ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش نویس قانون «اجبار حضور شخص پشت فرمان خودروی بدون راننده» خشم گوگل را برانگیخت

گوگل روی خودروی بدون راننده خود سرمایه گذاری زیادی انجام داده و امیدوار است در آینده ای نزدیک بتواند این تکنولوژی را به صورت عمومی عرضه و اثر خطای انسانی را در حوادث رانندگی به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

گوگل روی خودروی بدون راننده خود سرمایه گذاری زیادی انجام داده و امیدوار است در آینده ای نزدیک بتواند این تکنولوژی را به صورت عمومی عرضه و اثر خطای انسانی را در حوادث رانندگی به صفر برساند.

اما این طور به نظر می آید که هنوز برخی قانونگذاران در کشور آمریکا اعتماد چندانی به این خودروها ندارند، چرا که به تازگی پیش نویس قانونی در ایالت کالیفرنیا مطرح شده که طی آن می بایست پشت فرمان هر خودروی بدون راننده یک نفر دارای گواهینامه رانندگی نشسته باشد. به عبارت دیگر اگر این قانون تصویب شود، خودروهای بدون راننده دیگر "بی نیاز از راننده" نخواهند بود. با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.

از واکنش های مدیران گوگل چنین برمی آید که آنها از تصویب احتمالی چنین قانونی به هیچ وجه خوشحال نیستند. از نظر آنها یکی از مزیت های عالی خودروهای بدون راننده این است که هر کس می تواند از آنها برای رسیدن به مقصدش بهره ببرد؛ چه فرد مذکور گواهینامه داشته باشد، و چه نه.

در صورت تصویب چنین قانونی دیگر افراد سالخورده، بیماران نقص عضو، نابینایان و یا نوجوانانی که هنوز به سن قانونی دریافت گواهینامه نرسیده اند، نمی توانند به تنهایی سوار بر یک اتومبیل خودران شوند. این یعنی حذف یکی از بزرگترین دلایلی که گوگل به خاطرش در حال توسعه تکنولوژی خودروی بدون راننده است.

مزیت دیگری که برای چنین خودروهایی متصور می شد این بود که راننده می توانست مانند دیگر سرنشینان بدون دغدغه به کارهای دلخواه خود چون مطالعه یا وبگردی بپردازد، اما در صورت اجرای قانون فوق، راننده باید مثل سابق حواسش به مسیر باشد. پس احتمالاً تنها تفاوت بین خودورهای معمولی و خودران، در محل قرارگیری دستان راننده (روی فرمان و گره شده روی سینه) خواهد بود.

بی دلیل نیست که یکی از مدیران ارشد گوگل در پستی شدیداً به این پیش نویس واکنش نشان داده و تصمیم مسئولین ایالتی را واپسگرایانه خوانده است. البته او در ادامه مطلب خود افزوده که شرکت مطبوعش تمام تلاش خود را برای منصرف ساختن مقامات از تصویب این قانون مبذول می دارد.

گرچه نباید از نظر دور داشت که از یک جهت تصویب این قانون سبب افزایش ضریب ایمنی استفاده از خودروهای بدون راننده می شود، چرا که راننده می تواند در صورت بروز هرگونه اشکال در سیستم خودران اتوموبیل، هدایت آن را در دست گرفته و از بروز حادثه جلوگیری نماید، اما به نظر می رسد که گوگل احتمال بروز چنین نقص هایی را در سیستم ابداعی خود کاملاً منتفی می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    کار قانون گذار ها به نظرم درست بوده با تصویب این قانون راه برا این ماشین ها باز میشه بعد از اطمینان به این تکنولوژی هم قانون میشه تغییر داد
    اونجا امریکا و به راحتی قوانین احمقانه قابل تعویض هستن

    • ava
      ava | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

      آمریکا 50 ساله قانون احمقانه فروش سلاح گرم رو نتونسته تغیر بده .
      تغیر قانون در آمریکا بسیار بسیار بسیار سخت تر از جاهای دیگر هست و فوق العاده فوق العاده سخت گیر هستن و مجلسشون خیلی خیلی خیلی میخ هست . شما اطلاع نداری نظر نده
      قوانین رو خیلی زیاد برسی میکنن و چیزی که تصویب شد خیلی به سختی ممکنه عوض بشه

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    اولین باریه می بینم شرکتی خشمگین میشه !
    قبل از این سیاست مدارها کشورها خمشگین میشدند
    راننده کاممون که باید حذف بشه اگه نشد حد اقل فشار کاریشون کم بشه فکرشو بکن تو جاده فقط گیم بزنی !

    • a2
      a2 | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

      کمر گوگل شکست... خوبه بد کاری نکرد البته بعد ها اگه این تکنولوژی کم نقض تر شد بهتره این قانون برندار ... الان گوگل با این قانون حواسش جمع تر میمونه!

      @s.s.b: بعد اون وقت دستمزد راننده های کامیون و کشنده به شدت میاد پایین
      50 سال آینده رو اگه تصور کنی گواهینامه پایه یک تقریبا نابود میشه و ...

  • shahryar
    shahryar | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    پس عملا خودروی بدون راننده کمتر از ۱۰ درصد هم نمیتونه تحول ایجاد کنه ، امیدوار بودم راننده های اتوبوس و کشنده ها بکل حذف بشن تا مشکلات و‌هزینه ها کمتر بشه

مطالب پیشنهادی