ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و محدود کردن دسترسی اپ های تبلیغاتی که از تکنیک «مرد میانی» استفاده می کنند

در سال ۲۰۱۶ میلادی، مایکروسافت تصمیم دارد نگاهی بسیار محتاطانه تر به نرم افزارهای تبلیغاتی داشته باشد. اهالی ردموند امروز اعلام نمودند که نرم افزارهای تبلیغاتی که می توانند کنترل را از دست کاربر ربوده و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

در سال ۲۰۱۶ میلادی، مایکروسافت تصمیم دارد نگاهی بسیار محتاطانه تر به نرم افزارهای تبلیغاتی داشته باشد. اهالی ردموند امروز اعلام نمودند که نرم افزارهای تبلیغاتی که می توانند کنترل را از دست کاربر ربوده و به جای او تصمیم گیری کنند را مسدود خواهد کرد.

در واقع روی سخن مایکروسافت با نوعی از نرم افزارهای تبلیغاتی است که خطر استفاده از روش «مرد میانی» [MiTM] در آنها دیده می شود. نرم افزارهایی که به وسیله تغییر پروکسی یا تنظیمات DNS، اقدام به نمایش تبلیغات می کنند.

این گونه نرم افزارها به بیانی ساده تر، به هیچ عنوان امن نیستند و از همین راه می توانند اپ های مخربی را به سیستم راه دهند یا بر محتوای رمزگذاری شده شما نظارت داشته باشند. راه حل مایکروسافت اکنون این است صرفا اپ هایی که می توانند در مرورگر اینترنت تبلیغات را به شما نشان دهند، از طریق خود مرورگر و با اجازه شما اقدام به نصب، حذف یا غیر فعال کردن اپ های دیگر کنند. چنین موضوعی به معنای آن است که هر اپلیکیشنی که بدون اجازه شما بخواهد بر سیستم تغییراتی انجام دهد، به عنوان یک اپ مخرب شناسایی و دسترسی اش محدود خواهد شد.

مایکروسافت خاطر نشان می کند که قوانین جدید که در فوق به آنها پرداختیم، از ۳۱ ماه مه سال ۲۰۱۶ اجرایی می شوند و تا آن زمان توسعه دهندگان برای ادامه کار، باید با آنها توافق کرده باشند. راهکاری که در بالا مثال زدیم، دقیقا همان مشکلی بود که در اپ مخرب Superfish وجود داشت که در محصولات لنوو، به شکل پیشفرض نصب شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲ دی ۱۳۹۴

    خدا خیرش بده! من چند ماهه که قربانی همین موارد مخرب شدم که توی همه جا حتی موبایلم و سیستم عامل لینوکسم هم اینجور تبلیغات رو میبینم

مطالب پیشنهادی