ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شیائومی: از بابت برآورده نشدن اهداف خود برای سال ۲۰۱۵ نگران نیستیم

شیائومی در سال ۲۰۱۴ موفق گشت ۶۱ میلیون تلفن هوشمند را به فروش برساند اما در ماه مارس سال جاری مدیر عامل این شرکت یعنی لی جون از هدفی بلند پروازانه خبر داد و اعلام ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

شیائومی در سال ۲۰۱۴ موفق گشت ۶۱ میلیون تلفن هوشمند را به فروش برساند اما در ماه مارس سال جاری مدیر عامل این شرکت یعنی لی جون از هدفی بلند پروازانه خبر داد و اعلام کرد انتظار دارد کمپانی اش تا انتهای ۲۰۱۵ بتواند ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون دستگاه موبایل به بازار عرضه کند.

سال جاری میلادی با استارتی طوفانی از طرف برند چینی آغاز گشت و آنها تا جولای توانستند ۳۴.۷ میلیون اسمارت فون تولیدی شان را به دست کاربران علاقه مند برسانند. اما رفته رفته از تابستان که گذر کردیم شواهد نشان دادند بعید است کمپانی مورد بحث قادر باشد هدف گذاری صورت پذیرفته از سوی مدیرعاملش را برآورده نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با گذشت زمان برخی از رقبای هموطن شیائومی تکنیک های فروش این شرکت از جمله «Flash Sale» یا فروش با قیمتی نازل در بازه ی زمانی کوتاه را کپی کردند و البته برندهایی همانند هوآوی، لنوو و... نیز فعالیت شان افزایش یافت و موبایل هایی متنوع و مقرون به صرفه ارائه نمودند که بر بازار کمپانی مورد بحث اثر گذار واقع گشتند.

اما اکنون که مشخص شده شیائومی نمی تواند به هدف هایش دست یابد "لی جون"، مدیر عاملش می گوید «ابداً از این بابت نگرانی ندارد». ظاهراً استدلال او به این صورت است که با کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند در بازار چین شرکت اش می بایست به سمت توسعه ی گجت های دیگری حرکت کند و حتی به همین علت آنها ساخت و آماده سازی دست بند سلامتی Mi Band نسل دوم و تبلت Mi Pad 2 را در دستور کارشان گذاشته اند.

ضمناً کارشناسان بر این بارو هستند که شیائومی هر زمان که در رشد و کسب درآمد با مشکل مواجه شود می تواند با ورود به بازار آمریکا شرایط خود را عوض کند، زیرا در این بازار به یقین از موبایل های با کیفیت و خوش ساختی که قیمت مقرون به صرفه داشته باشند استقبال وسیعی به عمل خواهد آمد.

لی نیز در پایان صحبت هایش یادآور می شود که سبک و سیاق مدیریت شیائومی و راهکارهایی که توسط آن اتخاذ شده منجر به موفقیت چشم گیر اسمارت فون هایشان گشته و این شیوه از مدیریت می تواند به توسعه و عرضه سایر گجت ها نیز تعمیم پیدا کرده و از آنها نیز محصولاتی پیشرو در بازار بسازد.

نباید فراموش کرد این شرکت در آستانه ی معرفی و ارائه موبایل پرچمدار جدیدی با نام Mi 5 قرار دارد که گفته می شود از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می برد و انتظار می رود بتواند با امکاناتی شاخص و قیمتی بسیار مناسب فروشی ایده آل را برای سازنده اش رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    به نظرم مدیر عاملش زیاده خواه بوده یه مقداری.
    از فروش تو دو تا کشور (چین و هند)نمیشه 100 میلیون تا گوشی فروخت.همچنین کمپانی هایی مثل letv فروش رو براش سخت تر میکنن.ولی هنوز نمیدونم هواوی با اون قیمتای گرونش چطور خوب میفروشه.

مطالب پیشنهادی