ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش IDC: فروش ساعت های هوشمند با صدرنشینی اپل روندی صعودی خواهد داشت

براساس گزارش تازه شرکت IDC (فعال در حوزه تحقیقات بازار)، ظرف چند سال آتی، اپل واچ بیشترین رشد تعداد کاربران را خواهد داشت و از این لحاظ صدرنشین جدول جهانی خواهد بود. این شرکت همچنین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

براساس گزارش تازه شرکت IDC (فعال در حوزه تحقیقات بازار)، ظرف چند سال آتی، اپل واچ بیشترین رشد تعداد کاربران را خواهد داشت و از این لحاظ صدرنشین جدول جهانی خواهد بود.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده که تا پایان امسال شمار کاربران watchOS به 13 میلیون نفر می رسد تا این پلتفرم 61.3 درصد از کل سهم بازار جهانی ساعت های هوشمند را به خود اختصاص داده و جایگاه نخست را به دست آورد.

تا پایان سال جاری میلادی، همچنین 3.2 میلیون دستگاه مبتنی بر پلتفرم پوشیدنی اندروید به فروش خواهد رفت و مجموع سهم آن از بازار جهانی این محصولات را به رقم 15.2 درصد می رساند.

Pebble نیز با جذب 1.8 میلیون کاربر با اختلافی اندک قبل از اسمارت واچ های مبتنی بر تایزن (با 1.7 میلیون کاربر) قرار می گیرد. برای اطلاع از دیگر اطلاعات مندرج در این گزارش در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در گزارش IDC اینطور ارزیابی شده که جمعیت بالای کاربران اپل و همچنین افزایش روز افزون اپلیکیشن های ارائه شده برای پلتفرم پوشیدنی این شرکت در نهایت به نفع WatchOS تمام می شود. این شرکت تحقیقاتی مدعی شده که پلتفرم یاد شده «بسیار سریع» به نوعی معیار برای ارزیابی دیگر ساعت های هوشمند و پلتفرم های رقیب بدل گردیده است.

البته آنطور که IDC گفته، هنوز فضا برای بهبود و افزوده شدن امکانات بیشتر به این پلتفرم وجود دارد، با این همه، قابلیت ها و امکانات آن در سطحی هست که WatchOS را در صدر لیست های جهانی نگه دارد.

براساس گزارش این شرکت، بین سال های 2015 تا 2019 میلادی، پلتفرم پوشیدنی اپل نرخ رشدی برابر با 36.5 درصد را تجربه خواهد کرد و مجموعا 51.1 درصد از بازار ساعت های هوشمند دنیا را تا پایان این بازه زمانی در اختیار می گیرد و تا سال 2019، 45.2 میلیون دستگاه ساعت هوشمند مبتنی بر آن به فروش خواهد رفت.

در این گزارش که اخیرا منتشر گردیده، آمده است که به خاطر افزایش تمایل شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی به استفاده از Android Wear شاهد زیاد شدن کاربران دستگاه های بهره مند از این پلتفرم خواهیم بود و به تدریج ساعت سازان سنتی نیز به بازار اسمارت واچ ها ورود می یابند.

از سال 2015 تا 2019 میلادی، این پلتفرم بیشترین نرخ رشد ترکیبی را (80.5 درصد) تجربه می کند و آنطور که در گزارش IDC آمده، در سال 2019، 34.3 میلیون ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear به بازار عرضه می شوند و مجموعا 38.8 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد.

براساس اعلام این شرکت، تایزن نیز اسب سیاه رقابت اسمارت واچ ها خواهد بود و می تواند  Android Wear را حسابی به چالش بکشد. گفتنی است که هم اکنون از این پلتفرم روی Gear S و Gear S2 استفاده شده و قرار است که تا سال 2019 میلادی، محصولات Pebble نیز از آن بهره بگیرند و آنطور که که IDC پیش بینی کرده، در آن سال 2.5 میلیون ساعت مبتنی بر تایزن روانه بازار خواهد شد.

طبق اعلام Ramon Llamas مدیر واحد تحقیقات پوشیدنی های IDC، ساعت های هوشمند آینده متفاوت از مدل های امروزی خواهند بود و علاوه بر پشتیبانی از شبکه های موبایلی و حسگرهای سلامت، طیف متنوعی از اپلیکیشن های شخص ثالث را در خود خواهند داشت.

IDC پیش بینی کرده که فروش ساعت های هوشمند از 21.3 میلیون دستگاه در سال 2015 میلادی به رقم 32.3 میلیون دستگاه در سال آینده برسد. تا سال 2019 میلادی نیز رکورد فروش 88.3 میلیون دستگاه پوشیدنی شکسته می شود و در این بازه شاهد نرخ رشد ترکیبی معادل 42.8 درصد برای این محصولات خواهیم بود.

loe-a

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    به نظرم ساعت هواوی عالیه

  • امیر
    امیر | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    مگر اینجا نگفتن دستمالا که مایکی بند عالی فروخته؟!
    پس چرا توی هیچ اماری نیست؟
    این عالی چندتا بوده؟!
    100تا؟
    خ خ خ

    • firebird
      firebird | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

      فکر نکنم سیستم عامل داشته باشه. بعیده ساعت هوشمند حسابش کنند.

    • مهدی
      مهدی | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

      ایول دستمال رو خیلی خوب اومدی :))))))))

مطالب پیشنهادی