ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهندسان گوگل اطلاعات جالبی در مورد توسعه نکسوس های جدید ارائه دادند

هدف از ارائه سری نکسوس از سوی گوگل این است که به سایر سازندگانی که محصولات اندرویدی توسعه می دهند، تفهیم گردد که بخش سخت افزاری و نرم افزاری یک دستگاه اندرویدی باید چه حس و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

هدف از ارائه سری نکسوس از سوی گوگل این است که به سایر سازندگانی که محصولات اندرویدی توسعه می دهند، تفهیم گردد که بخش سخت افزاری و نرم افزاری یک دستگاه اندرویدی باید چه حس و حالی را به کاربر انتقال دهد.

حال نکته اینجاست که خبر رسیده در سال جاری نکسوس ها از سوی خود مهندسان گوگل توسعه پیدا کرده اند. اخیرا در شهر نیویورک، گوگل امکان بازدید از استودیوی طراحی نکسوس را فراهم آورده و یکی از کاربران وب سایت reddit که در آن حضور یافته، از برخی گفته های مهندسان گوگل را در این پایگاه اینترنتی قرار داده که از جزییات جالبی در مورد توسعه این تلفن همراه برخوردار است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اولین موردی که باید از آن خبر داشته باشید این است که به طور معمول، توسعه یک تلفن هوشمند از نقطه صفر تا ۱۰۰ حدود ۲ سال طول می کشد اما هر دو نکسوس جدیدی که از سوی گوگل معرفی شدند، در زمان ۷ ماه توسعه پیدا کرده اند.

یکی از مهندسان گوگل همچنین خبر می دهد که کوچک ترین اجزای این موبایل ها با امنیت بسیار زیادی نظارت می شده اند: «زمان زیادی را در چین سپری کردیم و در آنجا، قطعات مختلف را امتحان می نمودیم و بیشتر وقتمان هم به حضور در کارگاه می گذشت. به همین دلیل گاهی پنجره ای می یافتیم تا نور آفتاب را مشاهده کنیم.»

این افراد همچنین بیان کرده اند که روابط گوگل با تولید کنندگان دستگاه های سری نکسوس پیچیدگی های بسیاری دارد و معمولا این گوگل است که حکم نهایی را می دهد. مهندسان شرکت یاد شده همچنین می گویند که سه ماه درگیر این مسئله بوده اند که به سازنده تفهیم کنند پورت USB-C نکسوس 6P باید در میانه بخش پایینی دستگاه باشد نه در کناره اش. با این حال گاهی هم پیش می آید که شرکت ساکن مانتین ویو برای طراحی، اختیار عمل بیشتری به سازنده می دهد و این دقیقا همان اتفاقی است که برای طراحی موبایل نکسوس ۶ رخ داده که از سوی موتورولا توسعه یافت.

مهندس گوگل همچنین گفته که اپل، شرکتی است که بیشتر بر روی نازکی دستگاه هایش تمرکز می کند اما تیم نکسوس به دوربین و طراحی کلی دستگاه افتخار می کند.

توسعه دهندگان نکسوس در گوگل اظهار می کنند که سونی را متقاعد به ساخت یک سنسور جدید دوربین برای این دو دستگاه نموده اند. کیفیت تصاویر ثبت شده با هر دو نکسوس هم خبر از همین موضوع و کیفیت بالای آن می دهد. مهندسان گوگل همچنین می گویند که ابتدا تصمیم داشته اند سنسور اثر انگشت را در کناره دستگاه قرار دهند اما به علت عدم کارایی صحیحش، آن را در بخش پشتی موبایل قرار داده اند.

در مورد استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در نکسوس 6P نیز خبر می رسد که کوالکام، چند مهندس خود را در اختیار گوگل قرار داده و همچنین نسخه سوم از اسنپدراگون ۸۱۰ در این تلفن همراه به کار گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pouriya
    pouriya | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    حالا فهمیدم چرا ۶p خم میشد پس کار مهندسای گوگله نه هواوی که این همه گوشی فلزی میزنه هواوی هچکدومم خم نمیشن

  • بهفر
    بهفر | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    خود مهندسای گوگل میگن رو طراحیا نظارت کامل داشتن و حرف آخر و اونا میزدن پس این درست نیست که هر خوبی که نکسوسا دارنو به پای گوگل و بدی هاشونو به گردن شرکت سازنده بندازیم
    من فک میکنم خم شدن نکسوس 6p هم به گردن گوگله چون هواوی این همه موبایل فلزیه ساخته که اکثرشون از نکسوس باریک ترن هیچکدمشونم خم نشدن.

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    بهترین و کم نقص ترین نکسوس حال حاضر نکسوس 5X هست که توسط ال جی ساخته شده. دقیقا برخلاف نکسوس 6P که توسط هوآوی تولید شد و کیفیت ساخت پایینی داشت و به راحتی خم و از وسط شکسته میشد.

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    کلا از نکسوس 5 به بعد ، استفاده از سری های نکسوس یه شگفتی فوق العاده ای داره

  • اوبونتو
    اوبونتو | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    دمشون گرم

مطالب پیشنهادی