ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی کنترل صوتی Nuance، نامدارترین دستیارهای مجازی را پشت سر می گذارد

Nuance همان شرکتی است که برخی تکنولوژی های به خدمت گرفته شده در دستیار صوتی S Voice سامسونگ و سیری اپل را تولید کرده و حالا در نظر دارد به حوزه ای ورود پیدا کند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

Nuance همان شرکتی است که برخی تکنولوژی های به خدمت گرفته شده در دستیار صوتی S Voice سامسونگ و سیری اپل را تولید کرده و حالا در نظر دارد به حوزه ای ورود پیدا کند که تاکنون هیچیک از دستیارهای شخصی دیجیتال موفق نشده اند به آن راه یابند.

این شرکت اعلام کرده که در نظر دارد تکنولوژی کنترل صوتی را برای اپلیکیشن ها و سخت افزارهایی غیر از تلفن های هوشمند، تبلت ها یا پی سی های ارائه نماید و از این طریق امکانی را برای کاربران فراهم کند تا با استفاده از صدای خود و در سطحی فراتر از میزان کنونی، کامپیوترها را تحت کنترل درآورند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Nuance Mix ابزار جدیدی است که توسط این شرکت تهیه شده و به توسعه دهندگان امکان می دهد کنترل های صوتی را درون اپلیکیشن های خود و همچنین دستگاه های دیگری بگنجانند که لزوما از اپلیکیشن مشخصی پشتیبانی نمی کنند.

به لطف این ابزار، توسعه دهندگان می توانند فرامینی از قبیل «استتوس من را آپدیت کند»، «استتوس جدیدی را پست کن» یا «من می خواهم مطلب جدیدی را پست کنم» را به اپ های خود اضافه نمایند و این قابلیتی است که دستیارهای صوتی امروزی در اغلب اپلیکیشن ها از آن بی بهره اند.

کن هارپر مدیر ارشد شرکت توسعه دهنده این ابزار در مصاحبه با ورج گفت: تعداد زیادی از دستگاه ها لزوما نمایشگر ندارند. برای نمونه ممکن است که یک ترموستات نمایشگر کوچک یا تعدادی دکمه داشته باشد اما اگر بخواهید به آن اعلام نمایید که قصد دارید برای دو روز به مسافرت بروید.. چطور می توانید بدون کلام این مساله را به دستگاه انتقال دهید؟»

چنین دستگاه هایی با پشتیبانی Nuance Mix قادر خواهند بود فرامین صوتی را تفسیر نمایند و اعمال مشخصی را انجام دهند. این الگوی ارتباطی می تواند شیوه تعامل یک کاربر با دستگاه های خاص را در آینده نزدیک دستخوش تحولاتی عظیم کند.

با در نظر داشتن همین نکته، جای تعحب ندارد اگر اپل، گوگل یا مایکروسافت پشتیبانی های صوتی مشابه به این را در اپلیکیشن های خود ارائه دهند. در واقع مایکروسافت شاید طلایه دار این سه بوده و با ارائه دستیار صوتی اش برای iOS و اندروید، به پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه دست یافته است.

گفتنی است که فعلا نسخه بتای Nuance Mix ارائه گردیده و توسعه دهندگان می توانند به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی