ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در سکوت خبری، رقیب تازه ای برای Yelp را تست می کند

امروز، به لطف یکی از کارکنان شرکتی هندی که در زمینه SEO و طراحی وب فعالیت دارد، بخشی پنهان در فیسبوک رویت گردید که نشان می دهد این شبکه اجتماعی در تلاش برای رقابت با Yelp ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

امروز، به لطف یکی از کارکنان شرکتی هندی که در زمینه SEO و طراحی وب فعالیت دارد، بخشی پنهان در فیسبوک رویت گردید که نشان می دهد این شبکه اجتماعی در تلاش برای رقابت با Yelp است که در واقع فهرستی از کسب و کارهای محلی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

این ابزار پیشتر ناشناخته ی مختص به سیستم های دسکتاپی که در آدرس Facebook.com/services یافت شده به کاربران فیسبوک امکان می دهد خدمات و شرکت های مورد نیاز خود را در آن جستجو نمایند و از لوله کش گرفته تا عکاس، رستوران و نمایشگاه های ماشین را بیابند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این ابزار ظاهرا به صورت تصادفی توسط Sreedev Sharma از شرکت Acodez IT Solutions کشف شده و تحت عنوان سرویس های حرفه ای (Professional Services) از آن یاد گردیده.

سرویس مذکور در ظاهر شباهت زیادی به دایرکتوری فیسبوک تحت عنوان Places دارد که یک سالی از عمرش می گذرد و به کاربران امکان می دهد، مقاصدی که از نظر دیگر افراد بالاترین امتیاز را دارند، در موقعیت جغرافیایی مورد نظرشان بیابند.

هنوز اما مشخص نیست که آیا این دو ابزار با هم ادغام می شوند یا خیر و فیسبوک هم از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

در هر صورت، حالا فیسبوک به یکی از برترین منابع برای دریافت اطلاعات در مورد کسب و کارهای کوچک و متوسط بدل گردیده و به همین خاطر بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه کاربرانی قرار گرفته که می توانند نقد و بررسی و نظر دوستانشان را در مورد این شرکت ها در آن بیابند.

با این همه جالب است بدانید که این شرکت تا به حال دربرابر هر گونه اظهار نظری پیرامون رقابتش با Yelp (که سایت مرجع برای دریافت نقد و بررسی خدمات و شرکت ها محسوب می شود) موضع گیری کرده است.

گفتنی است که Yelp به خاطر گسترده بودن سطح نقد و بررسی های ارائه شده به آن، از قدرت بالایی در فضای مجازی برخوردار است و به مرجعی مورد اعتماد برای کاربران بدل گردیده، با این همه، نقدهای موجود در آن از سوی کاربرانی ارائه می شوند که هیچگونه آشنایی با آنها ندارید، در حالی که توصیه ها و پیشنهادات موجود در فیسبوک تماما از سوی دوستانتان ارائه می شوند.

screen shot 2015-12-15 at 10.51.20 am

screen shot 2015-12-15 at 10.52.49 am

screen shot 2015-12-15 at 11.37.16 am

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی