ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بودجه سال آینده ناسا به 19.3 میلیارد دلار افزایش یافت

امروز برای مدیران و کارکنان ناسا روز بسیار دلچسبی است. کنگره آمریکا تصمیم گرفته تا به این آژانس، بودجه ای عظیم اختصاص دهد، حتی بیشتر از آنچه که ناسا درخواستش را داده بود. رهبر جمهوری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

امروز برای مدیران و کارکنان ناسا روز بسیار دلچسبی است. کنگره آمریکا تصمیم گرفته تا به این آژانس، بودجه ای عظیم اختصاص دهد، حتی بیشتر از آنچه که ناسا درخواستش را داده بود. رهبر جمهوری خواهان، امروز پروپوزال بودجه سال مالی 2016 دولت را منتشر کرد که یکی از عجیب ترین نکات آن، بودجه در نظر گرفته شده برای ناسا است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سال آینده، ناسا سرمایه ای معادل 19.3 میلیارد دلار را دریافت خواهد تا در پروژه های فضایی آن ها را خرج کند. سال گذشته، بودجه ناسا اندکی بیشتر از 18 میلیارد دلار برآورد شده بود و اوباما برای سال آینده، درخواست 18.5 میلیارد دلار داده بود که گویا کنگره آمریکا در این زمینه کاملا دست و دل باز است. سرمایه بیشتر، به معنی و مفهوم سرعت و شانس بیشتر در اجرایی شدن طرح های مهم ناسا است.

با این بودجه، ناسا یک قدم در طرح اعزام فضانوردان توسط کمپانی های خصوصی به ایستگاه بین المللی فضایی نزدیک تر می شود. مدیران ناسا برای انجام این کار مبلغی معادل 1.24 میلیارد دلار درخواست کرده بودند، درست همان مقداری که اوباما در طرح خود داشت و کنگره حالا کاملا موافقت کرده است.

با در نظر گرفتن اینکه ناسا به بودجه مورد نظر خود دست یافته، این انتظار می رود که در سال 2017، همانطور که برنامه ریزی شده، شاهد اعزام اولین فضانوردها توسط شرکت های خصوصی نظیر اسپیس اکس، بویینگ و ... باشیم. پیش از این، چارلز بولدن، مدیر کل ناسا از تامین نشدن سازمانش حکایت داشت و گفت اگر هزینه ها کفاف ندهد، احتمالا اولین پرواز به سال 2018 موکول شود.

به نظر می رسد انگیزه اصلی سیاستمداران آمریکایی در اختصاص دادن بودجه کلان به ناسا، پایان بخشیدن به همکاری با روسیه است. پس از تعطیلی برنامه شاتل در سال 2011، فضانوردان آمریکایی برای رسیدن به ایستگاه بین المللی فضایی از راکت های سایوز روسیه بهره می بردند که استفاده از آن برای هر فضانورد حدودا 80 میلیون دلار هزینه دارد. حال چارلز بولدن و دیگر سیاستمداران آمریکایی قصد دارند هر چه سریع تر استقلال پیشین خود را باز یابند و فضانوردان آمریکایی را با راکت های آمریکایی روانه آسمان کنند.

سفر به Europa، ماه سیاره مشتری و تقویت سیستم پرتابی موشک ها از دیگر برنامه های ناسا برای سال آینده است. با این حال، تا نهایی شدن این ارقام هنوز یک روز فاصله داریم. فردا و پیش از تعطیلی کنگره آمریکا برای تعطیلات کریسمس، کاخ سفید رای خود را در ارتباط با این برنامه صادر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein
    Hossein | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    میگم ۱۹.۳ میلیارد دلار برای سازمانی مثل ناسا کم نیست!!؟؟!؟!؟؟؟

مطالب پیشنهادی