ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت هایی که احتمالا به دوربین-موبایل های آتی سامسونگ مربوط می شوند

چند روز پیش اخباری در رسانه ها منتشر گشتند که از ثبت نام تجاری Duo Pixel توسط کمپانی سامسونگ خبر می دادند. بلافاصله هم این گمانه زنی ها پیش آمد که غول تکنولوژی کره ای ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

چند روز پیش اخباری در رسانه ها منتشر گشتند که از ثبت نام تجاری Duo Pixel توسط کمپانی سامسونگ خبر می دادند. بلافاصله هم این گمانه زنی ها پیش آمد که غول تکنولوژی کره ای در حال ساخت محصولات دوربینی است.

البته از روی این نام تجاری نمی توان مفهوم چندانی برداشت نمود و بدون شک شرکت مورد بحث نیز به گونه ای این نام را انتخاب کرده که ایده اصلی پنهان شده در پشت آن را فاش نکند. به زبانی ساده تر باید گفت این سیاست در واقع نوعی پنهان کاری است و فقط نشان دهنده ورود محصولی جدید از طرف کمپانی مذکور به بازار خواهد بود.

اما اخیرا چند طرح مفهومی جدید در فهرست سازمان ثبت پتنت کره جنوبی (KIPRIS) رویت شده اند که می توانند نشان از مشخصات محصول مرتبط با نام تجاری یاد شده داشته باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به طور کلی سه کانسپت وجود دارد و هر سه آنها نیز بیشتر روی دوربین مانور داده اند. نخستین طرح بیشترین شباهت را به موبایل های کنونی سامسونگ دارد و در بخش پشتی آن، دوربینی به همراه فلاش دوگانه زنون به چشم می خورد. این محصول از نظر ظاهری نیز به شدت شبیه گلکسی اس 6 اج طراحی شده و همان صفحه نمایش خمیده و بدنه شیشه ای را در پشت و جلوی خود دارد.

کانسپت دوم بیشتر به موبایل های ماژولار شبیه است. به طور اختصاصی باید گفت یک دوربین ماژولار که قادر است به راحتی از جای خود خارج و با ماژول های دیگر دوربین جایگزین گردد.

سومین طرح ارائه شده نیز یک تلفن هوشمند باریک را نمایش می دهد که دوربین بزرگی روی یک پایه در بخش پشتی خود دارد.

پس از دانستن این موارد این حدس در ذهن شکل می گیرد که شاید اینها تغییراتی هستند که قرار است در موبایل آتی سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 اعمال گردند و چندان هم دور از ذهن و بعید به نظر نمی رسند. به خصوص نخستین طرح که به اسمارت فون گلکسی S6 شباهت زیادی دارد و تفاوت چندانی میان آن و دیگر موبایل های موجود در بازار نمی توان پیدا نمود. در ضمن، قبلا هم در مورد پرچمدار بعدی این شرکت کره ای گفته شده بود که قرار نیست تفاوت چندانی با نسخه های موجود داشته باشد.

با همه این تفاسیر، در حال حاضر هیچ جزئیاتی برای تائید اینکه یکی از این طرح ها قرار است در گلگسی اس 7 یا دیوایس دیگری از خانواده تلفن های هوشمند سامسونگ اعمال گردد یا خیر وجود ندارد. اما به طور کلی، این کانسپت ها در اداره ثبت پتنت کره جنوبی به نام KIPRIS ثبت شده اند و باید منتظر ماند و دید مربوط به چه محصولی خواهند بود.

Samsung-camera-patent-01-w600 Samsung-camera-patent-02-w600 Samsung-camera-patent-03-w600 samsung-camera-patent-4-w600 samsung-camera-patent-5-w600 samsung-camera-patent-6-w600 samsung-camera-patent-7-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرش
    آرش | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    زوم اپتیکال

مطالب پیشنهادی