ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج کار مفید که می توانید با تلفن های هوشمند قدیمی خود انجام دهید

دیر یا زود بالاخره همه ما تلفن هوشمندمان را ارتقا می دهیم و اگر دستگاه قبلی مان چندان وضعیت خوبی نداشته و قابل فروش نباشد، احتمالا سرنوشتی جز به یک گوشه افتادن و خاک خوردن در انتظارش نخواهد ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دیر یا زود بالاخره همه ما تلفن هوشمندمان را ارتقا می دهیم و اگر دستگاه قبلی مان چندان وضعیت خوبی نداشته و قابل فروش نباشد، احتمالا سرنوشتی جز به یک گوشه افتادن و خاک خوردن در انتظارش نخواهد بود. اما اگر اعتقاد داشته باشید که هر چیز که خوار آید، روزی به کار آید، حتما دنبال روش هایی خواهید گشت که بتوانید از موبایل سابق تان بهترین استفاده را بکنید.

اگر واقعا به دنبال راهی می گردید تا تلفن های هوشمند قدیمی تان را برای استفاده های دیگر به کار بگیرید، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

استفاده به عنوان کنترل از راه دور

remot

بیشتر ما از اپلیکیشن هایی که تلفن های هوشمند را تبدیل به کنترل از راه دور وسایلی مانند تلویزیون، گیرنده های دیجیتال و سیستم های خانگی می کنند خبر داریم، اما واقعا به ندرت از آن ها استفاده می کنیم، مگر نه؟ اگر بدترین حالت را در نظر بگیریم، ممکن است کنترل از راه دور اصلی خراب شده باشد و کار نکند، اینجاست که تلفن قدیمی شما به کار می آید.

خوشبختانه اپ استورها، ابدا کمبود این اپلیکشین ها حس نمی شود و برعکس، باید بین ده ها اپ این چنینی بگردید و بهترین و به صرفه ترین آن ها را پیدا کنید. برای راحتی شما چند نمونه از بهترین آن ها را لیست کرده ایم.

(Retune (iTunes Remote

Unified Remote

PowerDVD Remote (نسخه iOS - نسخه اندروید)

Yatse, the Kodi / XBMC Remote

استفاده به عنوان ساعت هشدار

clock

بیایید رو راست باشیم، دیگر ساعت های عقربه ای زنگ دار بیش از حد قدیمی و عتیقه شده اند، باید کمی به روز باشیم. ضعیف ترین تلفن های هوشمند هم توانایی اجرای یک اپلیکیشن ساعت ساده را دارند. به لطف اپلیکیشن های موجود، ساعت تلفن های هوشمند خیلی کامل تر و بهتر از ساعت های زنگ دار عادی هستند و اگر دلتان بخواهد می توانید یک Phone Stand یا فراتر از آن، یک Speaker Dock بخرید تا تلفن تان را به یک ساعت رو میزی تمام و کمال تبدیل کنید!

اگر اپلیکشین ساعت اصلی سیستم عامل برای سلیقه شما بیش از حد ساده است و امکانات بیشتری می خواهید، سراغ این اپلیکشین ها بروید.

جعبه ابزار: اپلیکیشن های ساعت هشدار برای بیدار شدن از خواب (قسمت اول - قسمت دوم)

استفاده به عنوان دوربین مدار بسته

Android-Mobile-Surveillance-Camera-App

هر چه می خواهید بگویید، ترسو، بزدل و وسواسی، اما کمی احتیاط و مراقبت بیشتر از اموال که ضرری ندارد. می خواهید از منزلتان حفاظت کنید؟ می خواهید از ورود افراد نا آشنا به محل سکونت تان اطلاع یابید؟ دوربین خیلی از تلفن های قدیمی بهتر از دوربین های مدار بسته موجود در بازار است و  به لطف این اپلیکیشن ها و با کمترین هزینه ممکن می توانید با راه اندازی یک دوربین مدار بسته از اموال تان محافظت کنید.

SalientEye Home Security Alarm

Video Monitor - Surveillance

پخش فیلم و موسیقی

music

حجم رسانه های صوتی و تصویری روز به روز افزایش می یابد اما مشکل کمبود فضا در تلفن های هوشمند ظاهرا قرار نیست به این زودی ها حل شود. هر چقدر هم که تلفنی با حافظه بیشتر تهیه می کنیم باز هم جوابگوی نیاز ما نیست! یا شاید هم سیستم پخش صدای تلفن قبلی تان بهتر از انتخاب جدیدتان بوده، به هر حال قرار نیست همیشه همه چیز پیشرفت کند. به جای اعتراض، بهتر است آن موبایل قدیمی مان را کشو بیرون بیاوریم و بخشی از موسیقی و فیلم هایمان را در آن ذخیره کنیم و به عنوان یک پخش کننده صوتی و تصویری از آن استفاده کنیم.

اگر هم پخش کننده های عادی تلفن همراه تان را دوست ندارید، این اپلیکشین ها را امتحان کنید.

جعبه ابزار: معرفی و مقایسه اپلیکیشن های برتر پخش موزیک

GPS آفلاین

gps

اگر اتومبیل شما مجهز به GPS نیست، چرا تلفن قدیمی تان را به عنوان یک GPS جانبی استفاده نکنید؟ کافی است این اپلیکیشن ها را در تلفن خود نصب کنید و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، مسیر ها را به راحتی و بدون سردرگمی پیدا کنید.

Google Maps

HERE Maps

اگر از موبایل قدیمی تان به شکل دیگری استفاده می کنید، آن را با ما در میان بگذارید، شاید روش های شما بهتر و کارامد تر باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    میشه به عنوان اکسس پوینت ازشون استفاده کرد

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    با دو تا از موردها اصلا موافق نیستم. یکیش تبدیل گوشی قدیمی به کنترل وسایل مختلف چون احتیاج به سنسور مادون قرمز و دسترسی به اپلیکیشن های مورد تعامل با اون داره که در اکثر گوشی های قدیمی (با سیستم عامل های قدیمی) وجود نداره. البته برای کنترل کامپیوتر تحت شبکه وای فای یا بلوتوث میشه استفاده کرد.
    دومین چیزی که به نظرم شدنی نیست، استفاده از گوشی قدیمی به عنوان پخش فیلم... چون این روزا فیلم ها از نظر رزولوشن بالاتر از توان یه گوشی قدیمی رفتن و درضمن صفحه نمایش اون گوشیب مطمينا بی کیفیت و کوچک تر از اونه که بشه ازش لذت برد.
    به غیر از این دو مورد، موارد دیگه هم تحت شرایط خاصی امکان پذیر نیستن یا کامل نیستن ولی در حالت معمولی میشه استفاده کرد.

  • ali reza
    ali reza | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    من دارم به عنوان مودم استفاده میکنم خیلی هم خوب کار میده شما هم اگه دارید اینکار کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی