ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سال آینده احتمالاً سرویس اپل موزیک موسیقی را با کیفیت به مراتب بالاتری پخش خواهد کرد [شایعه]

به گزارش منابع خبری موثقی که از برنامه های آتی شرکت ساکن کوپرتینو اطلاع دارند، در ابتدای سال آینده میلادی کیفیت پخش صدای موسیقی «اپل موزیک» بهبود خواهد یافت و این بهینه سازی به گونه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

به گزارش منابع خبری موثقی که از برنامه های آتی شرکت ساکن کوپرتینو اطلاع دارند، در ابتدای سال آینده میلادی کیفیت پخش صدای موسیقی «اپل موزیک» بهبود خواهد یافت و این بهینه سازی به گونه ای خواهد بود که کیفیت اصوات از آنچه از هدست های استاندار کنونی مبتنی بر جک های 3.5 میلیمتری به گوش می رسند، بسیار بهتر باشند. در همین راستا بد نیست بدانید اتصال ورودی و خروجی که برای هدفون ها و هدست های رایج فعلی استفاده می شود (یا همان جک 3.5 میلیمتری) فقط می تواند موسیقی را با حداکثر کیفیتی برابر با CD های صوتی، ارائه دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا شایعات پیشین خاطر نشان کرده اند که کمپانی مورد بحث احتمال دارد سوکت موجود در تلفن های هوشمند آیفون را به منظور باریک و ضدآب نمودن دستگاه، حذف نماید. با رخ دادن چنین اتفاقی گمان می رود اپل شنیدن اصوات دیجیتال را به واسطه پورت لایتنینگ در دیوایس هایش میسر سازد و بدین طریق کاربران خواهند توانست با استفاده از هدست یا هدفون های ویژه این پورت از شنیدن موسیقی با کیفیت استودیویی لذت ببرند. پیرو این امر، اصوات با نرخ نمونه حداکثر  24 بیت/ 96 کیلوهرتز استریم خواهند شد.

گفته می شود پورت لایتنینگ در حال حاضر از نرخ نمونه 24 بیت /192 کیلوهرتزی پشتیبانی می کند، بنابراین برای استریم موسیقی با نرخ یاد شده بدون شک مشکلی نخواهد داشت. اما این سوال پیش می آید که آیا اپل موزیک قابلیت سازگاری با نرخ بالاتر پخش موسیقی را نیز خواهد داشت یا خیر.

در این رابطه ذکر می گردد شرکت ساکن کوپرتینو امیدوار است با ارائه صدای Hi-Res (باکیفیت بالا) برای سرویس موسیقی خود بر میزان فروش آیفون تاثیر گذاشته و موجب افزایش بیشتر آن گردد. اضافه شدن سیستم پخش صدا با کیفیت استودیویی به تلفن هوشمند یاد شده و سرویس موسیقی موردنظر کمک می کند تا یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبا قرار بگیرند و برتری خود را از آنچه اکنون دارند نیز بیشتر نمایند.

در آخر هم باید اشاره نمائیم که بر اساس همین شایعات، اپل موزیک ارتقاء یافته برای نخستین بار در آیفون های 7 و 7 پلاس قابل استفاده و به واسطه آنها رونمایی خواهد شد. با این حساب این اسمارت فون ها نخستین موبایل های اپلی خواهند بود که سوکت 3.5 میلی متری هدفون از بدنه آنها حذف می گردد. باید منتظر ماند و دید آیا این حرف ها حقیقت پیدا خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehran
    Mehran | ۱ دی ۱۳۹۴

    این حرف از نظر فنی درست نیست. جایگزین کردن نوع اتصال هیچ ربطی به کیفیت سیگنال انتقالی نداره. تنها چیزی که در پورت خروجی ممکنه مؤثر باشه جنس فلز اتصالاته. کاملاً واضحه که این کار صرفاً بخاطر انحصارطلبی اپل و مسائل اقتصادی عه.

  • علیرضا بنی اسد
    علیرضا بنی اسد | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    این استدلال اساسا غلط است. پردازش دیجیتال صدا قبل از مرحله خروجی هدفون و در پردازنده مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) انجام می شود. از آنجا به بعد فرکانس آنالوگ است و نوع جک ربطی به کیفیت بازتولید صدا ندارد.بزرگ ترین کمپانی های High End نهایتا از جک های با روکش طلا برای بهتر منتقل شدن صدا و حذف نویز استفاده می کنند. این احتمالا از سیاست های انحصار طلبانه اپل سرچشمه می گیرد تا در آینده مجبور باشیم از هدفون های مخصوص آن با پورت لایتنینگ و یا DAC های رابط مخصوص آن استفاده کنیم.الان هم برای پخش فایل های DSD و Flac های 24/192 می توان از DAC های مختلف با پورت لایتنینگ استفاده کرد

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    ایکاش مشکلاتش رو هم خیلی زود برطرف کنه ، برای مثال استریم 1989 World Tour افتضاح بود و خود اپل هم مشکل رو قبول کرده

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    یعنی قرار نیست تو ایفون بعدی USB-C بذاره؟؟

مطالب پیشنهادی