ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست Avegant Glyph ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد

این هدست متفاوت را به یاد دارید؟ Avegant Glyph سال گذشته از هدستی عجیب و غریب پرده برداشت که مهم ترین کار آن، پخش صدا با کیفیتی عالی نیست، بلکه نمایش تصویر نیز هست. مشابه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

این هدست متفاوت را به یاد دارید؟ Avegant Glyph سال گذشته از هدستی عجیب و غریب پرده برداشت که مهم ترین کار آن، پخش صدا با کیفیتی عالی نیست، بلکه نمایش تصویر نیز هست. مشابه رویکرد هدست های واقعیت مجازی، این دستگاه هم عملکردی دوگانه دارد و همانند سینمای کوچکی در برابر چشمان شما قرار می گیرد.

حتما شده که در مکانی عمومی به انتظار ایستاده باشید و بخواهید ویدیویی کوتاه را تماشا کنید اما نگاه دیگران به نمایشگر موبایل آزارتان دهد. توسعه دهندگان این هدست با در نظر گرفتن این مسئله، هدستی ساخته اند که هم می تواند در حالت عادی صرفا به عنوان منتقل کننده صدا مورد استفاده قرار بگیرد، و هم نمایشگری دارد که می تواند محتوایی را در برابر چشم نمایش دهد، کافی است هدست را 90 درجه به سمت صورت خود بچرخانید تا لنزها در برابر چشم قرار بگیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

avegant05

هدست که Glyph نام دارد، 699 دلار قیمت خواهد داشت و از طریق اتصال به تبلت یا تلفن همراه شما، تصویر و صدا را پخش می کند. شرکت Avegant در کمپین کیک استارتر دو سال پیش این محصول موفق شد تا 1.5 میلیون دلار سرمایه کسب کند تا هزاران نسخه از آن بسازد و حالا ماه آینده، حامیان پروژه هدست های خود را دریافت خواهند کرد.

در ماه مارس سال آینده، کسانی که محصول را خریداری کرده باشند می توانند آن را دریافت کنند. جالب است بدانید که این کمپانی در ابتدا متشکل از 5 نفر بود و حالا حدود 30 نفر در پروسه تولید Glyph نقش دارند.

توسعه دهندگان این دستگاه معتقدند که هدست های واقعیت مجازی بیش از حد فراگیر بوده و شما را محدود به ساکن ماندن در اتاق خواب می کنند. به این معنی که نمی توانید آکیلس ریفت را روی سرتان بگذارید و در خیابان از آن استفاده کنید اما Glyph آزادی بیشتری در اختیار کاربر می گذارد.

avegant01

Avegant اخیرا نیز با Jaunt وارد همکاری شده که هدف از انعقاد چنین قراردادی، امکان پخش ویدیوهای 360 درجه روی هدست Glyph است. شما می توانید به صورت آنلاین در یک کنسرت حضور داشته باشید یا یک مسابقه فوتبال را از درون جایگاه تماشاگران ورزشگاه دنبال کنید.

آنچه که مخاطب از طریق لنزهای این هدست تماشا می کند، مشابه تجربه مشاهده تلویزیون 80 اینچی در فاصله 2.5 متری است. با وجود رزولوشن بالا و تسلط کامل روی نمایشگر، مخاطب همچنان می تواند از زیر آن جلوی پای خود و همچنین دست هایش را مشاهده کند. عملکرد آن نیز بسیار شبیه هدست های واقعیت مجازی است اما نه در آن سطح پیشرفته و کامل. باتری دستگاه قادر است تقریبا 3 ساعت ویدیو پخش کند.

مدیرعامل این شرکت می گوید فعلا برنامه ای برای تبدیل کردن Glyph به یک هدست واقعیت مجازی و یا حتی تولید محصولی جداگانه در این شاخه از تکنولوژی ندارند. به نظر می آید Glyph به اندازه کافی جاه طلبانه باشد که توسعه دهندگانش فعلا به چیز دیگری فکر نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی