ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

چگونه از استرس به نفع تیم خود بهره بگیریم؟

استرس قرار نیست لزوماً احساسی توان فرسا و مخاطره آمیز باشد که زندگی افراد را به خطر می اندازد. شما نیز به عنوان یک رهبر می توانید از استرس یک محیطِ کاریِ پرشتاب، به نفع شرکت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

استرس قرار نیست لزوماً احساسی توان فرسا و مخاطره آمیز باشد که زندگی افراد را به خطر می اندازد. شما نیز به عنوان یک رهبر می توانید از استرس یک محیطِ کاریِ پرشتاب، به نفع شرکت و کارمندان خود استفاده کنید. اگر موفق شوید از این اضطراب به نفع خود بهره بگیرید، می توانید کاری کنید اعضای تیمتان با یکدیگر و با شرکت شما پیوند قوی تری داشته باشند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که اضطراب را از قالب یک حس منفی خارج، و آن را به یک تمرین همبستگی گروهی تبدیل کنید.

شاون آکور، در مجله ی کسب و کار هاروارد به عنوان نمونه توضیح می دهد نیروهای نظامی چگونه از استرس جنگ به عنوان ابزاری برای تیم سازی بهره می گیرند.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آکور در مقاله ی خود می نویسد: «نیروهای نظامی پس از سال ها تجربه به این نتیجه رسیده اند که اگر ۱) با دیدی درست و ۲) به صورت گروهی استرس را تجربه کنید، می توانید پیوندهای اجتماعی مفیدی برای خود ایجاد کنید که تا آخر عمر در موردشان صحبت خواهید کرد». از این تجربه حتی برای نگه داشتن افراد در خدمت نیروهای نظامی و یا حتی شرکت ها در عین وجود فرصت های بهتر نیز استفاده می شود. به عقیده ی آکور نکته ی اصلی اینجاست که «سازمان هایی مثل سازمان های نظامی، فرهنگ خود را از افتخار حاصل از غلبه بر چالش ها در کنار یکدیگر کسب می کنند».

در ادامه متوجه خواهید شد چطور استرس را از زاویه ی مناسب تجربه کنید و با هدف انگیزه دادن به خود و کارمندانتان به آن معنا بدهید.

استرس را از زاویه ی مناسبی تجربه کنید

اگر اضطراب عملکرد شما و کارمندانتان را کاهش داده است، باید نحوه ی تجربه ی آن را تغییر دهید. برای مثال، اگر با دیدن تعداد زیاد ایمیل هایی که باید به آنها پاسخ دهید دچار استرس می شوید، جواب دادن به آنها در مدت زمانی محدود را در قالب یک چالش قرار دهید که موفقیت در انجام آن می تواند به نفع شما باشد. آکور در این باره می نویسد: «پشت هر عامل استرس زایی، حتی دست و پنجه نرم کردن بی پایان با ایمیل، فرصتی برای تقویت بخش هایی از پتانسیل درونی شما نهفته است؛ بخش هایی مثل صبر، مقاومت و کارایی».

 به استرس معنا بدهید

وقتی چالش هایی که شما را به اضطراب دچار می کنند معنایی نداشته باشند، برای غلبه بر آنها هیچ تلاشی نخواهید کرد. اما اگر عوامل استرس زایی که شما را تحت تأثیر قرار می دهند در بافتار بزرگ تری قرار دهید، هم خودتان و هم کارمندانتان برای چیره شدن بر آنها تلاش بیشتری خواهید کرد و آنها را پشت سر خواهید گذاشت. آکور می گوید: «ما برای کمک کردن به افراد و تیم های مختلف در جهت پیشرفت، باید نقاطی که میان معنا و عوامل استرس زا وجود دارند را به هم وصل کنیم».

استرس را یک ورزش گروهی در نظر بگیرید

آکور عقیده دارد «باید به رهبران تیم ها یاد داد کمک کنند اعضای تیمشان عوامل استرس زا را به عنوان یک چالش گروهی معنادار ببینند». او با اشاره به لیگ فوتبال امریکا تأکید می کند که این «تیم ها هستند که برنده ی مسابقات قهرمانی می شوند، نه افراد». کاری کنید تیم شما نیز استرس را به چشم یک ورزش گروهی ببیند. اگر همه ی شما در کنار یکدیگر کار کنید، کار ها بین همه ی اعضای گروه تقسیم خواهند شد و به این ترتیب می توانید هر کاری را به شکلی اثربخش به انجام برسانید و در عین حال از اثرات مخربی که ممکن است گریبانگیرتان شوند فاصله بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی