ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

50 درصد جمعیت ایالات متحده آمریکا، بازی های ویدیویی انجام می دهند

مرکز تحقیقاتی Pew، با نظرسنجی تلفنی از 2001 آمریکایی بالغ، درک عمومی مردم از بازی های ویدیویی را سنجید و در همین راستا آماری جالب توجه ارائه نمود. از این جامعه آماری، 50 درصد اذعان ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

مرکز تحقیقاتی Pew، با نظرسنجی تلفنی از 2001 آمریکایی بالغ، درک عمومی مردم از بازی های ویدیویی را سنجید و در همین راستا آماری جالب توجه ارائه نمود. از این جامعه آماری، 50 درصد اذعان داشتند که بازی های ویدیویی انجام می دهند اما از این میان، تنها 10 درصدشان خود را گیمر خطاب می کردند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طبق آمار، 50 درصد از مردان و 48 درصد از زنان آمریکایی به بازی های ویدیویی می پردازند اما 60 درصد کسانی که مورد پرسش قرار گرفتند، باور داشتند علاقه مندان به بازی های ویدیویی مردان هستند، از جمعه 57 درصد زنانی که خودشان بازی می کنند.

طی این نظرسنجی 15 درصد از مردان و 6 درصد از زنان خودشان را گیمر اعلام کرده اند. جالب است بدانید که از میان افراد 18 تا 29 سال، 33 درصد از مردان و فقط 9 درصد از زنان لقب گیمر را برای خود مناسب دانسته اند.

در ادامه با نگاهی آماری تر به ماجرا نگاه می کنیم:

  • 35 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 53 درصد از کسانی که خودشان را گیمر خطاب می کنند) بر این باورند که اغلب گیم ها برای تلف کردن زمان نیستند. با این حال، 13 درصد از کسانی که اصلا بازی نمی کنند هم چنین باوری دارند.
  • 33 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 46 درصد از کسانی که خودشان را گیمر خطاب می کنند) قبول ندارند که اقلیت ها در بازی های ویدیویی بد جلوه داده شده اند. اما 9 درصد از بازیکنان (و 10 درصد گیمرها) باور دارند که چهره اقلیت ها بسیار ضعیف نمایش داده شده. 61 درصد از کسانی که بازی نمی کنند هم طبیعتا نظر خاصی نداشته اند.
  • 26 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 35 درصد از کسانی که خودشان را گیمر خطاب می کنند) باور ندارند که زن ها در بازی ها ضعیف جلوه داده شده اند. از سوی دیگر، 16 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 24 درصد از گیمرها) خلاف این مسئله را باور دارند. 55 درصد کسانی که بازی نمی کنند هم نظری در این رابطه نداشتند.

اگرچه مرکز تحقیقاتی Pew می گوید قشر گسترده ای از مردم آمریکا تصور دارند که رابطه ای میان بازی های ویدیویی و خشونت در جامعه وجود دارد اما گزارش آن ها به این عبارت ختم می شود که نگاه عمومی مردم به بازی های ویدیویی و کسانی که بازی انجام می دهند، پیچیده و نامشخص است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Lord Vampire
    Lord Vampire | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من سوال درست در رابطه با بازيهاي ويدئويي از كساني كه آنها را قبول ندارند اين است كه اگر فيلم، سريال، انيميشن و سرگرميهاي بصري را ميبينند و از آن لذت ميبرند چرا تا اين حد با بازيهاي ويدئويي دشمني دارند! مگر غير اين است كه آنها از جهاتي شبيه به يكديگرند البته با اين تفاوت مهم كه در بازي ها، سازندگانشان بخشي از كنترل روند جريان را در اختيار شما نيز قرار داده اند و از اين نظر احترام بيشتري براي انتخاب هاي مخاطب قائل شده اند. درست است كه ممكن است بعضي اشخاص تلويزيون نبينند يا حتي علاقه اي به فيلم نيز نداشته باشند، اما اين قشر قطعا جامعه خوبي براي آمارگيري در اين باره نمي باشند. با توجه به گستردگي و تنوع موضوع، كميت و كيفيت سرگرميهاي بصري، طبيعي ست كه مخاطب موردهايي را نپسندد اما بنظرم مهمترين ويژگي برتر بازي هاي ويدئويي اين است كه برخلاف فيلم و كتاب، به روشهاي معمول شما نمي توانيد بدون طي كردن محتواي آن به آخر آن جهش كرده و به اصطلاح آن را دور بزنيد و از آخر ماجراي آن باخبر شويد و اين امتيازي عالي براي بازي هاي ويدئويي محسوب مي شود. درهر صورت نظر سنجي هاي كلي را نميتوان قابل استناد دانست و چيزي از جايگاه بارز بازي هاي ويدئويي نخواهد كاست.

مطالب پیشنهادی