ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی بلک بری حکایت از عملکرد موفق آن در سه ماهه سوم سال 2015 دارد

روز گذشته بلک بری اعلام کرد که هر سهم آن با زیانی معادل با سه سنت روبرو بوده، با این همه، این نتیجه بهتر از 14 سنت ضرر پیش بینی شده وال استریت است. علاوه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

روز گذشته بلک بری اعلام کرد که هر سهم آن با زیانی معادل با سه سنت روبرو بوده، با این همه، این نتیجه بهتر از 14 سنت ضرر پیش بینی شده وال استریت است.

علاوه بر این، درآمد شرکت مورد بحث نیز فراتر از میزان پیش بینی شده 488.8 میلیون دلار اعلام گردید. این شرکت در سه ماه سوم سال مالی جاری درآمدی برابر با 557 میلیون دلار داشت، در حالی که در بازه زمانی مشابه در سال قبل، با اعلام درآمد 793 میلیون دلاری، یک سنت بابت هر سهم خود سود داشته است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در سه ماهه جاری، شرکت مورد بحث نخستین تلفن هوشمند اندرویدی اش را به بازار عرضه کرد و موفق گردید مجموعا 700 هزار دستگاه موبایل را به فروش برساند که این رقم به مراتب پایین از میزان پیش بینی شده وال استریت بود و میزان درآمد آن حتی از سه ماهه دوم سال مالی جاری (یعنی قبل از معرفی تلفن هوشمند Priv) نیز پایین تر ارزیابی شده است.

فروش واحد سخت افزار این شرکت در سه ماهه سوم نیز برابر با 222.8 میلیون دلار اعلام گردیده که به صورت سال به سال کاهش یافته اما از رقم 201 میلیون دلار ثبت شده در سه ماهه دوم بیشتر است.

چن مدیرعامل این شرکت در جلسه ای که با حضور سرمایه گذاران و تحلیلگران برگزار شده بود، اعلام کرد که نخستین اولویتش بالا بردن فروش اسمارت فون در این شرکت است و مدعی شد که این مهم به زودی و حتی «در سه ماهه بعد» اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: شانس آنکه فروش واحد موبایل بیشتر شده و به تدریج به سمت درآمدزایی پیش برود بسیار بالاست و به همین خاطر بلک بری تصمیم گرفته که این واحد را حفظ نماید.

در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد جیمز یرش، مدیر ارشد واحد مالی این کمپانی کانادایی نیز حضور داشت و اعلام نمود که بلک بری باید سالانه 5 میلیون دستگاه تلفن هوشمند بفروشد تا نگه داشتن واحد موبایل برایش مقرون به صرفه باشد.

این کمپانی طبق اعلام مدیرانش، در سه ماهه سوم سال مالی جاری پیشرفت های خوبی در واحد نرم افزار و خدمات خود داشه و درآمدهایش در این بخش برابر با 162 میلیون دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل افزایشی 183 درصدی داشته و در قیاس با سه ماهه دوم نیز افزایشی 119 درصدی را نشان می دهد. البته روشن است که خریدهای بلک بری نیز در این مساله بی تاثیر نبوده و بخصوص خرید شرکت Good Technologies در آن موثر بوده است.

ظاهرا جلسه برگزار شده توانسته رضایت سرمایه گذاران این کمپانی را تا حدود زیادی جلب کند و افزایش 10 درصدی ارزش سهام آن (8.64 دلار بابت هر سهم) از جمله خبرهای خوبی بوده که در جریان جلسه مطرح گردیده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shahryar
    shahryar | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    این چینی ها کجا فارغ التحصیل میشن؟

  • Alireza
    Alireza | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    آفرین بر این شفافیت کاری آفرین

مطالب پیشنهادی