتیفیکیشن سنتر همچون وایفای، بلوتوث، چراغ قوه، جی پی اس، دیتای سیم کارت، روشنایی نمایشگر و غیره دست یافت.

Digiato Honor 7 SC02

از جمله ویژگی هایی که رابط کاربری بسیاری از سازندگان کشور چین را به سیستم عامل اپل تبدیل کرده می توان به حذف بخش کشوی اپلیکیشن ها یا app drawer اندروید اشاره کرد.

در این حالت کاربران لازم است اپلیکیشن های خود را با سوایپ به چپ و راست در ۹ صفحه خانگی موجود فولدر بندی کرده و دیگر بخش مجزایی برای نمایش نرم افزار های نصب شده بر روی تلفن هوشمند وجود ندارد.

Digiato Honor 7 SC03

نحوه چینش این آیکون ها نیز به اختیار کاربر بوده و به میل خود می توان آنها را در آرایش ۴ در ۵ یا ۵ در ۴ یا حتی ۵ در ۵ قرار داد.

هواوی نحوه کارکرد یک بخش دیگر اندروید را نیز در رابط کاربری خود تغییر داده و آن نحوه جستجوست، چرا که علاوه بر ویجت جستجوی گوگل، هواوی با پیاده سازی عملکرد جستجویی مشابه آنچه iOS از آن برخوردار است، امکان دسترسی به بخش جستجو را از طریق پایین کشیدن انگشت روی صفحه از بالا به پایین نیز فراهم کرده است.

Digiato Honor 7 SC05

با انجام عمل فوق و از طریق منوی ظاهر شده می توان به جستجو در میان اپلیکیشن ها، لیست شماره ها، پیام ها، موسیقی ها، وقایع ثبت شده تقویم و بطور کلی تمام اجزای سیستم عامل پرداخت و در پایین کادر جستجو نیز آیکون تعدادی از آخرین برنامه های استفاده شده قرار گرفته اند. البته این قابلیت محدود به محیط نرم افزار نبوده و در صورت تمایل می توان در انتهای لیست گزینه جستجوی آنلاین را نیز انتخاب نمود.

رابط کاربری هواوی در طی سالهای گذشته پیشرفت های زیادی داشته و این سازنده همواره کوشیده است امکانات اختصاصی و قابلیت های شخصی سازی متنوعی را در آن ارائه کند که پرداختن به جزئیات همه آنها امری دشوار خواهد بود، اما در ادامه سعی خواهیم کرد تعدادی از نمونه های مهم را معرفی کنیم.

  • قابلیت استفاده با یک دست: کاربر با فعال کردن این قابلیت می تواند از طریق یک سوایپ عمودی به سمت راست، رابط کاربری را به گوشه پایین سمت راست متمایل کند تا قسمت های بالایی نیز در تیر رس انگشت شست قرار بگیرند و قابلیت کار کردن یکدستی با موبایل فراهم شود. این حالت با سوایپ در جهت عکس غیر فعال می گردد.
  • روشن کردن صفحه با فرمان صوتی: در صورت فعال کردن این قابلیت می توان نمایشگر «آنر ۷» را با فرمان صوتی که به صورت پیشفرض Dear Honor تعیین شده روشن کند، اما امکان تغییر این فرمان به هر جمله مورد نظر دیگری نیز وجود دارد.
  • باز کردن اپلیکیشن ها با نوشتن حروف روی صفحه خاموش: با وجود این قابلیت می توانید حرف اول برخی اپلیکیشن ها مثل دوربین یا موسیقی را روی صفحه خاموش دستگاه بنویسید تا به سرعت به اپلیکیشن مورد نظر خود منتقل شوید.
  • فرمان های حرکتی: در این بخش می توان دستگاه را با فرمان های حرکتی مختلف کنترل کرد، مثلا با چرخاندن یا بالابردن دستگاه زنگ تماس یا ساعت بی صدا یا کم صدا شده و یا با کنار گوش قرار دادن بدون نیاز به فشردن دکمه تماس وارده پاسخ داده شود.
  • تغییر نحوه چینش دکمه های اندروید: در این بخش کاربر امکان تغییر چینش دکمه های نرم افزاری موجود در نوار پایین صفحه را به میل خود داشته و حتی می تواند دکمه چهارمی را برای نمایش پنل نوتیفیکیشن ها به این نوار اضافه کند.
  • Director Mode: با استفاده از این اپلیکیشن می توان تا ۳ دستگاه را از طریق وایفای به «آنر ۷» متصل کرده و تصویر دوربین همه آنها را روی نمایشگر آن مشاهده و مانند یک کارگردان با ادغام آنها به ساخت ویدیو از زوایای مختلف اقدام کرد.

از دیگر امکانات نرم افزاری «آنر ۷» نیز می توان به مجموعه آفیس، فایل منیجر، آنتی ویروس داخلی، پشتیبان گیری، نرم افزار پخش ویدیو، قابلیت انتخاب theme، ضبط صدا، اپلیکیشن سلامتی و امکان ساده سازی صفحه خانگی برای نمایش آیکون های ساده و بزرگ برای عملکرد های ضروری اشاره نمود.

این تلفن هوشمند ضمناً از یک دکمه هوشمند برخوردار است که در سمت چپ بدنه قرار گرفته و عملکرد آن توسط کاربر قابل تعیین است. برای نمونه می توانید با یکبار فشردن چراغ قوه را روشن کرده یا با دوبار از صفحه اسکرین شات بگیرید.

برای مشاهده عملکرد این دکمه، به بررسی ویدیویی «آنر ۷» در بالای صفحه مراجعه نمایید.

دوربین

IMG_9991

هواوی یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 را برای «آنر ۷» در نظر گرفته که از ویژگی هایی مثل فوکوس خودکار phase-detection، فلش دوگانه و محافظ لنز یاقوت کبود بهره می برد.

هرچند این مشخصات در مقایسه با رقبای هم رده بالاتر به نظر می رسد، اما اکنون با وجود محصولاتی مثل Moto G رقابت سنگینی در زمینه کیفیت عکاسی بین تلفن های هوشمند میان رده برقرار است و «آنر ۷» برای موفقیت، لازم است علاوه بر مشخصات مناسب، تجربه کاربری جذابی نیز در زمینه عکاسی ارائه نماید.

شباهت رابط کاربری «آنر ۷» به iOS در این بخش نیز ادامه دارد و می توان گفت سازنده تلاش کرده با طراحی مشابه، تجربه کاربری نزدیکی به آیفون در زمینه عکاسی ارائه نماید.

Digiato Honor 7 SC04

رابط کاربری بخش دوربین علاوه بر قابلیت های معمول همچون عکاسی HDR، پانوراما، ثبت لبخند، تایمر، تغییر ایزو و وایت بالانس، از امکانات متنوع دیگری نیز بهره می برد که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

  • یکی از قابلیت های کاربردی موجود Instant Shot نام دارد و به این شکل است که دستگاه با ۲بار فشردن سریع دکمه فیزیکی صدا، فورا وارد دوربین شده و عکس می گیرد که کل این فرایند حدود ۱ ثانیه به طول خواهد انجامید. البته به دلیل کنترل نداشتن کاربر ممکن است تصویر ثبت شده فوکوس نبوده یا کادربندی آن مناسب نباشد، اما چنین قابلیتی برای مواقع ضروری که نیاز به ثبت عکس در سریع ترین زمان ممکن باشد به کار خواهد آمد.
  • حالت All Focus که از طریق آن می توان به ثبت عکس پرداخته و پس از آن نقطه فوکوس را در تصویر مشخص کرد.
  • حالت Super Night که با بالابردن ISO و Exposure گرفتن تصویر در شرایط نوری بسیار تاریک را فراهم می کند. هرچند این قابلیت توانایی ثبت تصاویر مناسبی را در تاریکی دارد، اما برای استفاده از آن لازم است دوربین در لحظه ثبت عکس لرزش نداشته و برای دستیابی به کمترین نویز بهتر است از ۳پایه استفاده شود.
  • بخش Watermark که از طریق آن می توان اطلاعات مختلفی را بطور خودکار با فرمت های گرافیکی متنوع و زیبا روی عکس های گرفته شده ثبت کرد. این اطلاعات می تواند شامل ساعت و تاریخ، مکان، وضعیت آب و هوا، انواع غذا و حالات روحی مختلف باشد.
  • امکان گرفتن عکس با فرمان صوتی که از طریق آن می توان با گفتن کلمه cheese و بدون نیاز به لمس فیزیکی دکمه شاتر عکسبرداری کرد.
  • حالت Object Tracking که با استفاده از آن می توان یک شئ یا فرد را انتخاب کرد تا دوربین بطور مدام فوکوس را روی آن حفظ کند.
  • حالت Audio Note که می توان از آن برای قرار دادن پیغام های صوتی ۱۰ ثانیه ای روی عکس های ثبت شده استفاده کرد.
  • قابلیت Best Photo که همانند Burst عمل کرده و با ثبت ۱۰ عکس در چند لحظه، امکان انتخاب بهترین را از بین آنها مهیا خواهد کرد.
  • قابلیت ثبت عکس های ماکرو از فاصله ۴ سانتی متری.
  • امکان اعمال ۸ نوع افکت رنگی مختلف روی عکس ها بطور زنده و مشاهده نتیجه آنها پیش از ثبت عکس.
  • حالت Beauty که برای استفاده از آن ابتدا باید وارد بخش Perfect Selfie در تنظیمات دوربین شده بر اساس دستورالعمل ۳ عکس سلفی از خود بگیرید. سپس درجه روتوش مورد نظر خود را برای مواردی همچون سفیدتر کردن پوست و حتی درشت تر شدن چشم ها تعیین می کنید، تا این تنظیمات از این به بعد روی عکس های گرفته شده با حالت Beauty اعمال گردند. البته دقت داشته باشید بهتر است تنها با استفاده از گزینه اول تصویر را کمی روتوش کنید چرا که اعمال تغییر بیش از اندازه در المان های این بخش باعث خواهد شد در عکس ها شبیه به موجودات فضایی ثبت شوید.

دوربین «آنر ۷» علاوه بر موارد فوق از امکان باز نگه داشتن طولانی شاتر نیز برخوردار است که با استفاده از آن می توانید به نقاشی با نور یا ثبت عکس های خلاقانه بپردازید.

hdf

گذشته از امکانات نرم افزاری، «آنر ۷» در زمینه کیفیت عکاسی نیز با توجه به قیمت دستگاه، از عملکرد مناسبی برخوردار است. عکس های ثبت شده در شرایط پر نور از نویز کم و رنگهای طبیعی برخوردار هستند.

dav

اما لازم است بدانید در شرایط کم نور، نویز تصاویر به شکل محسوسی افزایش یافته و رنگها به سمت سردی تمایل پیدا می کنند.

hdr

البته فلش دوگانه تاحدی موجب بهبود این مسئله شده و با استفاده از آن می توانید تصاویری ثبت کنید که از رنگهای نزدیک تر به واقعیت برخوردار باشند.

dav

عملکرد فلش دوربین ۸ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز قابل قبول است، هرچند در این بخش نیز مشکل نویز بالا وجود دارد که «آنر ۷» با پردازش تصویر تلاش می کند آن را بهبود بخشد، اما این موضوع تاحدی به کاهش جزئیات عکس منجر می گردد.

bty

در پایان می توانید گالری تصاویر ثبت شده با دوربین «آنر ۷» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

IMG_0075

«آنر ۷» از چیپست ۸ هسته ای Kirin 935 ساخت هوای در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم بهره می برد. این چیپست از ۴ هسته A53 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته ۱.۵ گیگاهرتزی برای مصرف بهینه انرژی در پردازش های سبکتر تشکیل شده است.

این چیپست در بنچمارک Geekbench 3 امتیاز حدود ۳۶۰۰ برای عملکرد چند هسته ای و حدود ۱۰۰۰ را به شکل تک هسته ای ثبت کرد که هرچند از نتایج رقیبی مثل Moto G به مراتب بهتر هستند، اما قابل مقایسه با رقبای اندکی گران قیمت تر مثل OnePlus 2 به شمار نمی رود.

Digiato Honor 7 Geekbench

علاوه بر این لازم است بدانید بخشی از امتیاز بالای چیپست دستگاه در بنچمارک گیک بنچ به دلیل ۸ هسته ای بودن رقم خورده، موردی که ممکن است با تجربه کاربری در دنیای واقعی متفاوت باشد.

در نتیجه عملکرد دستگاه را با بنچمارک Antutu سنجیدیم که از هسته های پردازشی فراتر رفته و عملکرد چیپست را به شکل یک مجموعه کامل در نظر می گیرد. «آنر ۷» در این بنچمارک امتیاز حدود ۴۵ هزار را کسب کرد و نشان داد می توانیم قدرت پردازشی آن را در حد محصول دیگر هواوی یعنی P8 در نظر بگیریم.

Digiato Honor 7 Antutu

پردازنده گرافیکی دستگاه نیز Mali-T628 در نظر گرفته شده که چندان جای تعریف باقی نمی گذارد و تنها می توانیم بگوییم هرچند اکثر بازی ها با آن قابل انجام هستند، اما در موارد سنگین لازم است خود را برای افت فریم و تاخیر آماده کنید.

هواوی ضمناً «آنر ۷» را در ۲ نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می کند که در صورت نیاز می توانید آن را با استفاده از کارت های MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید. البته باید در نظر داشته باشید که کارت حافظه در جایگاه سیم کارت دوم قرار می گیرد و باید بین یکی از این دو انتخاب نمایید.

حسگر اثر انگشت

IMG_0010

حسگر اثر انگشت «آنر ۷» در پشت بدنه قرار گرفته، موردی که موجب می شود به سادگی بتوانید هنگام بیرون آوردن تلفن هوشمند از جیب، همزمان قفل دستگاه را نیز باز کنید. این حسگر عملکرد بسیار سریعی دارد و دقت آن نیز کاملاً قابل قبول است.

هواوی البته به عملکرد سریع و دقیق در این بخش بسنده نکرده و قابلیت های بیشتری را نیز برای حسگر اثر انگشت «آنر ۷» در نظر گرفته که بسیار کاربردی هستند. برای نمونه می توانید با سوایپ کردن از بالا روی این حسگر به نوار تنظیمات سریع دسترسی داشته و با سوایپ از پایین نیز، آخرین اپلیکیشن های باز شده را مشاهده نمایید.

در مجموع می توان گفت با توجه به عملکرد سریع و قابلیت های هوشمندانه، حسگر اثر انگشت این تلفن هوشمند یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار به شمار می رود. ضمناً در صورت تمایل می توانید عملکرد این حسگر را در بررسی ویدیویی «آنر ۷» در بالای صفحه مشاهده نمایید.

پخش صدا

IMG_0044

هواوی یک اسپیکر مونو را برای «آنر ۷» در نظر گرفته که در پایین بدنه قرار دارد (تنها بخش سمت چپ برای پخش صدا مورد استفاده قرار می گیرد). هرچند این اسپیکر از صدای بسیار بلندی برخوردار است، اما کیفیت آن به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

فرکانس های بیس تقریبا به گوش نمی رسند و با بالا بردن بلندی صدا از نیمه، عملاً تمام فرکانس ها دچار درهم رفتگی شده و نویز به شدت افزایش می یابد.

«آنر ۷» از نرم افزاری نیز قابلیت خاصی در زمینه پخش صدا ارائه نمی کند و در مجموع نمی توان این بخش را در زمره نقاط قوت دستگاه به شمار آورد.

امکانات ارتباطی

IMG_0019

«آنر ۷» از ۲ سیم کارت 4G نانو پشتیبانی می کند که البته درگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه MicroSD مشترک است و لازم است برای استفاده یکی از آنها را انتخاب کنید.

این تلفن هوشمند ضمناً از فرستنده مادون قرمز بهره می برد که این روزها به قابلیت نادری تبدیل شده است. سازنده ضمناً اپلیکیشن اختصاصی خود را برای این بخش در رابط کاربری قرار داده که با استفاده از آن می توانید لوازم خانگی الکترونیکی را کنترل نمایید.

Digiato Honor 7 SC08

از دیگر قابلیت های ارتباطی دستگاه نیز می توان به نسخه ۴.۱ بلوتوث، وای-فای a/b/g/n/ac و NFC اشاره کرد. «آنر ۷» علاوه بر این از قابلیت +Wifi بهره می برد که با بررسی سیگنال های وایفای موجود بهترین آنها را برای استفاده انتخاب می کند. این فناوری همچنین قادر است با تغییر منبع دریافت اینترنت بین سیم کارت و وایفای (که با اطلاع کاربر انجام می شود) بالاترین تجربه کاربری ممکن را در استفاده از اینترنت ارائه کند.

باتری

IMG_0101

«آنر ۷» از یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که با توجه به قیمت، اندازه و توان پردازشی دستگاه، یکی از مناسب ترین نمونه ها در بازار به شمار می رود. باتری این تلفن هوشمند در مجموع عملکرد بسیار مناسبی دارد و می توانید با هر شارژ روی ۲ روز استفاده از دستگاه حساب کنید.

باتری این محصول ضمناً از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که البته برای استفاده از آن لازم است شارژر مناسب را به شکل جداگانه تهیه نمایید. در حالت عادی شارژ کامل دستگاه حدود ۲ ساعت به طول خواهد انجامید، اما در صورت تهیه شارژر مناسب، نیمی از ظرفیت باتری در مدت نیم ساعت پر شده و با یک شارژ کوتاه ۱۰ دقیقه ای نیز قادر خواهید بود تا ۱ ساعت به مکالمه بپردازید.

امکان شارژ محصولات دیگر توسط باتری این دستگاه نیز در نظر گرفته شده و برای استفاده از «آنر ۷» به شکل پاور بانک، می توانید از کابل OTG بهره بگیرید.

سازنده امکانات نرم افزاری را نیز در بخش باتری فراموش نکرده و امکان مانیتور کردن مصرف اپلیکیشن های مختلف را در رابط کاربری خود تعبیه کرده است که با استفاده از آن می توانید اجازه اجرا در پس زمینه را، از اپلیکیشن هایی که مصرف انرژی در آنها بالاست، سلب کنید.

تنظیمات Power Saving «آنر ۷» به شکل پیش فرض روی حالت Smart قرار دارد که با تنظیم سرعت پردازنده ها و موارد دیگر به افزایش عمر باتری کمک می کند، اما سازنده در توضیحات خود پیشنهاد می کند هنگام بازی یا پردازش های سنگین ،دستگاه را روی Performance قرار دهید.

حالت Ultra نیز برای موارد ضروری پیشبینی شده که با استفاده از آن می توانید به مدت طولانی از قابلیت های تماس و پیام رسانی دستگاه استفاده کنید. این ویژگی البته نسبت به نمونه های ارائه شده در رقبا محدودیت های بسیاری داشته و تنها مزیت نسبی آن فعال و غیر فعال شدن سریع در عرض حدود ۲ ثانیه است.

نکات مثبت

  • رابط کاربری
  • نمایشگر
  • دکمه هوشمند
  • عملکرد حسگر اثر انگشت
  • کیفیت ساخت

نکات منفی

  • عملکرد گرافیکی
  • کیفیت صدا
  • عملکرد دوربین در شرایط تاریک

جمع بندی

IMG_9994

در مجموع می توان گفت «آنر ۷» تلفن هوشمند زیبایی است که بدون تردید کیفیت ساخت و امکانات بالاتری از قیمت خود ارائه می دهد. این محصول از بدنه فلزی در کنار ویژگی هایی مثل نمایشگر مناسب، قابلیت های متنوع نرم افزاری و دوربین قابل قبولی برخوردار است.

«آنر ۷» علاوه بر این از برخی خصوصیات مبتکرانه مثل دکمه هوشمند و فرمان های حرکتی حسگر اثر انگشت بهره می برد. اما این محصول در مقابل خود رقبای سرسختی مثل Moto X Play، ZenFone 2 و Moto G را دارد و حتی با اندکی هزینه بالاتر می توانید OnePlus 2 و G4 را تهیه کنید، در نتیجه برای تصمیم گیری لازم است ویژگی های منحصر به هر محصول را در نظر گرفته و با توجه به نیاز های خود، در مورد خرید هر یک تصمیم گیری نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • a.gh
    a.gh | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    تجربه دوماهه
    اول بگم زبان و رابط کاربری یکم اذیت میکنه
    دوربین و سخت افزار عالیه و نه هنگی نه لگی نه چیزی هیچ چیز آزار دهنده ای توی این مورد نیست
    اما چیزایی که گاهی واقعا گاهی حالم رو از این گوشی بهم میزنه سیم کارتشه نحوه قرار گیریش و موقعی که میخوای بزنی جاش انگار میخواد بشکنه

  • آرمین قنواتی
    آرمین قنواتی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    سلام من هر کاری میکنم قابلیت نوشتن روی صفحه خاموش کار نمیکنه باید فعالش کرد چطوری

  • ز
    ز | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    میگم تو این گوشی چطور میشه دایرکتور مودو فعال کرد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی