ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسخه 43 مرورگر فایرفاکس با پشتیبانی از پردازش 64 بیتی
تکنولوژی

با آمدن نسخه ۴۳ فایرفاکس کاربران ویندوز طعم مرورگری ۶۴ بیتی را خواهند چشید

مرورگر فایرفاکس یکی از باسابقه ترین و محبوب ترین مرورگرها در دنیای اینترنت محسوب می شود. گرچه محصول بنیاد موزیلا مدتی است که از رقیب دیرینه خود کروم عقب افتاده، اما همچنان انتخاب اول میلیون ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۰

مرورگر فایرفاکس یکی از باسابقه ترین و محبوب ترین مرورگرها در دنیای اینترنت محسوب می شود. گرچه محصول بنیاد موزیلا مدتی است که از رقیب دیرینه خود کروم عقب افتاده، اما همچنان انتخاب اول میلیون ها کاربر برای ورود به دنیای مجازی به حساب می آید.

امروز نسخه 43 این مرورگر اینترنتی با ویژگی های جذابی برای بیشتر پلتفرم ها از جمله ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر شد و البته باید بگوییم کاربران ویندوز برای اولین بار می توانند نمونه ای ۶۴ بیتی از این محصول را تجربه نمایند.

در ادامه خبر دیجیاتو را همراهی کنید.

از دیگر ویژگی های جدید این نسخه می توان به بلاک لیست سختگیرانه جدید برای جلوگیری از ردیابی کاربر توسط سایت ها و نمایش آیکونی نماینگر صوت برای تب های در حال پخش صدا اشاره کرد. نسخه دسکتاب همانند قبل به صورت خودکار به روزرسانی خواهد شد، ولی نسخه اندروید مانند همیشه با کمی تاخیر روی گوگل پلی قرار می گیرد.

موزیلا آمار دقیقی در خصوص میزان کاربران مرورگرش منتشر نکرده و تنها به اعلام "نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا" بسنده نموده است. پس می توان گفت علیرغم گسترش روز افزون استفاده از اپ های اینترنتی به جای مرورگرها، هنوز هم فایرفایکس یکی از اصلی ترین ابزارها برای دسترسی به دنیای مجازی محسوب می شود.

همانطور که در بالا گفتیم، مهمترین تغییر در ورژن ۴۳ ارائه یک نسخه ۶۴ بیتی برای ویندوز است. طبق اعلام سازنده این ورژن جدید تنها روی سیستم عامل های ویندز 7 و جدیدتر از آن قابل نصب خواهد بود و این یعنی تحت پوشش قراردادن بیش از 80 درصد کاربران ویندوزی در سراسر دنیا.

اما افزوده شدن پشتیبانی از پردازش 64 بیتی چه ارمغانی برای کاربران خواهد داشت؟ به طور مختصر می توان گفت قابلیت جدید به معنی توانایی اجرای اپلیکیشن های تحت وب بزرگتر و سنگین تر، افزایش سرعت اجرای نرم افزار و ارتقای امنیت در زمان مرور اینترنت است. این را هم باید یادآور شد که مرورگر فایرفاکس بر روی Mac چند سالی هست که نسخه ای ۶۴ بیتی را در اختیار کاربران می گذارد.

اجرای بازی ها روی مرورگر فایرفاکس با پشتیبانی از پردازش 64 بیتی

مرورگرهای اینترنتی ۳۲ بیتی تنها می توانند از ۴ گیگابایت حافظه ی رم موجود روی سیستم های ویندوزی استفاده نمایند و حالا با عرضه فایرفاکس ۶۴ بیتی برای این پلتفرم می توان انتظار داشت بازی های تحت وب با گرافیک بالا، که به طور معمول حجم زیادی از دیتا را در حافظه رم ذخیره می کنند، در فایرفاکس به روانی اجرا شوند. برخی بازی های خاص به دلیل همین محدودیت تا به امروز قابلیت اجرای روی مرورگر بنیاد موزیلا را نداشتند. علاوه بر این پشتیبانی از فناوری 64 بیتی به معنی افزایش سرعت چشمگیر در اجرای کدهای جاوا اسکریپت خواهد بود.

البته افزودن این قابلیت جدید مشکلاتی را نیز به همراه داشته است. بر اساس بررسی های صورت پذیرفته و گزارش های موجود، تعداد قابل توجهی از افزونه های محبوب فایرفاکس با آپدیت به نسخه 43 غیرفعال خواهند شد. از این بین می توان افزونه های Lastpass ،ADM و یا Adobe Acrobat را نام برد. گرچه تصور می شود سازندگان این افزونه ها خیلی زود دست به کار شوند و اقدام به به روزرسانی الخاقات خود نمایند.

در مورد سایر پلتفرم ها اما تغییرات عمده ای جز مواردی که در بالا ذکر شد اعمال نشده است و بهبودها بیشتر به رفع باگ و افزایش پایداری محدود می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hamid
    hamid | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    سلام من ویندوز 8.1 و رم 8 گیگ دی دی ار 3 و 2800 مگا همچنین چیزیه نوشته تو کنترل بنلش نصب کردم ورژنه 43 نسخه 64 بیتی خیلی راحت شاید 1 دقیقه شایدم کمتر راحت نصب شد قبلن ورژنش 29 بود فایر فاکس تعغیراتش برا ورژنه 43 نسخه 64 بیتی تصویری بفرمایید چی تغیر کرده و بدرد چه کارهایی میخوره و سرعت و قدرتش بهتر شده یا ....با تشکر از اساتید فن .

  • ava
    ava | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    اینا که سال هاست روی لینوکس 64 بیتی هستن :)

  • پیمان
    پیمان | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    من حدود یک ماهه نسخه 64 بیتی نصب دارم :(

  • آرش
    آرش | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    کاربران ویندوز طعم مرورگری 64 بیت را خواهند چشید؟

    تیتر رو اصلاح کنید، خیلی وقته حه حداقل Internet Explorer نسخه 64 بیت هم داره. و همچنین Chrome

    • mm98
      mm98 | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      تیتر مسخره.

    • sadegh
      sadegh | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      کلا از فرط عصبانیت جملش رو تا آخر نخوندی!؟
      کروم که خیلی وقته 64 بیته

مطالب پیشنهادی