ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوایی که چندان هم تازه نبود؛ مدیریت بحران به سبک مایکروسافت چگونه است؟

حدود دو ماهی می شود که ابزارهای جدید سری سرفس موسوم به سرفس بوک و سرفس پرو ۴ در بازارهای جهانی عرضه شده اند. همان موقع نظرات وب سایت های معتبر درباره Surface Book را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

حدود دو ماهی می شود که ابزارهای جدید سری سرفس موسوم به سرفس بوک و سرفس پرو ۴ در بازارهای جهانی عرضه شده اند. همان موقع نظرات وب سایت های معتبر درباره Surface Book را برایتان نوشتیم؛ بررسی هایی که در آنها، بیشتر اوقات نظر مثبت داده شده بود و به نظر می رسید مایکروسافت با معرفی این محصولات، در فصل تعطیلات سال نو قادر خواهد بود سود کلانی کسب نموده و فروشی رویایی را رقم زند.

کم کم و پس از استفاده کاربران از این دستگاه ها، ایراداتی پدیدار شدند و مایکروسافت نیز در ابتدای هفته جاری، به علت وجود داشتن همین ایرادات نه چندان کوچک از کاربران محصولات ذکر شده پوزش طلبید.

استفاده کنندگان از دو دستگاه یاد شده خبر می دهند که سرفس بوک های مایکروسافت با مشکلاتی نظیر نمایش فریم های درهم، عدم پایداری سیستم و همچنین مشکلات مربوط به مدیریت مصرف باتری مواجه بوده اند. همین مشکلات باعث گشته تا مایکروسافت در همین مقطع زمانی دو ماهه، چندین بار بروز رسانی های نرم افزاری را برای سرفس بوک و سرفس پرو ۴ ارائه دهد؛ آپدیت هایی که از خود روز ابتدایی عرضه شروع شدند. چندی از مشکلات تا حدی برطرف شده اند اما کمی دیر؛ پس از معرفی این دستگاه ها و در پی هوایی تازه در ردموند، تصور بر این بود که مایکروسافت دوباره وارد دورانی طلایی شده است؛ دورانی که در آن توسعه موفق سخت افزار هم، یکی از حرف های نخست را خواهد زد. با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که همچنان در دو دستگاه سرفس بوک و پرو ۴ دیده می شود، مدیریت مصرف انرژی است. هنوز کاربران زیادی گزارش می دهند زمانی که درب دستگاه را می بندند، این محصولات وارد حالت Sleep نشده و همچنان به مصرف انرژی باتری ادامه می دهند. در چنین شرایطی صرفا کافیست تا شارژر خود را به همراه نداشته باشید تا به درجه اهمیت این مشکل پی ببرید.

چنین باگی، برای یک محصول پرچمدار، آن هم در سال ۲۰۱۵ قابلیت شگفت زده کردنتان را دارد. ایرادی به این شکل شاید یه دهه پیش در لپ تاپ ها مشاهده می شد که در همان زمان هم توسط سازندگان حل گشت. مسئله زمانی بیشتر تعجب زده تان می کند که یکی از مهندسان ارشد مایکروسافت خبر می دهد که این مشکل احتمالا تا سال ۲۰۱۶ حل نخواهد شد.

در این میان یکی از سخنگویان مایکروسافت در همین رابطه به وب سایت انگجت گفت: «تمرکز ما بر رساندن تجربه کاربری عالی به هر یک از مشتریان سری سرفس معطوف شده است. اکنون می دانیم که برخی از مشتریان سرفس بوک و سرفس پرو ۴ با مشکلاتی مواجه شده اند و این موضوع را در اولویت های خود قرار داده ایم. تیم هایی در مایکروسافت برای بررسی همین مشکل تشکیل داده ایم و مهندسان در حال پیگیری ایرادات مورد بحث هستند. در این میان با کاربران دستگاه هایی که نامشان ذکر شد نیز به شکل مستقیم از طریق انجمن های پشتیبانی اینترنتی خود گفتگو خواهیم کرد و آنها را در جریان آخرین دستاوردها و بروز رسانی ها قرار خواهیم داد.»

P1010213+copy-w600

مایکروسافت همانطور که گفتیم، در شنبه ای که گذشت، به علت «تجربه کمتر از عالی» که خریداران سرفس تجربه کرده اند، از آنها عذرخواهی کرد؛ تجربه ای که البته کاربران را مجبور کرده در دو ماه اخیر و از همان روز اول، دستگاه ها را به شکل مداوم بروز رسانی کنند اما با این حال، هنوز هم مشکل اصلی سرفس ها یعنی مدیریت غلط مصرف انرژی حل نشده است.

باید خاطر نشان کرد که در سال های اخیر همه ما دیده ایم زمانی که سخت افزارهای جدید از راه می رسند، گاهی شاید با مشکلاتی عجیب همراه باشد و ایرادات جزیی، معمولا در دستگاه های یکتایی نظیر سرفس بوک بیشتر هم هستند اما مسئله اینجاست که مایکروسافت خودش به شکل شفاف ضعف ها را بیان نکرده و به مشکل مدیریت انرژی باتری اعتنایی ندارد.

سخنگوی مایکروسافت همچنین به وب سایت یاد شده می گوید که معمولا این شرکت برای بروز رسانی هایی که دربرگیرنده رفع باگ ها هستند، چهارچوب زمانی مشخص نمی کند! وی خاطر نشان نموده که هر بروز رسانی باید از مراحل بسیاری گذر کند تا مشخص شود که خودش، باعث ایجاد باگ هایی دیگر در سیستم نمی شود؛ مسئله صرفا حل کردن یک باگ و ارائه بروز رسانی مربوطه نیست و همه اینها در حالی هستند که تا کنون مایکروسافت از باگ مدیریت مصرف انرژی و روشن ماندن همیشگی دستگاه ابراز اطلاع هم نکرده است.

نماینده مایکروسافت البته خبر می دهد که این شرکت همه مشکلاتی که گزارش می شوند را پیگیری نموده و نسبت به هیچ یک از باگ ها بی تفاوت نخواهد بود اما رفع برخی از آنها بیشتر به طول می انجامد.

البته بیراه نیست اگر بگوییم که مشکلات پیش آمده در سرفس پرو ۴ و سرفس بوک، مایکروسافت را شگفت زده کرده اند چرا که همین محصولات پیش از رونمایی بارها و به شکل های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته اند اما همواره برخی باگ ها از دیده پنهان مانده و صرفا گریبانگیر کاربر نهایی می شوند. همین موضوع شاید نشانه آن باشد که مایکروسافت بهتر است پروسه آزمایش دستگاه هایش را کمی گسترده تر و از طریق افراد بیشتری انجام داده و سپس اقدام به ارائه آنها به شکل گسترده نماید. سخنگوی مایکروسافت خبر می دهد که فعلا قصد انجام چنین کاری را ندارند اما نهایتا تصمیم گیری در این مورد به مهندسان ارشد این شرکت واگذار خواهد شد.

Surface+Pro+4+gallery+25-w600

با همه این تفاسیر، خریداران چه باید بکنند؟ مایکروسافت تا کنون بروز رسانی های زیادی را عرضه کرده و اگر یکی از دو دستگاه یاد شده را خریده اید و یا تصمیم به خریدشان دارید، اطمینان حاصل نمایید که از آخرین بروز رسانی ارائه شده از سوی شرکت مورد بحث بهره می برند.

این در حالیست که مایکروسافت پشتیبانی ویژه ای را برای مشکلاتی که در فوق مورد بحث قرار گرفتند را نیز در اختیار کاربران قرار نداده اما اگر در مکانی زندگی می کنید که به فروشگاه های فیزیکی این شرکت دسترسی دارید، قادر خواهید بود دستگاه مشکل دار را به کارمندان مایکروسافت تحویل داده و یک نمونه جدیدتر دریافت کنید.

اینکه کاربران با دستگاه های جدید مشکل داشته باشند امر تازه ای نیست و پیشتر برای همه شرکت ها دیده شده، اما باگ ها معمولا از سوی سازنده پذیرفته شده و در سریع ترین زمان نسبت به تعویض دستگاه یا برطرف سازی نرم افزاری اقدام می گردد. این در حالیست که در ماه گذشته، به شکل مداوم ذکر ایرادات از سوی کاربران تکرار شد تا در نهایت توجه رسانه ها نیز به آنها جلب گشت. وب سایت انگجت می نویسد که پیش از عرضه رسمی سرفس بوک از سوی مایکروسافت، یکی از همین محصولات از سوی شرکت ردموندی در اختیارش قرار گرفته  بود که پس از اجرای یک بنچمارک 3D، کارکرد دستگاه متوقف و دیگر بوت نشد. این مشکل را هم شاید بتوان به پای نسخه نهایی نبودن آن گذاشت اما حالا دقیقا عده ای از کاربران با بالا آمدن سرفس بوک هایشان به مشکل خورده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    سه هفته است سرفس پرو ۴ رو دارم.

    اوا دو تا مشکل داشت : مشکل دیسپلی درایور و مشکل خالی شدن شارژ در اسلیپ مود.
    مشکل دیسپلی با آپدیت حل شده ولی اگه دستگاه رو ۴-۵ ساعت رو اسلیپ بذارم میام می بینم خاموش شده.

    از باقی لحاظ واقعا دیوایس با کیفیت و بی نظیریه و کار کردن باهاش لذت بخشه

  • بی طرف
    بی طرف | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    راستی هر ادمی هم که اینقدر گستاخه که جواب زحمته تیم دیجی اتو (نارنجی) با این شکل میده یه سر به سایت های رسمی ویندوز بزنه ببینید کاربر ها چه ناله هایی که سر نمیدن

  • بی طرف
    بی طرف | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    مشکل مایکی اینه که همه چیز رو میخواد با هم پیش ببره.همش هم به خاطر غفلت مدیر های
    گذشته هستش.و گر نه الان این حال و روز رو نداشت.همین الان اگر بخوتد میتونه اعتبار بده به بخش موبایل و ترم افزارش ولی سرش حسابی شلوغه و عجله هم نداره

  • ps4
    ps4 | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    جالبه. سر اینجور پست ها چند نفر خاص بدون اکانت میان به دیجیاتو فحش میدن.بقیه اوقات کلا نیستند. حالا بماند که همین چند وقت پیش مقاله در مورد افت طراحی اپل گذاشتن.اون موقع شما طی کشان مایکروسافت کجا بودید؟ سایتم دوست ندارید برید یه جا دیگه.مطمعن باشید اینقدر که چند نفرتون کاربرای سایتو از نظر دادن زده کردید هیج کس دیگه نکرده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی