ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا انجام دومین پرواز تجاری همراه با سرنشینش را به بوئینگ محول کرد

ناسا انجام دومین پرواز تجاری خود به بوئینگ محول کرد؛ یکی از دو شرکت خصوصی که برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی، فضاپیما می سازد. این یعنی بوئینگ ضمانت می دهد که فضانوردان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

ناسا انجام دومین پرواز تجاری خود به بوئینگ محول کرد؛ یکی از دو شرکت خصوصی که برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی، فضاپیما می سازد.

این یعنی بوئینگ ضمانت می دهد که فضانوردان این سازمان را دست کم دو بار با استفاده از فضاپیمای CST-100 Starliner خود به فضا بفرستد. ناسا نخستین پرواز همراه با سرنشین خود با استفاده از فضاپیمای بوئینگ را در ماه می انجام داد و در ماه نوامبر با شرکت اسپیس اکس وارد مذاکره شده تا با استفاده از کپسول دراگون آن ماموریت تازه ای را به فضا انجام دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته هنوز حرفی در مورد اینکه کدام شرکت در نظر دارد فضانوردان ناسا را به فضا ارسال نماید به میان نیامده است.

گفتنی است که هم اکنون، بوئینگ و اسپیس اکس در قالب برنامه ای تحت عنوان «خدمه تجاری ناسا» برای این سازمان فضاپیما تولید می کنند. هدف از اجرای طرح مذکور هم آن است که فضانوردان آمریکایی بار دیگر بتوانند با فضاپیماهایی که در داخل این کشور ساخته می شوند به فضا بروند.

از زمان لغو برنامه شاتل فضایی، ناسا برای انجام ماموریت های فضایی اش به راکت روسی سایوز وابسته بوده که هر صندلی اش هزینه ای در حدود 80 میلیون دلار را بر دوش آن تحمیل می کند.

فضاپیمایی که مشترکا با همکاری بوئینگ و اسپیس اکس ساخته می شود و هم اکنون پروسه توسعه اش در میانه های راه است، قرار شده که انجام سفرهای فضایی را با هزینه ای به مراتب پایین تر و مقرون به صرفه تر برای فضانوردان آمریکایی محقق نماید.

ناسا به عنوان بخشی از قرارداد خود با این دو شرکت متعهد می شود که دست کم چهار پرواز همراه با سرنشین را با استفاده از فضاپیماهای این دو شرکت انجام دهد و این یعنی هنوز جای یک سفارش دیگر برای سازمان مذکور باقیست. سفارشات، دو تا سه سال قبل از تاریخ پرتاب انجام می شوند و به همین دلیل شرکت ها زمان کافی را در اختیار دارند تا تجهیزات مورد نیاز فضاپیماهای خود را تولید و آنها را اسمبل کنند.

ناسا هم اکنون فضانوردانی که قرار است در این ماموریت ها مشارکت نمایند را انتخاب کرده است هرچند که هنوز تاریخ دقیقی را برای انجام آنها معین نکرده.

تا همین الان، قرار بر این بوده که پروازها اواخر سال 2017 میلادی انجام شوند. اخیرا نگرانی هایی در این رابطه مطرح شده که مبادا این پروازها به خاطر کمبود بودجه به سال 2018 موکول شوند. اما بودجه ای که اخیرا توسط سنا به تصویب رسید، کلیه هزینه های این برنامه را برای نخستین بار از زمان اجرایی شدنش در بر می گیرد و این یعنی، شانس آنکه این پروازها برای اولین بار به موقع انجام شوند بسیار بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    ایول

مطالب پیشنهادی