ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش: چیپست Nuclun 2 به جای G5 در نسخه جایگزین موبایل V10 استفاده خواهد شد

طبق گزارشات، ال جی برای آنکه از وابستگی اش به محصولات موبایلی کوالکام بکاهد و با سامسونگ وارد رقابت شود، فرایند تولید دومین چیپست داخلی اش را آغاز نموده، با این همه، این چیپ احتمالا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

طبق گزارشات، ال جی برای آنکه از وابستگی اش به محصولات موبایلی کوالکام بکاهد و با سامسونگ وارد رقابت شود، فرایند تولید دومین چیپست داخلی اش را آغاز نموده، با این همه، این چیپ احتمالا در پرچمدار اصلی سال 2016 این شرکت کره ای مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در عوض انتظار می رود که چیپ بهینه سازی شده ال جی در محصولات تجاری سال آتی این شرکت به کار رود و دست کم آنطور که منابع اعلام کرده اند، این محصول همچون تراشه سیلیکونی تازه هوآوی به نام کایرین 950 قدرتمند عمل می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشد.

این امر نشان می دهد که Nuclun 2 احتمالا برمبنای معماری ARM طراحی شده و از هسته های Cortex-A72 و A53 بهره می برد و آنطور که در برخی شایعات آمده در ساخت آن از فرایند تولید 16 نانومتری FinFET شرکت TSMC بهره گرفته شده است.

اما انتظار می رود که این چیپ در نیمه دوم سال آینده میلادی از راه برسد و در نتیجه برای استفاده در موبایل G5 ال جی آماده نخواهد بود. علاوه بر این، جدیدترین منابع اعلام کرده اند که ال جی تصور نمی کند چیپ جدیدش توان کافی برای استفاده در پرچمدار G5 (که در نیمه نخست سال 2016 از راه می رسد) را داشته باشد.

در مقابل انتظار می رود که Nuclun 2 در مدل جایگزین تلفن هوشمند V10 مورد استفاده قرار بگیرد که احتمالا در نیمه دوم سال 2016 میلادی از راه می رسد.

در کنار این لازم است اضافه کنیم، شایعات منتشر شده در مورد نوع پردازنده مد نظر الجی برای استفاده در پرچمدار تازه اش یعنی G5 کاملا با واقعیت جور در می آید، با این همه، پردازنده گرافیکی یا معماری عنوان شده برای آن کاملا هم با چیپست اسنپدراگون 820 کوالکام (که گفته می شود این شرکت قصد استفاده از آن را دارد) همخوانی ندارند.

علاوه بر این، کمپانی کره ای مورد بحث تمایلی به خطر کردن و استفاده از چیپست کمتر شناخته شده خود به نام Nuclun در پرچمدار اصلی اش ندارد. البته لازم است اضافه کنیم که هم اکنون کمتر سخنی از چیپست Nuclun 2 به میان می آید و به همین دلیل بهتر است که باز هم برای اظهار نظر رسمی از سوی ال جی منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی