ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر نیز پتنت یک پهپاد را به ثبت رساند

توئیتر در چند ماه گذشته برای جذب کاربران بیشتر دست به هر کاری زده و از جمله می توان به جایگزینی قلب به جای ستاره یا اضافه نمودن ایموجی های متنوع و ارائه بهینه سازی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

توئیتر در چند ماه گذشته برای جذب کاربران بیشتر دست به هر کاری زده و از جمله می توان به جایگزینی قلب به جای ستاره یا اضافه نمودن ایموجی های متنوع و ارائه بهینه سازی در اپلیکیشنش اشاره کرد. اکنون نیز قصد دارد وارد حوزه پهپادها بشود و از این هواپیماهای بدون سرنشین که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از کمپانی ها بوده به نفع شبکه اش بهره بگیرد.

شرکت مورد بحث در هفته گذشته درخواست ثبت پتنتی را داشته که به موجب آن، یک پهپاد قادر خواهد بود عکس و ویدئو گرفته و آنها را به اکانت کاربر منتقل نماید. البته باید اشاره کنیم این ثبت اختراع به مفهوم ورود قطعی شبکه اجتماعی مذکور به حوزه تولید هواپیماهای بدون سرنشین نیست و شاید فقط بخواهد بستری برای حضور پهپادهایی که تحت کنترلش خواهند بود، فراهم آورد.

برای آگاهی بیشتر در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در راستای اینکه Droneهای این شبکه چگونه خواهند بود و چه ماموریتی را به انجام خواهند رساند، توئیتر به راه هایی اشاره نموده که مثلا با استفاده از لایک ها، ریتوئیت ها و پاسخ های کاربران بتوان مسیر حرکت آنها را تحت کنترل داشت یا تعیین کرد از چه چیزی عکاسی یا فیلم برداری نمایند.

از دیگر امکاناتی که این دیوایس های پرنده خواهند داشت، مصاحبه آنلاین و حضور از راه دور (احتمالا قادر خواهند بود صدا یا تصویر فردی را از راه دور به کسی که در حال مصاحبه شدن است انتقال دهند) است. البته همه این موارد از هر دو نظر فنی و امنیتی کمی عجیب به نظر می رسند و ایده ای نیست که تاکنون شرکت دیگری به استفاده از آن علاقه یا توجهی نشان داده باشد.

شبکه اجتماعی مورد بحث چندی پیش هم اپلیکیشن پخش زنده Periscope را معرفی نموده بود و حالا  با اپ مذکور و این پهپادها کاربران می توانند از انواع رویدادها از دل آسمان فیلم برداری و گزارش تهیه نمایند و کنترل دِرون هم به دست آنها خواهد بود.

به گزارش CNBC سخنگوی توئیتر در پاسخ به تقاضای توضیح درباره ی این ثبت اختراع فقط عبارت «سلفی با پهپاد» را بیان نموده و جالب است که از واژه dronie که جدیدا به جای عبارت یاد شده به کار می رود، استفاده نکرده. «درونی» به سلفی هایی گفته می شود که به وسیله پهپاد ثبت می گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی