ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر بهترین ابزارهای پوشیدنی سال ۲۰۱۵

سال گذشته اگر برای خرید ابزارهای پوشیدنی به بازار می رفتید، تنوع چندان بالا نبود و در نهایت تنها چند مدل وجود داشتند که قادر بودند توجه شما را به خودشان جلب کنند. اما در ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

سال گذشته اگر برای خرید ابزارهای پوشیدنی به بازار می رفتید، تنوع چندان بالا نبود و در نهایت تنها چند مدل وجود داشتند که قادر بودند توجه شما را به خودشان جلب کنند.

اما در ادامه عرضه محصولاتی از جمله Apple Watch و Samsung Gear S2 مثل ریختن هیزم به آتش رقابت عمل کرد و اکنون اگر قصد خرید داشته باشید، ابزارهای پوشیدنی بسیار متنوعی وجود دارند که هریک از ویژگی های منحصر به خود بهره می برند.

بر همین اساس و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۵، فرصت را مغتنم شمردیم تا نگاهی داشته باشیم به برترین گزینه های موجود. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Apple Watch

s38si-sbaq-sel-201509_GEO_US

قیمت: از ۳۵۰ دلار

ساعت هوشمند اپل بدون تردید ابزار بسیار زیبایی است که قابلیت های متنوعی را ارائه می کند، از موارد معمول مثل ثبت فعالیت های کاربر و نمایش نوتیفیکیشن ها، تا برقراری تماس و ارسال موسیقی به شکل بی سیم.

هرچند این محصول نسبت به رقبا از برخی مزیت های مثل GPS بی بهره است، اما مجموعه بسیار متنوع اپلیکیشن های پلتفرم iOS خصوصیتی است که سازندگان دیگر هرگز به سادگی نخواهند توانست بر آن غلبه نمایند.

ساعت هوشمند اپل علاوه بر این، از بالاترین قابلیت شخصی سازی در بازار نیز برخوردار است و با وجود بندها و طرح های متنوع، می توان گفت هر کاربری قادر خواهد بود حداقل یک مدل مطابق با سلیقه خود از این ابزار را خریداری نماید.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های این ساعت هوشمند، از شما دعوت می کنیم بررسی دیجیاتو از Apple Watch را با استفاده از لینک زیر مطالعه نمایید.

بررسی دیجیاتو: Apple Watch؛ زیبای خفته

Samsung Gear S2

Samsung Gear S2 - 3G

قیمت: از ۲۵۰ دلار

همانطور که اپل واچ از بهترین مجموعه نرم افزاری برخوردار است، Gear S2 را نیز می توان بهترین ساعت هوشمند از نظر عملکرد و تجربه کاربری به شمار آورد، آن هم با وجود اینکه این محصول از پلتفرم نرم افزاری گوگل استفاده نمی کند و به همین دلیل، تنوع اپلیکیشن های آن قابل مقایسه با رقبا نیست.

شرکت کره ای با ابداع حلقه چرخنده اطراف نمایشگر، نحوه تعامل کاربران با ساعت هوشمند را تغییر داده و محصولی ارائه کرده که تجربه کاربری بسیار مناسبی فراهم می آورد. علاوه بر این، بدنه زیبای دستگاه در برابر آب مقاوم است و از دیگر ویژگی های محصول نیز، می توان به نمایشگر باکیفیت و عمر باتری مناسب اشاره کرد.

ساعت هوشمند سامسونگ در مقابل محدودیت تعداد اپلیکیشن های سیستم عامل تایزن، در عوض از سیم کارت پشتیبانی می کند تا کاربر آزادی عمل بسیار بیشتری نسبت به رقبا فراهم آورده و قادر باشد مستقل از تلفن هوشمند، Gear S2 را مورد استفاده قرار دهد.

برای آشنایی دقیق تر با خصوصیات ساعت هوشمند سامسونگ می توانید با استفاده از لینک زیر بررسی دیجیاتو از این محصول را مطالعه نمایید.

بررسی دیجیاتو: Samsung Gear S2؛ ارباب حلقه ها

Sony SmartWatch 3

Sony-SmartWatch-3-SWR50

قیمت: ۲۵۰ دلار

سونی با رفع ایرادات مدل های پیشین، سومین نسل ساعت هوشمند خود را به بازار عرضه کرده که بهترین ابزار پوشیدنی این شرکت و یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار به شمار می رود.

شرکت ژاپنی در این نسل سیستم عامل اختصاصی خود را کنار گذاشته و به پلتفرم اندروید روی آورده تا امکان استفاده از اپلیکیشن های بسیار متنوع وجود داشته باشد. وجود GPS نیز مزیت دیگری است که استقلال بیشتری برای کاربر فراهم آورده و امکان ثبت فعالیت ها، بدون وجود تلفن هوشمند را امکان پذیر می کند.

هرچند ساعت هوشمند سونی ضد آب است، اما این موضوع موجب شده درگاه شارژ مثل تلفن های هوشمند پیشین سازنده ژاپنی زیر درپوشی مخفی باشد، اما سونی در عوض از یک فناوری مبتراکنه برای نمایشگر استفاده کرده تا عمر باتری به چند روز افزایش یافته و نیاز نباشد مثل محصولات دیگر هرروز دستگاه را به شارژر متصل نمایید.

Asus ZenWatch 2

nexus2cee_ASUS-ZenWatch-2_Gunmetal_Metalic

قیمت: ۱۵۰ دلار

ساعت هوشمند ایسوس از یکی از مناسب ترین نسبت ها بین قیمت و طراحی برخوردار است. تاکید سازنده روی طراحی تاحدی بوده که در ساخت نسل دوم، بخش عمده تمرکز خود را روی ارائه بندهای متنوع قرار داده و از دیگر قابلیت های اضافه شده به ZenWatch 2 نیز می توانیم به شارژ سریع و چیپ وای-فای جدید برای بهره مندی از آخرین امکانات پلتفرم اندروید Wear اشاره کنیم.

ساعت هوشمند تایوانی علاوه بر ظاهر مناسب، از عملکرد قابل قبولی نیز بهره می برد و قادر است با نصف قیمت، تجربه کاربری نزدیکی به رقبای گران قیمت تر ارائه نماید.

Huawei Watch

Huawei-6

قیمت: از ۳۵۰ دلار

هرچند نخستین ساعت هوشمند هواوی نسبت به قیمت خود امکانات منحصر به فردی ارائه نمی کند، اما طراحی ساده و زیبای آن می تواند باب طبع اکثر کاربران باشد.

ظاهر زیبا و نمایشگر همیشه روشن این محصول به عملکردی مشابه یک ساعت واقعی منجر می گردد و پلتفرم Android Wear نیز موجب شده ساعت هواوی برای کاربران هردو سیستم عامل iOS و اندروید قابل استفاده باشد، هرچند باید توجه داشته باشید که در پلتفرم اپل به اپلیکیشن های پیش فرض موجود روی ساعت محدود بوده و نمی توانید گزینه های بیشتری را به آنها اضافه نمایید.

سازنده ضمناً ادعا کرده این ساعت هوشمند قادر است با هر شارژ تا ۲ روز کاربر را همراهی کند، ادعایی که البته در صورت استفاده زیاد شما از قابلیت های دستگاه به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

Motorola Moto 360 2015

6947681527973-500x500

قیمت: ۳۰۰ دلار

اگر ساعت زیبای هواوی برایتان گران به نظر می رسد، Moto 360 نیز از طراحی مشابهی برخوردار است و می تواند با برچسب قیمت ارزانتر، راضیتان کند.

نسل اول ساعت هوشمند موتورولا با نمایشگر دایره ای خود در زمان عرضه زیباترین نمونه به شمار می آمد، اما پس از عرضه مشخص شد محدودیت های زیادی دارد و حالا در ساخت نسخه ۲۰۱۵ این محصول ضمن حفظ ظاهر دستگاه، بهبودهای مختلفی ایجاد شده است.

هرچند با وجود همه این بهبودها هنوز سازنده موفق نشده بخش سیاه رنگ پایین نمایشگر را (که کاربران طراحی آن را به لاستیک کم باد تشبیه می کنند) حذف کند، اما در مجموع می توان گفت ساعت هوشمند چینی اکنون علاوه بر ظاهر زیبا از خصوصیات قابل قبولی نیز بهره مند است که هزینه پرداختی برای آن را تا حد زیادی توجیه می کند.

LG Watch Urban

LG-G-Watch-Urbane-LTE

قیمت: از حدود ۳۵۰ دلار

LG Watch Urban یکی از مدل هایی است که با خصوصیات طراحی مثل دکمه های ناوبری متعدد، تلاش کرده بیش از هر چیز ظاهر یک ساعت معمولی را داشته باشد. ساعت کره ای اما برخلاف ظاهر کلاسیک خود، یکی از نخستین محصولاتی به شمار می رود که از جدیدترین امکانات پلتفرم اندروید Wear مثل امکان اتصال مستقیم به وای-فای برخوردار است.

بدون تردید ظاهر ساعت LG یکی از عمده ترین مزیت های آن به شمار می رود و از دیگر خصوصیات دستگاه نیز می توان به نمایشگر باکیفیت و عمر باتری مناسب در مقایسه با رقبا اشاره کرد.

Withings Activité Pop

2290092_sd.jpg;canvasHeight=500;canvasWidth=500

قیمت: ۱۵۰ دلار

Whitings به جای آنکه تلاش کند ساعت هوشمندی با ظاهر شبیه به نمونه های کلاسیک بسازد، یک ساعت معمولی آنالوگ بسیار زیبا طراحی کرده که از یک عقربه اضافی برای نمایش تعداد قدم های شما بهره می برد.

این ساعت هوشمند تعداد قدم ها را بر اساس درصد و نسبت به هدفی که در اپلیکیشن دستگاه تعیین کرده اید نمایش می دهد. Activité Pop علاوه بر این زمان دقیق را به شکل خودکار از اپلیکیشن خود دریافت می کند و در نتیجه هنگام سفر نیازی به تنظیم مجدد ساعت نخواهید داشت.

ساعت هوشمند Whitings ضمناً ضد آب است و از دیگر قابلیت های جذاب آن نیز می توان به عمر باتری ۸ ماهه اشاره کرد که به دلیل استفاده از form factor مبتکرانه توسط سازنده امکان پذیر شده است.

Fitbit Surge

Fitbit-Surge-Blue

قیمت: از حدود ۲۵۰ دلار

تا زمانی که صحبت از سادگی، طراحی و دقت عملکرد باشد، کمتر سازنده ای وجود دارد که بتواند در مقابل فیت بیت دوام آورد. این شرکت در سال جاری مدل Surge را به بازار عرضه کرد که از امکانات متنوعی مثل GPS و نمایش نوتیفیکیشن ها برخوردار است و علاوه بر این می تواند ۷ فعالیت مختلف کاربر را به ثبت برساند.

این قابلیت های متنوع، Fitbit Surge را به یکی از مناسب ترین گزینه های موجود در بازار تبدیل کرده اند، محصولی که حتی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز تاکنون بارها در حال استفاده از آن مشاهده شده است.

Pebble Time Steel

5684809

قیمت: از حدود ۳۰۰ دلار

هرچند محدودیت تعداد اپلیکیشن ها، نمایشگر و طراحی این محصول ممکن است برای بسیاری از کاربران راضی کننده نباشد، اما در عوض Pebble موفق شده در Time Steel یکی از عمده ترین نقاط ضعف همه ساعت های هوشمند را تا حد قابل قبولی بهبود بخشد.

این محصول با هر شارژ ۱۰ روز کاربر را همراهی می کند، رقمی که از اکثر رقبای موجود در بازار حداقل ۵ برابر بیشتر به شمار می رود. از دیگر خصوصیات محصول نیز می توان به تجربه کاربری ساده و خوانایی بالای نمایشگر E-Ink اشاره کرد که Pebble Time Steel را به یک ساعت هوشمند مناسب برای عموم کاربران تبدیل کرده است.

Garmin Vivoactive

Garmin-Vivoactive-Pedometers-Black-SS15-010-01297-00

قیمت: از حدود ۲۵۰ دلار

هرچند Garmin نخستین برندی نیست که هنگام خرید دستبند هوشمند به ذهن برسد، اما این شرکت در Vivoactive موفق شده ابزار جذابی خلق کند که استفاده از آن برای فعالیت های ورزشی بسیار متنوع امکان پذیر باشد.

این محصول از GPS داخلی بهره می برد و در نتیجه می توانید از آن برای ثبت دقیق فعالیت هایی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و حتی گلف استفاده کنید.

چنین امکاناتی Garmin Vivoactive را به یک گزینه مناسب برای کاربران فعال و ورزشکاران تبدیل کرده و موجب شده بتوانیم طراحی و کیفیت نه چندان دلچسب نمایشگر دستگاه را چندان در نظر نگیریم.

2 Microsoft Band

Microsoft-Band

قیمت: از حدود ۲۵۰ دلار

مایکروسافت طراحی دومین نسل از دستبند سلامتی خود را به کلی دگرگون کرد و Microsoft Band 2 اکنون یکی از نمونه های زیبا به شمار می رود که در عین حال، از حسگرهای متنوع تری نسبت به اکثر رقبا برخوردار است.

این محصول همچنین به دلیل بهره مندی از GPS دقت بسیار بالایی نیز در ثبت فعالیت های کاربر دارد و از امکانات متنوع آن می توان به نظارت تمام مدت بر ضربان قلب، شمارش قدم ها، سنجش کیفیت خواب، ارائه برنامه های تمرینی ورزشی و امکان نمایش نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند اشاره کرد.

شرکت ساکن ردموند ضمناً امکان استفاده در پلتفرم های اندروید و iOS را نیز علاوه بر ویندوز برای محصول خود فراهم آورده تا محدودیتی از این نظر برای کاربران وجود نداشته باشد.

Fitbit Charge HR

simple.b-cssdisabled-png.h7592d1314c04d1a24eecf185adcfd8bc.pack

قیمت: از حدود ۱۵۰ دلار

لیست ابزارهای پوشیدنی بدون حضور یک محصول از Fitbit هرگز تکمیل نمی شود، خصوصاً مدل Charge HR که از قابلیت نظارت تمام مدت بر ضربان قلب برخوردار است و به همین دلیل نسبت به بسیاری از رقبا در زمینه سنجش سلامت برتری دارد.

نمایشگر OLED این دستبند علاوه بر وضعیت سلامتی، تماس های دریافتی شما را نیز نمایش می دهد و از دیگر خصوصیات دستگاه می توان به نظارت بر خواب، شمارش قدم ها و ابزارهای مورد نیاز برای ورزش مثل کرنومتر اشاره کرد.

این قابلیت ها در کنار عمر باتری قابل قبول، طراحی جذاب و قیمت مناسب Fitbit Charge HR را در مجموع به یکی از جذاب ترین دستبندهای سلامتی قابل خرید در بازار تبدیل کرده اند.

Jawbone UP3

4210892

قیمت: از حدود ۱۸۰ دلار

اگر به نمایشگر احتیاج نداشته باشید، Jawbone UP3 با وجود قیمت بالا، یکی از جذاب ترین دستبندهای سلامتی است که می توانید در بازار تهیه کنید. هرچند ظاهر این محصول نسبت به نسل قبل تفاوت چشمگیری ندارد، اما سازنده تلاش کرده برخی ایرادات مدل پیشین را رفع کرده و قابلیت های جدیدی را نیز به دستگاه اضافه کند.

این دستبند سلامتی علاوه بر ثبت فعالیت های معمول مثل پیاده روی، از حسگرهای متنوع و پیشرفته تری نیز بهره می برد و قادر است با استفاده از آنها روی میزان تپش قلب، نرخ تنفس، دمای بدن، پاسخ گالوانیکی پوست و وضعیت خواب کاربر نظارت داشته باشد.

هرچند چنین خصوصیاتی از سوی دیگر موجب شده استفاده از اپلیکیشن و عملکرد دستگاه تاحدی پیچیده به نظر برسد، اما تردیدی وجود ندارد که Jawbone UP3 یکی از پیشرفته ترین دستبندهای سلامتی ساخته شده تاکنون به شمار می رود.

Misfit Flash

6482270_orig

قیمت: ۲۵ دلار

Misfit Flash با حفظ عملکردهای اصلی دستبند سلامتی و حذف مواردی که برای عموم کاربران جذاب نیست، موفق شده محصول زیبایی خلق کند که از قیمت بسیار مناسب برخوردار است.

بدنه ضد آب، عمر باتری مناسب و قابلیت هایی مثل ثبت تعداد قدم ها، میزان خواب و حتی شنا، این محصول زیبا را به ابزار جذابی تبدیل کرده که به نسبت هزینه پرداختی، امکانات قابل قبولی در اختیار کاربر قرار می دهد.

Xiaomi Mi Band

mi-band

قیمت: ۱۵ دلار

 

رقابت هرگز پایان ندارد و با جستجوی بیشتر باز هم محصولات ارزان قیمت تری در بازار یافت می شوند که ارزش خرید مناسبی ارائه می کنند. Mi Band شیائومی نیز یکی از آن نمونه هاست که اگر اجازه ندهید برچسب قیمت ۱۵ دلاری اش شما را گمراه کند، متوجه خواهید شد که از قابلیت های قابل قبولی برخوردار است.

این محصول با وجود هزینه اندک، از کیفیت ساخت بالا و دقت مناسبی بهره می برد و از جمله امکانات آن می توان به  شمارش قدم ها، نظارت بر خواب، زنگ هوشمند، اعلام تماس های دریافت و، تعیین کردن هدف برای پیاده روی اشاره کرد.

 

در پایان می توانید مرور دیجیاتو بر بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۵ و بهترین تبلت های سال ۲۰۱۵ را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mansoor
    mansoor | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    سلام.ساعت connected tag heuer رو از قلم افتادین.یکی از بهترین گجت پوشیدنی سال 2015.

  • safi
    safi | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    اسمارت بند تاک سونی هم میتونست جزو این لیست باشه خوانایی عالی زیر نور مستقیم افتاب و پاسخگویی به تماس ها بزرگترین مزیتش نسبت به بقیه هست

  • Hesam
    Hesam | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    هیچ کدومشون به مایکروسافت بند و اپل واچ نمیرسن.من خودم بند2 رو انتخاب میکنم

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    اقای ب ت چ این چه وضعیتیه؟ اینجا افراد سن پایین و خانم رد میشه رعایت کنید! جنبه داشته باشید >:(

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    Gear s2 برای ساعت ، برای سلامتی و بند هوشمند هم مایکروسافت بند 2 ، تا حالا دستگاهی ساخته نشده داخل حوزه سلامتی که امکانات مایکروسافت بند رو داشته باشه فوق العاده است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی