ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و تخصیص بودجه یک میلیون دلاری برای حفظ امنیت «درایو»

امنیت در فضای مجازی همیشه یکی از دغدغه های اصلی سرویس دهندگان بزرگ بوده است. همین موضوع سبب می گردد تا شرکت های ارائه دهنده خدمات همواره بودجه های سنگینی را برای حفظ امنیت کاربران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

امنیت در فضای مجازی همیشه یکی از دغدغه های اصلی سرویس دهندگان بزرگ بوده است. همین موضوع سبب می گردد تا شرکت های ارائه دهنده خدمات همواره بودجه های سنگینی را برای حفظ امنیت کاربران و البته شهرت خود در نظر گیرند.

گوگل هم در این راستا با انتشار مطلبی در بلاگ رسمی Drive، خبر می دهد که امنیت کاربران برایش از اولویت برخوردار بوده و اکنون در حال تلاش برای بالا ضریب ایمنی این سرویس است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل در بلاگ رسمی درایو خبر می دهد که پروژه اهدای جوایز برای کشف آسیب پذیری ها را نیز ادامه خواهد داد. این پروسه در واقع از سوی شرکت ساکن مانتین ویو ارائه می گردد تا تیم های امنیتی خارج از گوگل، بتوانند ضریب آسیب پذیری سرویس هایش را مورد بررسی قرار داده و در صورت کشف موارد نا امن، جوایزی از شرکت یاد شده دریافت نمایند.

گوگل ادعا می کند که سرویس هایش توسط دیتا سنترهای سفارشی شده اداره می شوند تا تصاویر، ویدیو ها و فایل های کاربران امنیت بالایی داشته باشند. با این حال، بیش از ۵۰۰ متخصص مستقل امنیت خارج از این شرکت هم با طرح چنین برنامه هایی، سرویس ها را مورد بررسی قرار داده و در صورت یافتن باگ و یا آسیب پذیری به جوایزی دست پیدا می کنند.

شرکت مورد بحث خبر داده که تصمیم دارد برای حفظ امنیت درایو در طول سال آینده، هزینه ای معادل ۱ میلیون دلار را کنار بگذارد. این رقم البته جدا از جایزه های ۲۰ هزار دلاری برای هر شخصی است که بتواند امنیت سرویس درایو را زیر سوال ببرد.

با این همه، نباید جنبه تبلیغاتی و خبری چنین تلاش هایی را نیز از نظر دور نگه داشت. گوگل با چنین کاری و تخصیص یک میلیون دلار برای بالاتر بردن امنیت فضای ذخیره سازی خود، بیشتر خیال کاربران را از بابت هرگونه آسیب پذیری این سیستم رفع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فردین
    فردین | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    گوگل خودش از همه دزد تره

    • mohammad
      mohammad | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

      واقعا متاسفم برات
      اگه میخوای بگی کی دزده از اون لحاظ همه شرکت ها به فکرد خودشونن ولی گوگل رو فقط دزد بدونی زشته خجالت اوره

مطالب پیشنهادی