ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو در تلاش است تا تجربه ای «فوق العاده و خوشایند» در حوزه گیمینگ موبایل فراهم آورد

گیمینگ موبایل به یکی از بخش های مهم تجربه کاربری اسمارت فون ها تبدیل شده و با عرضه دائمی موبایل های قدرتمندتر، بازی های بهتری نیز عرضه می شوند و قابلیت های بیش تری برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

گیمینگ موبایل به یکی از بخش های مهم تجربه کاربری اسمارت فون ها تبدیل شده و با عرضه دائمی موبایل های قدرتمندتر، بازی های بهتری نیز عرضه می شوند و قابلیت های بیش تری برای تعامل با اجزای به نمایش در آمده روی صفحه نمایش، به ارمغان می آورند.

کمپانی ژاپنی نینتندو در این میان، مشغول به بررسی وضعیف بازی های موبایل بوده است و در نهایت تصمیم گرفت که شانس خود را در این بازار شلوغ و اشباع شده بیازماید. چندی پیش هم گزارش شد که اولین بازی آن ها برای پلتفرم موبایل، Miitomo نام خواهد داشت و به گیمرها اجازه می دهد که علاوه بر ارتباط با یک دیگر، آواتارهای مخصوص به خود را بسازند.

رجی فیلز-امی، مدیر عامل شعبه آمریکای نینتندو، به تازگی و در مصاحبه اخیر خود به صحبت درباره ایده های کمپانی ساکن کیوتو برای ورود به حوزه موبایل پرداخته است و می گوید که آن ها، صرفا به دنبال چاپ پول نبوده و می خواهند که تجربه ای فوق العاده برای گیمرها پدید آورند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مطمئنا عرضه بازی ماریو روی هر پلتفرمی، به نینتندو کمک می کند که در مدت زمانی کوتاه، به درآمدی بی نظیر دست یابد؛ اما هدف نینتندو این است که «تجربه ای خارق العاده برای کاربران» پدید آورد. بنابراین، این کمپانی نمی خواهد که صرفا بازی های محبوب اش را روی موبایل پورت کند و در عوض، در تلاش است تا بهره گیری درست از منابع سخت افزاری و گیم پلی متفاوت، خریداران را راضی نگه دارد.

نینتندو همواره ارتباطی ناگسستنی میان سخت افزار و نرم افزارهای خود برقرار کرده است؛ بنابراین، اگر آن ها ایده ای برای یک بازی جدید داشته باشند، محدودیت های سخت افزاری را در نظر می گیرند و یا عنوان تولید می کنند که همین ایده ها را روی سخت افزار محدود، عملی کند.

در حوزه موبایل، نینتندو کنترلی روی سخت افزار ندارد، بنابراین آن ها باید خود را با آن چه در بازار وجود دارد، وفق دهند؛ یعنی راه هایی جدید برای استفاده از صفحه نمایش لمسی و اعمال آن ها در بازی هایشان بیابند. نینتندو در این مسیر پی برد که اپلیکیشن های جدیدشان برای موبایل، تفاوت های زیادی با ورژن های کنسولی دارد؛ اما همان طور که نینتندو به خلاقیت و نوآوری مشهور است، این موضوع برایشان چندان مهم نیست.

فیلز-امی درباره بازی Miitomo می گوید که «ما می خواهیم تجاربی غافلگیرکننده و خوشایند در حوزه های موبایل فراهم آوریم؛ همان طور که همین کار را در کنسول های خانگی و قابل حمل نیز انجام دادیم.» نینتندو نسبت به Miitomo و موفقیت های آن خوش بین است، آن هم در حالی که تعداد بی شماری اپلیکیشن با هدف برقراری ارتباط میان کاربران وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shahryar
    shahryar | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    نینتندو جادوی خاصی تو ساخت بازی بکار میبره ، پسرداییم نینتندو wii داره، با اینکه بازیهاش از گرافیک اولیه رنج میبرن اما چیزی که اهمیت داره گیمر رو ساعتها مشغول بازی میکنه گیم پلی خارقالعادش هست
    موبایل همون پلتفرمی هست که نینتندو میتونه توش به یه شرکت تراز اول تبدیل شه

مطالب پیشنهادی