ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت فراخوانی کورتانا با فرمان صوتی را در اندروید غیر فعال کرد

حدود دو هفته پیش بود که مایکروسافت به شکلی رسمی از دستیار مجازی خود، کورتانا، برای پلتفرم محبوب اندروید پرده برداشت و آن را به شکل رسمی در اختیار کاربران همین سیستم عامل قرار داد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

حدود دو هفته پیش بود که مایکروسافت به شکلی رسمی از دستیار مجازی خود، کورتانا، برای پلتفرم محبوب اندروید پرده برداشت و آن را به شکل رسمی در اختیار کاربران همین سیستم عامل قرار داد. کاربران قادر بودند دستورات خود را به شکل صوتی به کوتانا ارائه داده تا آنها را انجام دهد.

اما خبر می رسد که همین دستورات صوتی و در واقع فراخوانی کورتانا با فرامان صوتی «Hey, Cortana»، موجب شده تا دستور صوتی «OK Google» در موبایل های اندرویدی به مشکل بخورد و در این شرایط، کاربران اندروید نتوانند از دستیار مجازی این پلتفرم نرم افزاری به نام Google Now بهره مند گردند و برای مثال، به شکلی صوتی یک تماس تلفنی را آغاز کنند.

به همین دلیل، مایکروسافت شب گذشته یک بروز رسانی نرم افزاری برای کورتانا در اندروید ارائه داده است که فراخوانی صوتی اش با دستور «Hey, Cortana» را غیر ممکن می سازد. البته باید خاطر نشان کرد که این بروز رسانی نرم افزاری در حال حاضر صرفا قابلیت یاد شده را از دسترس کاربران ساکن ایالات متحده خارج می کند اما به نظر می رسد که مایکروسافت فعلا راهی نداشته باشد به جز اینکه فعال سازی کورتانا به شکل اولیه توسط فرمان صوتی در اندروید را فراموش کند.

همانگونه که گفتیم فراخوانی کورتانا در اندروید با دستور صوتی «Hey, Cortana» همچنان برای کاربران سایر نقاط جهان از دسترس خارج نشده است و شاید در آینده نزدیک، ردموندی ها بتوانند راهی پیدا کنند که بدون غیر فعال کردن این دستور، از تداخلش با فرمان OK Google جلوگیری به عمل آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی