ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جبران کمبود پهنای باند اینترنت با ابرآروان

شبکه توزیع محتوا (CDN)، یک شبکه بزرگ از سرورهایی است که در چندین نقطه دنیا مستقر هستند و به صورت جغرافیایی توزیع شده‌ اند. با استفاده از CDN محتوا با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۵

شبکه توزیع محتوا (CDN)، یک شبکه بزرگ از سرورهایی است که در چندین نقطه دنیا مستقر هستند و به صورت جغرافیایی توزیع شده‌ اند. با استفاده از CDN محتوا با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از طریق نزدیک‌ ترین سرور به وی ارائه می گردد و نکته مثبت اینکه همین سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌ های با ترافیک بالا بسیار تأثیرگذار است.

حال روابط عمومی شرکت ابرآروان (آروان کلود) در همین رابطه بیانیه خبری خود را برای دفتر دیجیاتو ارسال نموده که می توانید در ادامه مطلب آن را مطالعه فرمایید.

همه ما در ایران از سرعت پایین اینترنت هنگام استفاده از وب سایت ها شکایت داریم. یکی از راهکارهای مهم برای حل این مساله، شبکه های توزیع محتوا (CDN) یا همان سرویس دهی خدمات ابری در سطح مناطق مختلف جغرافیایی است.

شبکه ­های توزیع محتوا و اَبرهای امنیتی به سرویس­ هایی گفته می­ شوند که در جهت افزایش امنیت، سرعت و کارایی محتوای تحت وب فعالیت ­می کنند؛ سرویس­ ها و خدماتی که در چند سال اخیر (از سال 2009) با وجود پیچیدگی­ های تکنولوژیک فراوان، سرمایه ­گذاری ­های چند ده میلیون دلاری را جذب کرده اند.

در حال حاضر، شرکت های زیادی هستند که در دنیا خدمات ابری ارائه می دهند و هر روز تعداد آنها، بیشتر و بیشتر می شود، اما این محصول در ایران برای اولین بار توسط شرکت آروان، با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، به عنوان اولین شبکه توزیع محتوای عمومی (CDN)، شتاب دهنده وب و سامانه امنیت ابری شکل گرفته است.

پویا پیرحسینلو، مدیرعامل این استارتاپ، با بیان اینکه افزایش سرعت بارگذاری صفحات و محتوا یکی از نتایج بکارگیری این سرویس است، گفت: ابرآروان به کمک تنظیمات DNS، بین کاربران اینترنتی و سرور سرویس دهنده قرار می­گیرد و مانع از حملات می ­شود. همچنین کارایی و بازدهی سایت را نیز به شدت ارتقاء می­دهد. از سوی دیگر کاربران در هر قاره بوسیله سرورهای همان قاره پوشش داده می شوند، و حتی می­توان در مناطقی که مشتریان بیشتری وجود دارد، دایره این نزدیکی جغرافیایی را افزایش داد.

او همچنین، عدم نیاز به هزینه های بالا برای استفاده از فایروال، WAF، IDS و ...، افزایش سرور و ایجاد تنوع دیتاسنتر را از دیگر ویژگی های این سرویس برشمرد.

پیر حسینلو در ادامه بیان کرد: همه این اتفاقات با ثبت نام در وب سایت ابرآروان و تغییر NS رکورد دامنه انجام می شود، مشتریان بدون تغییر در کدهای نوشته شده خود و حتی بدون تغییر در میزبانی (Hosting) می توانند از این سرویس استفاده کنند.

مدیرعامل استارتاپ آروان، راه حل های نوین ویدئو را از دیگر خدمات این شرکت دانست و افزود: راه حل های نوین ویدئو به این معنا که متناسب با پهنای باند کاربر، بهترین کیفیت ویدئو در لحظه در اختیار کاربر قرار می گیرد. به عبارتی دیگر با اختلال در سرعت اینترنت، مشاهده ویدئو متوقف نمی شود و متناسب با سرعت اینترنت، تنها کیفیت ویدئو بالا یا پایین خواهد شد.

به گفته او، محتوای ویدئو نیز مانند سایر محتواهای آنلاین در نقاط مختلف دنیا از نزدیک ترین نقطع جغرافیایی به دست کاربر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فاضل
    فاضل | ۴ دی ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    من یک روزی هست که وبسایتم رو بردم رو ابر آروان،
    خدمات و آپشن هاشون واقعا عالیه، فقط پشتیبانی خیلی کند و اعصاب خورد کنه !!
    در واقع پشتیبانی درست و حسابی برای تعرفه های بالا شونه انگار فقط
    تعرفه ارزونشون، باید تیکت بدی، فردا بیای جواب بگیری :|

  • amir
    amir | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    چی شده !؟?

  • Ava
    Ava | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    تا وقتی کلود فلیر و کلود فرانت و امازون دی ان اس هست که هر کدوم چندین دیتا سنتر دارن و خدمات پایه رایگان فکر نکنم اینا رشد خاصی بکنن

    • جواد حبیبی
      جواد حبیبی | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

      ربطی نداره ...
      اینا کلی سرور تو ایران و اروپا و خارج دارن...
      کلودفلیر و امازون و اکامای تو کجای ایران سرور دارن که بخواد واسه سایتای ایرانی خوب باشه ؟!؟!؟

مطالب پیشنهادی