ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با امضای قراردادی به ارزش 18 میلیون دلار یک کارخانه تولید کننده چیپ های الکترونیکی را خریداری کرد

اپل به تازگی با عقد قراردادی به ارزش 18.2 میلیون دلار یک کارخانه کوچک چیپ سازی را در سن خوزه خریداری کرده تا از این طریق طرح های آتی خود برای تست چیپ های جدید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اپل به تازگی با عقد قراردادی به ارزش 18.2 میلیون دلار یک کارخانه کوچک چیپ سازی را در سن خوزه خریداری کرده تا از این طریق طرح های آتی خود برای تست چیپ های جدید به منظور استفاده از محصولات آتی اش را اجرایی نماید.

این شرکت مستقر در کوپرتینو کارخانه ای به مساحت 6500 متر مربع را از شرکتی به نام Maxim Integrated Products خریداری کرد که طبق آنچه گفته شده، در زمینه تولید چیپ فعالیت دارد.

این تاسیسات دربرگیرنده ابزارهای ساخت چیپ می شود و از نظر موقعیت مکانی هم نزدیک به کارخانه تولید نیمه رسانای سامسونگ است که از اصلی ترین تامین کنندگان چیپ A9 برای اپل محسوب می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که در حال حاضر، پردازنده اصلی مورد استفاده در آیفون، آیپد و اپل واچ توسط خود اپل تولید می شود و سامسونگ و TSMC هم چیپ دربرگیرنده این پردازنده را می سازند.

امضای چنین قراردادی نشان از آن دارد که این شرکت مستقر در کوپرتینو قصد دارد نقش پررنگ تری را در تولید چیپ های مورد نیازش ایفا کند، اما این مساله لزوما بدان معنا نخواهد بود که شرکت مورد بحث قصد دارد چیپ های مورد نیازش را خود راسا بسازد.

از جمله دلایلی که می توان برای این گفته مطرح کرد این است که تاسیسات خریداری شده بیش از اندازه کوچک است و آنطور که اقلام بازاریابی تهیه شده برای این ملک نشان می دهند، تاسیسات خریداری شده صرفا برای ساخت نمونه های اولیه، انجام طرح های پایلوت و تولید در حجم های پایین مناسب است.

البته این را هم باید اضافه کنیم که مالکیت کارخانجات کوچک و خاص توسط شرکت های تولید کننده چیپ مساله چندان عجیبی نیست چراکه در این کارخانجات می توانند طرح های تازه ارائه شده برای چیپ های خود را تست کرده و بهینه سازی نمایند و در ادامه تولید انبوه آنها را به کارخانجات بزرگ تر محول کنند.

تجهیزاتی که دراین کارخانه به چشم می خورند نیز برای تولید چیپ های مجتمع متشکل از مدارهای آنالوگ و دیجیتال و همچنین چیپ های آنالوگی مناسب هستند که شرکت Maxim می سازد و آنقدر پیشرفته نیستند که بشود با آنها پردازنده های پیشرفته A9 را تولید کرد.

این پردازنده ها دربرگیرنده ترانزیستورهای کوچک 14 و 16 نانومتری هستند که در حال حاضر عنوان پیشرفته ترین تکنولوژی موجود در این صنعت را به خود اختصاص داده اند. در مقابل، تجهیزات موجود در تاسیسات Maxim توانایی ساخت چیپ هایی را دارند که ترانزیستورهای کمتر پیشرفته 600 تا 90 نانومتری را در خود جای داده اند.

البته اپل می تواند این این تاسیسات را با خرید و نصب تجهیزات پیشرفته و جدید به روز رسانی کند و شاید هم صرفا تصمیم دارد که از این کارخانه برای تست چیپ های دیگر استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • masih
    masih | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    میخاد کم کم چیپست ها خود را خود تامین کند

  • حمید
    حمید | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    اپل کاری جز این والا نداره،خودش نوآوری تو هیچ زمینه ای نداره

    • مهدی
      مهدی | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

      خواهشا شعر نگو

مطالب پیشنهادی