ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم سامسونگ از بازار چین باز هم کم شد

سامسونگ برای آنکه جای پای خود را در بازارهای نوظهور تقویت کند، استراتژی های تازه ای را در آنها در پیش گرفته و حتی محصولات جدیدی را به مشتریان خود در این کشورها ارائه نموده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

سامسونگ برای آنکه جای پای خود را در بازارهای نوظهور تقویت کند، استراتژی های تازه ای را در آنها در پیش گرفته و حتی محصولات جدیدی را به مشتریان خود در این کشورها ارائه نموده اما ظاهرا هیچکدام از راهکارهای این شرکت چند ملیتی در سرزمین پهناور اژدهای سرخ تاثیر گذار نبوده.

براساس داده های منتشر شده توسط یک کمپانی تحقیقاتی به نام Sino Market Research، سهم سامسونگ از بازار چین باز هم کمتر از قبل شد و ارائه تلفن های هوشمند اندرویدی از سوی شرکت های داخلی چین با امکانات قابل توجهی که برای مشتریان بومی این کشور در نظر گرفته شده اند، رقابت را برای این کمپانی کره ای دشوارتر نموده و آن را به شرایط سختی دچار کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که در گزارش یاد شده آمده، سامسونگ هم اکنون حدودا 7.7 درصد از تمامی اسمارت فون های فروخته شده در چین را به خود اختصاص داده و به همین خاطر جایگاه چهارم را بعد از هوآوی، اپل و شیائومی دارد.

اما بدتر از همه اینکه طبق پیش بینی های انجام شده توسط ناظران صنعت، این روند در سال آینده میلادی شدت بیشتری می یابد و اوضاع برای چشم بادامی های کره ای دشوارتر خواهد شد.

حالا نوبت به اظهار نظر شرکت Sino Market Research در مورد موقعیت دیگر شرکت های ذکر شده در این لیست می رسد؛ بر این اساس، هوآوی بهترین سال را به عنوان یک تولید کننده تلفن همراه در این کشور پشت سر گذاشته و به همین خاطر جای تعجب ندارد که همچنان جایگاه نخست این جدول را به خود اختصاص داده و 13.3 درصد از بازار به شدت پراکنده آن را در اختیار گرفته.

شرکت آمریکایی اپل نیز با آیفون هایش جایگاه دوم این جدول را با سهم یازده درصدی اش در اختیار دارد در حالی که شیائومی با کسب 10 درصد از بازار این کشور پرجمعیت بر کرسی سوم تکیه زده.

سامسونگ هم که پیشتر گفته شد چهارمین تولید کننده پرفروش تلفن همراه در چین است تنها 7.7 درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد که با در نظر داشتن سهم 18.2 درصدی آن در سه ماهه دوم سال 2013 میلادی می توان گفت بیش از اندازه پایین است.

با این همه، باز هم این شرکت بهتر از سنگین وزنانی نظیر سونی و ال جی عمل کرده که هر دویشان جایگاهی در لیست ده برند پرفروش تلفن همراه در چین ندارند.

اما بعد از این برندهای شناخته شده، نوبت به اوپو می رسد که با در اختیار داشتن سهم 7.4 درصدی اش جایگاه پنجم را دارد در حالی که Vivo Electronics نیز کنترل 7.3 درصد از بازار چین را در اختیار گرفته و در جایگاه ششم جدول نشسته است.

لنوو هم که از غول های مطرح حوزه تکنولوژی در دنیا محسوب می شود همچنان برای محکم کردن جای پای خود در بازار چین تقلا می کند و با در اختیار داشتن 6.9 درصد از سهم بازار آن، در جایگاه هفتم جدول است.

Meizu Technology یکی دیگر از برندهای پرطرفدار در این کشور پهناور است و با اختصاص دادن 4.3 درصد از سهم بازار چین در کنار برند دیگری به نام Coolpad مشترکا جایگاه نهم را در اختیار دارد.

در انتها نیز به شرکت Gionee با سهم 2.6 درصدی اش می رسیم و همه اینها نشان می دهند که بازار چین به شدت تحت کنترل برندهای داخلی در این کشور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۱ دی ۱۳۹۴

    دلیلش افزهیش قیمت مدل های جدید سامسونگ هستش
    قطعا آمار فروش در بازار کشور های پر جمعیت مهمترین فاکتور برای کمپانیا هستش.
    به نظرم سال جدید میلادی سامسونگ قیمت های پایینتری رو برای مدل های جدیدش و نسخه های جدید از موبایل های قدیمیش در نظر میگیره و باز هم به صدر جدول برمیگرده.
    این سیاست تنها مربوط به قیمت گوشیا هست نه کیفیت و امکانات اونا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی