ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریکسون و اپل با امضای یک توافق 7 ساله، به مناقشات خود بر سر نقض پتنت پایان دادند

اریکسون که از شرکت های فعال در زمینه زیرساخت مخابرات به شمار می رود اخیرا در مورد اعطای جهانی مجوز پتنت هایش با اپل به توافق رسید و به این ترتیب تمامی ادعاهای مطرح شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اریکسون که از شرکت های فعال در زمینه زیرساخت مخابرات به شمار می رود اخیرا در مورد اعطای جهانی مجوز پتنت هایش با اپل به توافق رسید و به این ترتیب تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی این دو شرکت در مورد نقض پتنت پایان یافت.

اریکسون نگفته است که براساس این قرارداد هفت ساله چه مبلغی عایدش می شود اما قرار شده که اپل در ابتدا مبلغ قابل توجهی را به صورت پیش پرداخت به آن بدهد و از آن به بعد، به صورت ادامه دار مبالغی را بابت استفاده از حق امتیاز پتنت های آن پراخت کند.

گفتنی است که براساس برآوردهای صورت گرفته توسط اریکسون، درآمدهای این شرکت از محل حقوق معنوی در سال 2015 میلادی حدودا برابر با 1.5 میلیارد دلار خواهد بود که این میزان مبالغ دریافتی از اپل بابت استفاده از پتنت هایش را نیز شامل می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر این، به موجب توافق اخیر، قرار شده که این دو شرکت در زمینه توسعه مدیریت ترافیک شبکه ویدئویی 5G و همچنین تکنولوژی های بهینه سازی شبکه های بیسیم نیز با یکدیگر وارد همکاری شوند.

لازم است یادآور شویم این دو کمپانی مدتی است که برسر مالکیت معنوی پتنت ها و تکنولوژی های مختلف با یکدیگر دچار اختلافاتی شده اند و دعوی های حقوقی متعددی را علیه یکدیگر مطرح کرده اند.

در ماه فوریه امسال، اریکسون اپل را به خاطر نقض 41 پتنت مرتبط با آیفون که به حوزه تکنولوژی LTE و همچنین iOS مربوط می شدند به دادگاه کشاند. این شرکت مجددا اپل را به خاطر دلایل مشابه در آلمان، انگلستان و هلند به دادگاه کشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sia
    sia | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    خیلی جالبه که ارم جدید شبکه 3 از روی ارم اریکسون نشعت گرفته

  • نمیدونم کیم!
    نمیدونم کیم! | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    این اریکسون
    همون سونی اریکسونه؟

    • Javad
      Javad | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

      بله این همون اریکسون هست. در واقع اریکسون در سال های گذشته با شرکت سونی همکاری داشت که چند سالی هست به این همکاری پایان دادند و محصولات جدید فقط با اسم سونی تولید میشوند. فعالیت شرکت اریکسون بیشتر در زمینه تجهیزات مخابراتی است.

مطالب پیشنهادی