ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماریسا میر پاداش 365 میلیون دلاری بابت پنج سال کار خود در یاهو دریافت خواهد کرد

یاهو این روزها حال و روز خوشی ندارد و هیئت مدیره آن بناست که تصمیمات مهمی را در مورد آینده این شرکت و همچنین خانمی که سکانداری آن را بر عهده دارد اتخاذ نمایند. اگر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

یاهو این روزها حال و روز خوشی ندارد و هیئت مدیره آن بناست که تصمیمات مهمی را در مورد آینده این شرکت و همچنین خانمی که سکانداری آن را بر عهده دارد اتخاذ نمایند.

اگر خانم میر بتواند نظر مثبت هیئت مدیره یاهو را جلب کند و یک سال و نیم دیگر در این پست باقی بماند، آنگاه موفق خواهد شد که 365 میلیون دلار بابت تلاش های پنج ساله اش در این کمپانی دریافت نماید.

این رقم را اریک جکسون اعلام کرده که از مدیران عالی رتبه شرکت SpringOwl است و در زمینه مدیریت دارایی فعالیت دارد و دفتر اصلی اش هم در نیویورک واقع شده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

جالب است بدانید که چندی پیش، جکسون یک فایل ارائه 99 صفحه ای را برای هیئت مدیره یاهو ارسال کرد و در آن نشان داد که چرا این شرکت باید ماریسا میر را از سمت مدیر عاملی عزل کرده و به فکر جانشینی برای وی باشد.

جکسون در این فایل ارائه یادآور شده که اگر اعضای هئیت مدیره هشدارهایش را جدی نگیرند و خانم میر بتواند 5 سال کامل (یعنی یک سال و نیم دیگر) را در این شرکت دوام بیاورد، آنگاه یاهو باید مبلغی در حدود 365 میلیون دلار را بابت سنوات به او پرداخت نماید.

البته این رقم با فرض بر این مطرح شده که در پایان این بازه زمانی، ارزش هر سهم یاهو برابر با 40.34 دلار باشد. اما از این 365 میلیون دلار، 14 میلیونش پاداشی است که میر باید بابت ترک گوگل دریافت نماید.

بخش اعظمی از این مبلغ هم به عملکرد یاهو به عنوان یک شرکت مربوط نمی شود و در مقابل پولی است که از محل سهام این کمپانی به میر می رسد و تنها 3.3 درصد از 365 میلیون دلار پول یاد شده به فعالیت این شرکت ارتباط پیدا می کند.

اما طبق اعلام یاهو، کل پاداش و سنواتی که قرار است در اختیار میر قرار گیرد (اعم از پول نقد و سهام) در سال 2014 میلادی افزایشی 69 درصدی پیدا کرده و به 42 میلیون دلار رسید. و کل مبلغ قابل پرداخت به این خانم نیز در سال 2013 میلادی برابر با 24.9 میلیون دلار برآورد شد.

پایه حقوق ماهیانه خانم میر نیز در سال 2014 میلادی برابر با میزان پرداختی در سال قبلش یعنی یک میلیون دلار بود و افزایشی که در مبلغ قابل پرداخت به او ایجاد شده نیز از ارزش سهام آن ریشه می گیرد که از زمان آغاز مدیریت وی در سال 2012 تاکنون دوبرابر شده است.

گفتنی است که خانم میر در سال 2014 میلادی، سهامی به ارزش حدودا 11.8 میلیون دلار را در کنار تشویقی های دیگری به ارزش 28.2  میلیون دلار دریافت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    والا قائدتا باید یک چیزی به عنوان خسارت بگیرند ... نه اینکه بعد از این همه گندی که زده و شرکت رو به فروپاشی کشونده ، بیان بهش پاداش هم بدند ....
    فکر میکردم فقط ایران هست که توش مدیرات هر روز وضعیت جایی که توش هستند رو بدتر میکنند و بعد با حقوق ها و پاداش های نجومی از سمتی به سمت دیگر نقل قدرت میدهند ..

  • hamidreza
    hamidreza | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    دمت گرم آقا سینا عجب چیزی گفتی،کلی خندیدم????

  • sina
    sina | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    ایران بود مونجوق دوز قابلی میشد

    • Reza4t
      Reza4t | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

      ??????????

مطالب پیشنهادی