ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات آتش نشان استرالیا با شلیک آب و کف به جنگ حریق در این کشور می رود

استرالیا از جمله مناطقی است که به خاطر آب و هوای خاصش مرتبا دچار آتش سوزی می شود و از همین روی، تکنولوژی های مورد استفاده برای مقابله با حریق در این کشور اهمیت ویژه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

استرالیا از جمله مناطقی است که به خاطر آب و هوای خاصش مرتبا دچار آتش سوزی می شود و از همین روی، تکنولوژی های مورد استفاده برای مقابله با حریق در این کشور اهمیت ویژه ای دارند.

اما به لطف فناوری پیشرفته ای که اخیرا برای مقابله با حریق در جنگل های این کشور ساخته شده، به نظر نمی آید که در تابستان پیش رو، استرالیا مشکلی جدی در این حوزه داشته باشد.

تکنولوژی جدیدی که از آن سخن می گوییم، نوعی ربات بهره مند از توربین است که تحت عنوان  TAF 20 از آن یاد شده و پنجشنبه گذشته توسط دیوید الیوت وزیر خدمات اضطراری استرالیا و همچنین گِرِگ مولینز کمیساریای آتش نشانی و نجات منطقه نیو ساوت ولز در سیدنی رونمایی شد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این توربین رباتیک قابلیت های متعددی دارد که از آن جمله می توان به امکان شلیک جریانی از آب با برد 90 متر و همچنین اسپری کف تا مسافت 60 متر اشاره نمود. علاوه بر این، یک فن قدرتمند هم برای TAF 20 در نظر گرفته شده است که می تواند دود را از فضای یک اتاق پاکسازی کند.

مولینز ضمن ارسال ایمیلی در مورد قابلیت های این ربات به سایت Mashable اعلام کرده: TAF 20 را می توان به صورت از راه دور (تا مسافت 500 متری) هم کنترل نمود و آن را به سمت موقعیت هایی گسیل داد که بیش از اندازه برای آتش نشانان خطرناک هستند و باید بگویم که حفظ جان آتش نشان ها بالاترین اولویت را برای ما دارد.

وی در ایمیل خود همچنین اظهار داشته: این دستگاه یک تیغه بولدوزری دارد که می تواند موانعی نظیر ماشین ها را در مواردی که حادثه درون تونل و محیط های محصور رخ داده، از سر راهش بردارد و گرد و غبار و نخاله هایی که بعد از بروز انفجار به وجود آمده اند را از مسیرش پاکسازی کند.

براساس اعلام مولینز، این ربات که شهردار ایالت نیو ساوت ولز مبلغی برابر با 222131 دلار آمریکا را بابت خریداری اش پرداخت کرده در شهر Alexandria نگهداری خواهد شد تا در مواقع نیاز از آن استفاده شود.

الیوت نیز در این باره گفته: به این ترتیب وقتی حرف از مدیریت آتش های خطرناک و دیگر شرایط اضطراری در میان بیاید که آتش نشان ها امکان نزدیک شدن ایمن به آنها را ندارند و برای نمونه با خطر انفجار روبرو هستند، آتش نشان های نیو ساوت ولز یک گام جلوتر خواهند بود.

با این همه، در نظر داشته باشید که همه تکنولوژی های جدید هم عملکرد خوبی را در آتش از خود نشان نمی دهند. برای نمونه در ماه اکتبر، سازمان ایمنی هوایی استرالیا هشداری را صادر کرد که کاربران پهپادهای سرگرمی را از به پرواز درآوردن این پرنده های بدون سرنشین بر فراز محل های آتش سوزی برحذر می داشت و جریمه های سنگینی را به خاطر ایجاد اختلال در عملیات های نجات و همچنین به خطر انداختن ایمنی هواپیماهای آتش نشان برایشان تعیین کرده بود.

robot3

robot

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حسام
    حسام | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    چی کجاست؟ لینک مشبل که آخر مطلب هستش!

  • شایان
    شایان | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    پیگیریا ! بنده خدا مطلب به این خوبی گذاشته بخون لذت ببر .
    عادت کردیم بکوبیم همه رو ! جریمه سنگین یا سبکش چه فرقی به حال منو شما داره الان استرالیا هستی و پهباد داری ؟

    • حسام
      حسام | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      اتفاقا هم استرالیا هستم و هم پهپاد دارم! حالا چکار کنم؟ میشه اشکال ترجمه را بگیرم یا هرچی دیدم بخونم و بگم به به؟

مطالب پیشنهادی