ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: ۸۰۰ مهندس و متخصص وظیفه بهبود کیفیت دوربین آیفون را بر عهده دارند

شب گذشته برنامه «۶۰ دقیقه» به اپل اختصاص داشت؛ مجری این برنامه، آقای «چارلی رز» با تیم کوک در مورد نکات کلیشه شده بسیاری به گفتگو نشست و همانگونه که می توانید حدس بزنید، در مورد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

شب گذشته برنامه «۶۰ دقیقه» به اپل اختصاص داشت؛ مجری این برنامه، آقای «چارلی رز» با تیم کوک در مورد نکات کلیشه شده بسیاری به گفتگو نشست و همانگونه که می توانید حدس بزنید، در مورد استیو جابز هم زیاد صحبت شد.

اما در یکی از بخش های این برنامه، یک حقیقت جالب در مورد پر طرفدارترین ویژگی آیفون، یعنی دوربین آن افشا شد. دوربین این تلفن همراه همیشه یکی از بهترین نمونه ها در میان تلفن های هوشمند به شمار آمده و اکنون سرپرست توسعه این بخش، آقای Graham Townsend در مصاحبه با چارلی رز خبر می دهد که بیش از ۸۰۰ مهندس و متخصص در همین رابطه مشغول به کار و بهبود کیفیت آن هستند. با دیجیاتو همراه باشید.

آقای Townsend در مصاحبه کوتاهی که با چارلی رز دارد، بیان می کند که ماژول دوربین آیفون از ۲۰۰ قسمت مجزا تشکیل شده است. وی در آزمایشگاه این بخش، سپس نشان می دهد که اپل چگونه این لنز ها را در شرایط مختلف مورد آزمایش قرار می دهد؛ از نور شدید آفتاب گرفته تا شرایط داخل یک خانه.

Townsend خبر می دهد که در آزمایشگاهی که اپل برای این کار فراهم آورده،‌ می توان تمام این شرایط را شبیه سازی کرد و سپس این موضوع را نیز به نمایش می کشد [در ویدیو مشاهده کنید]. این در حالیست که لیست ۸۰۰ نفره افرادی که بر روی بهبود کیفیت تصاویر کار می کنند باعث می شود تا درک کنیم که این بخش در آیفون تا چه حد برای کمپانی سازنده دارای اهمیت است. اپل تا کنون بارها کمپین هایی تبلیغاتی را صرفا برای به رخ کشیدن دوربین تلفن های هوشمند تولیدی خود تدارک دیده و در زمان معرفی هر نسل جدید از این دستگاه، تاکید بسیار زیادی بر بهبود کیفیت تصویر برداری و فیلم برداری آن می کند.

در این میان آقای فیل شیلر، معاون ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل نیز حرف های جالبی بر زبان آورد که شاید بتوان گفت تفکر زیادی پشت آنها وجود نداشت:

«آیفون باید به حدی عالی باشد که شما ندانید چرا باید یک آیپد بخرید. آیپد باید به حدی خوب باشد که ندانید چرا به سمت خرید یک نوت بوک سوق پیدا می کنید. خود نوت بوک باید به حدی عالی باشد که ندانید چرا باید یک کامپیوتر دسکتاپ بخرید. کار هر یک از این محصولات این است که با هم مبارزه کنند، و شما را از مرحله بعدی بی نیاز سازند.»

در ادامه می توانید بخش بازدید چارلی رز از آزمایشگاه توسعه ماژول دوربین آیفون را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mm98
    mm98 | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    بازده ندارن این 800 نفر.
    آیفون جزو 3 تای اول هم نیست.

  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    البته بررسی های تخصصی نشون میده بهترین کمرا فون حال حاضر همانا Z5 هست.

    • mostafa
      mostafa | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

      دوست عزیز بهتره بری مقایسه کنی ببینی دوربین ۲۳ مگا پیکسلیه سونی پیش نوت ۵ اس۶ اج و آیفون اصلا حرفی برای گفتن داره بعد بگی بهترین کمرا فون سونیه
      عکسای دوربین سونی توی ۱۰۰ درصد در حدو اندازه اس ۵ سامسونگه
      من نمیگم اینو
      واقعیت همینه و بررسی دوربین رو میتونی ببینی

    • mostafa
      mostafa | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

      من خودم فن سونی هستم ولی منطقی باشیم سونی برای خودش بهترینو استفاده نمیکنه .شاید حق امتیاز بهتریناشو به شرکتای دیگه واگذار میکنه مثل اپل .... به هر صورت دوربینش فقط مگاپیکسلش زیاد میشه .

      • امیر
        امیر | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

        کشور ژاپن کلا به جای اینکه فناوری هایی که خودش ساخته رو به انبوه برسونه بیشتر راه حل تولید اون فناوری رو میفروشه و درآمد بیشتر شرکتا تو ژاپن از این راه حله

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    800 نفر فقط روی دوربین آیفون ها کار میکنند! شکی در این نیست که آیفون های جدید از دوربین فوق العاده بهره میبرند.

  • رحیم علیزاده
    رحیم علیزاده | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    پول کمک میکنه قویتر بشی و قویتر بودن کمک میکنه بیشتر پول در بیاری. اپل با درآمدی که داره و همچنین منطقش هزینه میکنه واسه بهتر شدن و بهتر شدن چند برابر هزینشو بر میگردونه. از یه طرف هم چون برند تاپی شده پوله که سمتش سرایز میشه و اونام بلدن چطور از این پول استفاده کنن.

مطالب پیشنهادی