ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت شرکت Metanautix را خریداری کرد؛ استارتاپی که در زمینه مدیریت داده فعالیت دارد

مایکروسافت به تازگی شرکتی تازه تاسیس به نام Metanautix را در پالو آلتو خریداری کرده؛ استارتاپی که به شرکت های بزرگ کمک می کند انبوه داده های داخلی شان را فیلتر نمایند. شرکت مورد بحث ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت به تازگی شرکتی تازه تاسیس به نام Metanautix را در پالو آلتو خریداری کرده؛ استارتاپی که به شرکت های بزرگ کمک می کند انبوه داده های داخلی شان را فیلتر نمایند.

شرکت مورد بحث در سال 2012 میلادی توسط تئو واسیلاکیس و تولی لریوس تاسیس شد که پیشتر در شرکت های گوگل و فیسبوک کار کرده بودند. آنها در سال 2014 میلادی و کمی بعد از توسعه شرکت و جذب سرمایه 7 میلیون دلاری، موفق شدند فعالیت هایشان را به صورت رسمی آغاز نمایند.

این کمپانی تکنولوژی های خود را به شرکت های بزرگی می فروشد که تمایل دارند منابع داده ای خود در دپارتمان ها و بخش های گوناگون را با هم ادغام کنند و به چشم اندازهای معناداری از کسب و کار خود دست یابند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که چطور می خواهد از این تکنولوژی استفاده کند اما خبر داده که قصد دارد از آن در واحد تحلیلی کورتانا و SQL Server خود بهره بگیرد.

واسیلاکیس هم در تایید این مساله اظهار داشت: Metanautix با این چشم انداز کارش را آغاز کرد که با ایجاد موتور محاسبات داده Quest که امکان دسترسی قیاس پذیر SQL به هر داده ای را فراهم می آورد، زنجیره تامین دیتا را با یکدیگر یکپارچه سازی نماید. بعد از سه سال، حالا امکانی فراهم شده تا با الحاقمان به مایکروسافت این مهم را به سطح تازه ای برسانیم. ما چشم به راه آینده هستیم تا بخشی از تلاش های آتی مایکروسافت در زمینه Azure و SQL Server باشیم و نمایی یکپارچه از تمامی داده های ذخیره شده کاربران روی کلاود و سیستم های شرکتی را در اختیارشان قرار دهیم.

درست مانند خریدهای قبلی مایکروسافت Metanautix نیز در راستای تحقق طرح های این شرکت ساکن در ردموند برای ایجاد یک ابر هوشمند صورت می گیرد که به تعبیر ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت، یکی از حوزه های اصلی سرمایه گذاری مایکروسافت به شمار می رود.

گفتنی است که این غول نرم افزاری، در سالی که گذشت بیش از 20 شرکت را خریداری کرد که همگی شان نیز عمدتا در زمینه کلاود فعالیت داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عین الله
    عین الله | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    عجب شرکت خفنیه

مطالب پیشنهادی