ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تختخوابی که هنگام وقوع زلزله شما را در تابوت قرار می دهد تا زنده بمانید

زمین لرزه از جمله حوادث طبیعی به شمار می رود که ترس و تشویش بسیاری برای آدم به همراه دارد و وقتی در مقیاس های بزرگ روی می دهد، قادر است در عرض چند دقیقه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

زمین لرزه از جمله حوادث طبیعی به شمار می رود که ترس و تشویش بسیاری برای آدم به همراه دارد و وقتی در مقیاس های بزرگ روی می دهد، قادر است در عرض چند دقیقه تمام زندگی انسان را متلاشی نموده و با خاک یکسان کند. از این رو در بسیاری از مواقع به عنوان یک پدیده کشنده از آن یاد می شود.

در بسیاری از کشورهای زلزله خیز برای پیشگیری از این خشم زمین، تمهیدات متعددی اندیشیده شده. از جمله می توان به تختخواب ضد زلزله اشاره نمود که برای حفاظت فرد او را در خود محبوس می نماید.

برای آشنایی با این ابزار خوابِ جالب در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تختخواب مورد بحث هنگام وقوع زلزله، 4 تخته بزرگ از اطراف خود بیرون آورده و فرد یا افرادی که روی آن خوابیده اند را می بلعد تا آنها را از تمامی خطرات ناشی از لرزش زمین مصون نگه دارد.

جالب اینجاست که افراد می توانند روش محبوس شدن خود در این تخت را انتخاب نمایند. به طور مثال، یک عدد تشک زیره-کاذب کلاسیک وجود دارد که شما به داخل آن انداخته می شوید؛ روش بعدی که می توان آن را صندوق جادویی نامید، به این صورت است که دری به روی شما بسته می شود. یا یک گزینه هم برای افرادی وجود دارد که از دفن شدن درون تابوت فلزی بزرگ هراسی ندارند.

با انتخاب هر کدام از روش های یاد شده، خیالتان راحت خواهد بود که هنگام زمین لرزه هیچ نوع آسیبی به شما وارد نخواهد گشت و حتی برای زمان پس از زلزله نیز می توانید تا پیدا کردن مکانی امن و گرم در همین اتاقک تختخوابی باقی بمانید.

حالا این سوال پیش می آید که چه کسی چنین چیزی را اختراع کرده و اصلا چرا چنین ایده ای به ذهنش خطور نموده؟ به گزارش گیزمودو طراح این تختخواب فردی چینی به نام «وانگ ونیکس» است که پتنت این اثر را در سال 2010 میلادی به ثبت رسانده.

در یوتیوب می توانید ویدئوهای مختلفی از طرح اولیه این محصول ضد زلزله را پیدا و تماشا نمائید. در آخر هم باید گفت با اینکه این تخت تا حدی ترسناک به نظر می رسد و گویا آدم خودش با پای خود درون تابوتی فلزی می رود اما نتیجه و انتهای خوبی دارد و برعکس روند همیشگی دفن شدن، این بار خود را به خاک می سپارید تا زنده بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • M isa alizehi
    M isa alizehi | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    اذا جــاء اجلهم لایستأخرون ساعة و لایستقدمون

  • DR.AsA
    DR.AsA | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    یکی مونده به اخریه خیلی خوب بود D:

    اگه یه عرض تخت خوابیده باشی چی؟؟ :|

    کتلت میشی.... D:

  • alsgr
    alsgr | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    طرح جالبیه فقط توتابوت نفس کم نمیاره

  • aboozeinab
    aboozeinab | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    البته اگر از زلزله زنده بمونه؛ بر اثر سکته ناشی از سنکوب حتما میمیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی